AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Så forvirrende når symptomene er så like. Naturen har vært litt slu der. Men er det noen ting du i ettertid har tenkt var annerledes da du faktisk var gravid? Anonymkode: 2258d...249
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Første gang var jeg lys våken fra kl. 5 hver morgen, det har ikke skjedd hverken før eller siden. Gikk turer før jobb og hadde masse energi. Det begynte før jeg fikk positiv test. De to neste gangene har det vært veldig likt som før mensen, med "mensensmerter" og lite symptomer ellers. Anonymkode: 43ae7...149 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai Første gang var det helt likt som det pleier å være før mens. 2. Gang var det kvalme. Anonymkode: 14347...920 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai Har vært gravid 4 ganger, det har aldri vært noen forskjell, har aldri fått noen symptomer så tidlig. Anonymkode: 20203...232 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai 10-14 dpo var nøyaktig som det helt typisk arter seg for meg. Jeg får som oftest, men ikke alltid, ømme og litt større pupper dagene i uken etter eggløsning, og så blir de uømme og små igjen 1-2 dager før mensen. 1-2 dager før mensen får jeg også murring og etter hvert smerter i magen/underlivet, og litt spotting. Det samme skjedde da jeg var gravid med begge barna, og særlig første tolket jeg det som sikre tegn på at mensen kom og jeg i hvert fall ikke var gravid. Jeg fikk også kraftigere spotting og ganske sterke menssmerter 14 dpo, men blødningen tok seg aldri opp slik den pleier. Så det var mitt første tegn. Det neste var kvalme og oppkast i uke 6. Jeg har opplevd noen ganger at puppene har vært ømmere enn vanlig, eller at ømheten ikke ble borte før etter at mensen var i gang eller at jeg ikke har spottet, men de gangene har jeg ikke vært gravid. Anonymkode: e5a19...874 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Jeg ble uplanlagt gravid, så jeg satt egentlig ikke å ventet på å ta test, men jeg fikk «mensmurringer» og gikk i 3 dager og bare ventet på mensen (den var ikke alltid like stabil, så at den var et par dager sen var ikke noe nytt). Tok en test bare for å sjekke å jammen var jeg gravid. Uteblitt mens er eneste symptomet jeg hadde. Og murringene var som mensmurringer rett før jeg begynner å blø Anonymkode: b7864...054 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Verk i brystene, noe jeg ikke hadde tidligere. Anonymkode: 736c7...a9e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai I mine graviditeter har det som har vært forskjellig vært ømme brystvorter (i tillegg til brystene som alltid blir litt ømme ifbm mens også), og at jeg plutselig merker at jeg får veldig god luktesans, og legger merke til lukter jeg vanligvis ikke merker, og synes andre/flere lukter enn før er ekle. Den andre gangen kjente jeg igjen alle symptomene fra første graviditet, og fortalte mannen at jeg var gravid før jeg tok test. Anonymkode: 625cf...043 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai Vært gravid (men mistet) 5 ganger det siste 1,5 året så her har jeg god erfaring hehe *galgenhumor. Jeg har hatt alle de typiske graviditetsymptomene på jord - og ikke vært gravid. Jeg har også manglet alle de typiske graviditetssymptomene - og vært gravid. Så opplever jeg også at symptomene er forskjellig fra gang til gang. F.eks så opplevde jeg ved 16 dpo at brystene mine hadde blitt enorme. Såpass enorme at jeg fant en klump i brystet og måtte ha mammografi. Men så var det bare en vanncyste pga hormonene. Neste gang jeg var gravid, var puppene like flate som alltid. Det eneste symptomet jeg har lagt merke til, som stort sett alltid har dukket opp når jeg har vært gravid, er at livmoren føles ekstra øm ut. Murrer litt ekstra. Det murrer som regel alltid litt i lutealfasen min, men når jeg har vært gravid har det murret litt ekstra godt mellom 12 og 14 dpo. Vanskelig å beskrive. Tror man må kjenne sin kropp ekstra godt for å vite forskjellen. Anonymkode: b517e...e90 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 10.14): 10-14 dpo var nøyaktig som det helt typisk arter seg for meg. Jeg får som oftest, men ikke alltid, ømme og litt større pupper dagene i uken etter eggløsning, og så blir de uømme og små igjen 1-2 dager før mensen. 1-2 dager før mensen får jeg også murring og etter hvert smerter i magen/underlivet, og litt spotting. Det samme skjedde da jeg var gravid med begge barna, og særlig første tolket jeg det som sikre tegn på at mensen kom og jeg i hvert fall ikke var gravid. Jeg fikk også kraftigere spotting og ganske sterke menssmerter 14 dpo, men blødningen tok seg aldri opp slik den pleier. Så det var mitt første tegn. Det neste var kvalme og oppkast i uke 6. Jeg har opplevd noen ganger at puppene har vært ømmere enn vanlig, eller at ømheten ikke ble borte før etter at mensen var i gang eller at jeg ikke har spottet, men de gangene har jeg ikke vært gravid. Anonymkode: e5a19...874 Herlighet, jeg har det akkurat likt som du beskriver! Anonymkode: 2258d...249
AnonymBruker Skrevet 14. mai #12 Skrevet 14. mai Begynte med mensmurringer smålig rundt 13-14 dpo på begge svangerskap. Har aldri menssmerter eller mensmurringer ellers når jeg har mensen så var veldig distinkt graviditetstegn. Skjønte det på den måten andre gangen jeg ble gravid Anonymkode: 8a8fb...b7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå