Tror og ser det Skrevet tirsdag kl 20:58 #61 Del Skrevet tirsdag kl 20:58 Unge og gamle kriminelle kan alle sammen få seg en tur til kullgruvene på Svalbard. Det som derimot er synd med de somaliske kriminelle er at de ødelegger masse for ordentlige folk fra samme land. Det somaliske miljøet hadde fått et løft hvis de selv tok kontroll på disse ungdommene og sette de på plass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet tirsdag kl 21:02 #62 Del Skrevet tirsdag kl 21:02 Tiuren skrev (På 12.5.2025 den 18.51): Samfunnet har ikke vært villig til å beskytte sine lovlydige borgere, jeg tror vi er bare noen år fra at det oppstår løse sammenslutninger som effektuerer reaksjonene på direkten. Men håper vi ikke kommer dit. Det kommer ikke til å skje. Ellers skulle det ha skjedd for mange år siden i Sverige og Frankrike, men det har det altså ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet onsdag kl 07:37 #63 Del Skrevet onsdag kl 07:37 Vi må ha nulltoleranse på rusmidler, redusere boligprisene og redusere presset unge føler på skolen. De eneste som tjener på dagens situasjon er Frp som lokker til seg velgere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet onsdag kl 19:09 #64 Del Skrevet onsdag kl 19:09 Ludovica- skrev (På 13.5.2025 den 11.30): Han sa vel noe om at han fikk andre interesser "som å tjene penger". Jeg gjetter på at det er da sånn typisk tenåringsrastløshet som kikker inn. Ikke uvanlig at mange tenåringer endrer seg og mister interesse for ting de før har likt osv. Men jeg tror likevel mange av grunnene som er nevnt er aktuelle for mange av disse ungdommene. Sikker mange som ser opp til typiske "roadmen" fra London osv som man ser på tiktok etc. Er samme klesstilen. Mitt spørsmål er- hva gjør og tenker foreldrene? Det jeg syns er interessant er at mange av disse foreldrene ikke er så gamle selv? Mange av de er vel selv født, eller kommet til Norge for lenge siden? Det er jo et kultur og holdningsproblem innad i noen miljøer. Det føles litt som et sånt "alle vet det, men ingen tør ta grep" situasjon. Også skal man passe på å ikke si at ALLE innvandrerungdom er kriminelle for det stemmer heller ikke. Jo, men på spørsmål om han tjener noe er svaret nei. Det gikk vel opp for ham tidlig går jeg utfra, likevel fortsetter han 🤷♀️ Kan ikke se for meg at noen foreldre uavhengig av bakgrunn blir spesielt fornøyde. Ikke fett uansett kultur å ha unger som oppfører seg som rasshøl fremfor «søstera til naboen som gjorde alle leksene og begynner på tannlegestudie/jobber nå». Gjør vel foreldrene til skam uansett om en bor på Tåsen eller i kommunal bolig. Litt problemet med å blande seg er jo det som skjer med vitnet som ble banket opp ved Akerselva. Tenk å være så SKADA i huet at du med viten pg vilje banker opp krigsflyktninger 🫥😳 Men det er vel derfor de gjør det, fordi de ikke har nettverk og risikoen for å bli tatt hardt av andre kriminelle er lav. Sorry, men da står det en slags større….kan man si respekt (?) av de som faktisk evner å gjøre en karriere i mer etablerte miljøer. Og de er rimelig patetiske de og som rekrutterer barn til å selge dop, men du vet du er rævva kriminell når du ikke tjener noe og heller ikke noen miljøer gidder utnytte deg. Rimelig talentløst. Send dem i militærleir oppi nord 🤷♀️ Helvetesuka første stopp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå