AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Jeg kjenner jeg er usikker etter første date. Det var noe med utseende som ikke tiltalte meg. Men vi prater godt på meldinger. På første daten var jeg så vanvittig nervøs også. Burde jeg møte han en gang til? Anonymkode: 0482a...92d
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Så du avskriver alle mennesker etter første møte om det ikke klaffet helt liksom? De aller fleste gir ikke verdens beste første inntrykk... Selvsagt burde du gi det en sjanse til, siden du tenker på det. Hadde du ikke tenkt det, kunne du avskrevet det. Anonymkode: 4cecf...706 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Når han ikke tiltaler deg tror jeg det riktige er å ikke presse noe som ikke er. Man kan være uheldig å komme i feil forhold eller ligge med noen man ikke liker. Stol på magefølelsen. Anonymkode: b12fe...42f 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Nei, kjenner du ikke noe første gang, tiltrekning, og også at det var noe du reagerte på, så ikke kaste bort tiden på det. Folk kan være så kjekke, pene de bare vil, men hvis det er noe du reagerer på, så ville jeg ikke brukt tid på det. Anonymkode: cc7dd...ff2 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Da jeg datet så forsøkte jeg dette ved noen tilfeller, og det gikk seg aldri til. Om kjemien ikke er der, så tror jeg ikke det er så mye håp. Jeg lærte etter hvert å lytte til magefølelsen OG kjemien, og da ble datingen mye morsommere, og også mer «treffsikker». Anonymkode: 16568...3a2 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai Jeg vet det raskt om det er kjemi. Stol på magefølelsen. Jeg trenger ikke en date nummer to hvis jeg ikke føler på en form for tiltrekning. Anonymkode: ce517...63c 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Er det ikke kjemi så er det ikke kjemi, for min del vet jeg innen 5 minutter om det kan bli noe mer. Anonymkode: 1f538...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Det heter "sjanse"... Dilemmaet med dating er at du treffer et fremmed menneske som du ikke vet en dritt om. Og så skal du få "kjemi" med en gang. Ta avgjørelser med en gang. Det funker ikke sånn. Dessverre. Det er visse signaler og visse typer adferd som man instinktivt reagerer med en viss seksuell tiltrekning på. Man kan føle denne tiltrekningen til mange mennesker uten at man egentlig kunne tenke seg å være kjæreste med dem av den grunn. Det kan være ren karisma. For menn en grad av maskulinitet og for kvinner femininitet. Jeg har kjent tiltrekning til mange kvinner i mitt nettverk, men som jeg egentlig ikke ville innledet noe med om jeg fikk sjansen. Kanskje et ONS, hvis det ikke hadde hatt konsekvenser, men jeg er ikke en ONS type. Mange mennesker kan være karismatiske samtidig som de spiller på din usikkerhet og dine barndomstraumer og tilknytningsbehov. Dette skaper for mange en enorm tiltrekning. Akkurat som om du rent instinktivt får et behov for å fortjene oppmerksomhet fra slike mennesker. Denne psykologiske effekten er det såkalte pick-up artists/sjekkeguruer mener man skal utnytte til fulle nå man dater. Det er egentlig veldig toxic, men effektivt, og har blitt veldig vanlig hos begge kjønn, bare på litt ulik måte. Dette skaper skikkelig magi på første date. Andre også. Jeg må erkjenne at jeg har en tendens til å falle for giftige kvinner. Sikkert fordi de klarer å spille på mine behov for kjærlighet og oppmerksomhet (ref forrige avsnitt). Det jeg trenger er en kvinne som gir meg fred i kroppen. Ikke en som trigger uro og nervøsitet. Å finne en kvinne som gir meg ro i kroppen tar tid. Hun jeg var sammen med nå sist var ekstremt god på å få meg til å føle meg vel når vi gjorde ting sammen, men skapte mye usikkerhet og konflikter ellers. Sånt som dette finner man ikke ut av på én date. Jeg burde vært mer forsiktig i starten. Man må bli flink til å avdekke røde og grønne flagg raskt, og det er ikke lett. Mange snakker om de røde flaggene men ikke så mange snakker om de grønne. De grønne er de tingene som er viktigst for deg å se i en partner. Mange damer på KG har et stort behov for å rope høyt om hvor viktig sex er for dem og at den tiltrekningen må være der på første date og gjerne ha sex på første date. Vi kan sikkert diskutere hvor lite attraktivt det er med damer (eller menn) som ligger rundt. For meg er det en kraftig markør for at dama er latent utro og at forholdet handler om at hun skal mette sin sexuelle trang. For meg er det totalt turn-off. Men for andre er det ok. Seksuell tiltrekning og overfladisk