Gå til innhold

Burde jeg spørre om å beholde han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er kattevakt for en nydelig liten «gutt» på 3,5 år, han har vært mye frem og tilbake det siste året mellom mange forskjellige hjem, da eiere og tidligere kattevakter av forskjellige grunner har reist til utlandet eller andre steder i Norge. Jeg har nå passet katten i 6 uker, og han har blitt veldig knyttet til meg, løper etter meg uansett hva, sover i sengen, og er veldig skravlete. I sitt originale hjem er han en ensom innekatt, men jeg tenker å skaffe en kattunge så de får selskap og lek hos hverandre. 
Bør jeg foreslå for eier at jeg beholder katten? Det føles så frekt, men jeg tror oppriktig at det ville vært det beste for han. 
I så fall, hvordan legger man frem et såpass «frekt og freidig» forslag? 

Anonymkode: 295a8...855

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du skal foreslå det: si at du har blitt så glad i katten og tilby deg å kjøpe den. Ikke legg det fram som at den har det bedre hos deg, det kan være fornærmende. Heller vinkle det til at du har så fryktelig lyst på den katten og at de på en måte gjør deg en tjeneste hvis du kan få ha den. 

Anonymkode: c882f...f5c

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker

Har du tid, økonomi og et nettverk som kan hjelpe deg med katten hvis du må reise bort selv - kjør på! Men som AB ---f5c skriver, vinkle det på den måten at du har blitt så glad i og knyttet til katten at du ønsker å beholde den. 

Kan jeg spørre hva som gjør at eier må ha så mye pass / sette den bort så ofte? 

Anonymkode: de974...30a

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du tenkt gjennom dette da eller er dette en impuls ting fordi dere har hatt det fint i noen uker? 

Anonymkode: f7b52...f5a

Absolutt ikke impuls, har vurdert å skaffe to kattunger det siste året, så katt skal jeg uansett ha, men om jeg beholder denne blir det bare en kattunge. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du tid, økonomi og et nettverk som kan hjelpe deg med katten hvis du må reise bort selv - kjør på! Men som AB ---f5c skriver, vinkle det på den måten at du har blitt så glad i og knyttet til katten at du ønsker å beholde den. 

Kan jeg spørre hva som gjør at eier må ha så mye pass / sette den bort så ofte? 

Anonymkode: de974...30a

Jobbreiser i både inn- og utland, gjerne da i flere uker og også måneder av gangen. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...