tiltrekning er noe man kan føle med mange, men flertallet av disse vil bare være spennende en periode før de virkelige personlighetene ikke kan skjules lenger, og man innser hvor lite kompatible man er. Så går forholdet over etter noen få måneder. Det er mye lettere å bedømme mennesker du kjenner gjennom nettverk. Selv om du egentlig ikke kjenner dem så godt så har du allikevel hatt tid til å vurdere dem. Jeg har for min del erfart at jeg har utviklet en enorm tiltrekning, både emosjonelt og seksuelt, til kvinner over tid, selv om de ikke la igjen noe inntrykk i starten. Så hva kan man forvente å få ut av én date?? Hvis målet er ONS eller casual forhold, så bør det "smelle" på første date. Hvis du leter etter noe langvarig, så er det lurt å gi det mer tid. Du må nesten reflektere over hva som fungerer for deg, hva du er ute etter, og hvordan du skal finne det. Anonymkode: 95a7c...721 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke kjemi så er det ikke kjemi, for min del vet jeg innen 5 minutter om det kan bli noe mer. Anonymkode: 1f538...7dd Du har harvet over såpass mange at du har snevret det ned til det altså. Her snakker trolig TS om forhold, ikke ligg med en random. Anonymkode: 93980...428
AnonymBruker Skrevet 12. mai #10 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har harvet over såpass mange at du har snevret det ned til det altså. Her snakker trolig TS om forhold, ikke ligg med en random. Anonymkode: 93980...428 Interessant konklusjon. Nei, jeg har slettes ikke " harvet over" mange, og jeg snakker heller ikke om ONS. Men skal jeg gidde å være sammen med en mann må han jo tilføre livet mitt noe positivt, og det eneste jeg mangler i livet er noen jeg har skikkelig kjemi med. Og det merker jeg veldig fort. Men du forveksler kanskje kjemi med å være seksuelt tiltrukket av noen? Anonymkode: 1f538...7dd 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #11 Skrevet 12. mai Jeg fikk kalde føtter etter 1.date av like grunner som deg, men ble med på en 2.date etter litt overtalelse. Nå sitter vi her på 15.året Anonymkode: 7448b...ce3 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #12 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det heter "sjanse"... Dilemmaet med dating er at du treffer et fremmed menneske som du ikke vet en dritt om. Og så skal du få "kjemi" med en gang. Ta avgjørelser med en gang. Det funker ikke sånn. Dessverre. Det er visse signaler og visse typer adferd som man instinktivt reagerer med en viss seksuell tiltrekning på. Man kan føle denne tiltrekningen til mange mennesker uten at man egentlig kunne tenke seg å være kjæreste med dem av den grunn. Det kan være ren karisma. For menn en grad av maskulinitet og for kvinner femininitet. Jeg har kjent tiltrekning til mange kvinner i mitt nettverk, men som jeg egentlig ikke ville innledet noe med om jeg fikk sjansen. Kanskje et ONS, hvis det ikke hadde hatt konsekvenser, men jeg er ikke en ONS type. Mange mennesker kan være karismatiske samtidig som de spiller på din usikkerhet og dine barndomstraumer og tilknytningsbehov. Dette skaper for mange en enorm tiltrekning. Akkurat som om du rent instinktivt får et behov for å fortjene oppmerksomhet fra slike mennesker. Denne psykologiske effekten er det såkalte pick-up artists/sjekkeguruer mener man skal utnytte til fulle nå man dater. Det er egentlig veldig toxic, men effektivt, og har blitt veldig vanlig hos begge kjønn, bare på litt ulik måte. Dette skaper skikkelig magi på første date. Andre også. Jeg må erkjenne at jeg har en tendens til å falle for giftige kvinner. Sikkert fordi de klarer å spille på mine behov for kjærlighet og oppmerksomhet (ref forrige avsnitt). Det jeg trenger er en kvinne som gir meg fred i kroppen. Ikke en som trigger uro og nervøsitet. Å finne en kvinne som gir meg ro i kroppen tar tid. Hun jeg var sammen med nå sist var ekstremt god på å få meg til å føle meg vel når vi gjorde ting sammen, men skapte mye usikkerhet og konflikter ellers. Sånt som dette finner man ikke ut av på én date. Jeg burde vært mer forsiktig i starten. Man må bli flink til å avdekke røde og grønne flagg raskt, og det er ikke lett. Mange snakker om de røde flaggene men ikke så mange snakker om de grønne. De grønne er de tingene som er viktigst for deg å se i en partner. Mange damer på KG har et stort behov for å rope høyt om hvor viktig sex er for dem og at den tiltrekningen må være der på første date og gjerne ha sex på første date. Vi kan sikkert diskutere hvor lite attraktivt det er med damer (eller menn) som ligger rundt. For meg er det en kraftig markør for at dama er latent utro og at forholdet handler om at hun skal mette sin sexuelle trang. For meg er det totalt turn-off. Men for andre er det ok. Seksuell tiltrekning og overfladisk tiltrekning er noe man kan føle med mange, men flertallet av disse vil bare være spennende en periode før de virkelige personlighetene ikke kan skjules lenger, og man innser hvor lite kompatible man er. Så går forholdet over etter noen få måneder. Det er mye lettere å bedømme mennesker du kjenner gjennom nettverk. Selv om du egentlig ikke kjenner dem så godt så har du allikevel hatt tid til å vurdere dem. Jeg har for min del erfart at jeg har utviklet en enorm tiltrekning, både emosjonelt og seksuelt, til kvinner over tid, selv om de ikke la igjen noe inntrykk i starten. Så hva kan man forvente å få ut av én date?? Hvis målet er ONS eller casual forhold, så bør det "smelle" på første date. Hvis du leter etter noe langvarig, så er det lurt å gi det mer tid. Du må nesten reflektere over hva som fungerer for deg, hva du er ute etter, og hvordan du skal finne det. Anonymkode: 95a7c...721 Tror også det å bli kjennt over tid er det beste så fremt man ikke er heldig nok at det sier pang og der var kjærligheten, alt går fint, ferdig etablert 😅 Savner tiden når det å få kjæreste var kjempe lett, ingen tanker ekstra. Som voksen føles det umulig å få en felles attrakjson og at båndet vokser. Men tenker enda at siden ts ikke likte utsendet hans, at det er et tegn på at noe er feil mellom dem. Selv om det ikke blir wow i starten, men kan bli kjærlighet, tror jeg det er verre når det er negativ følelse man sitter igjen med. Anonymkode: b12fe...42f
AnonymBruker Skrevet 12. mai #13 Skrevet 12. mai Noen ganger kjenner man godt om det er ja eller nei allerede på første daten, andre ganger trenger man mer tid. Anonymkode: e8c6e...841 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #14 Skrevet 12. mai Nå hi skriver utseendet ikke tiltaler henne er det ikke noen grunn til å møtes igjen. Anonymkode: ce517...63c
Fighter83 Skrevet 12. mai #15 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg kjenner jeg er usikker etter første date. Det var noe med utseende som ikke tiltalte meg. Men vi prater godt på meldinger. På første daten var jeg så vanvittig nervøs også. Burde jeg møte han en gang til? Anonymkode: 0482a...92d Bare om du har lyst tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #16 Skrevet 12. mai Er du usikker så ja, kjenner du etter litt og egentlig er sikker så ikke kast bort tiden deres. Anonymkode: 01ad3...c21 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #17 Skrevet 13. mai Dere kvinner sier jo hele tiden at det er personlighet som er viktig. Så hvorfor skal du velge vekk denne fyren allerede etter date nummer 1 fordi han ikke så bra nok ut? Det påstår dere jo at ikke er så viktig. Anonymkode: 1dce1...f11 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai #18 Skrevet 13. mai Hva var feil med utseendet på ham da? Anonymkode: 2ba15...aa5
AnonymBruker Skrevet 13. mai #19 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere kvinner sier jo hele tiden at det er personlighet som er viktig. Så hvorfor skal du velge vekk denne fyren allerede etter date nummer 1 fordi han ikke så bra nok ut? Det påstår dere jo at ikke er så viktig. Anonymkode: 1dce1...f11 For noen er utseendet viktig, for andre ikke. Kvinner er ikke en homogen kategori som mener nøyaktig det samme om alt. Anonymkode: 1f538...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #20 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 9.55): Dere kvinner sier jo hele tiden at det er personlighet som er viktig. Så hvorfor skal du velge vekk denne fyren allerede etter date nummer 1 fordi han ikke så bra nok ut? Det påstår dere jo at ikke er så viktig. Anonymkode: 1dce1...f11 Det handler da ikke nødvendigvis om udseendet. For meg handler det om blikket hans, at det utstråler ro og gir meg en følelse av trygghet, og at han faktisk ser på meg og smiler. Noen menn flakker med blikket og gjør ingenting for at jeg skal føle meg sett og ha det fint på daten, og da er det bare å gi opp for min del. Erfaringen har lært meg at enten er det der, eller så er det ikke. En varm og trygg utstråling betyr alt. Og ja, da kan han godt være lav, tjukk, skallet e.l., det er humor, selvironi, trygghet og varme det kommer an på. Så for meg blir det helt meningsløst med en date nr. 2 hvis dette ikke er der første gang. Anonymkode: 481bc...020 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå