AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Stusser på håndteringen til en annen leder på jobben, hun og jeg har samme stilling/arbeidsoppgaver. En vanlig arbeider har hatt fravær i det siste pga dødsfall i slekta. Greit nok, jeg tenker at det er fravær med egenmelding, evt sykmelding eller permisjon, men kollegaen min valgte fraværskategorien "strøket". Vi har fri som en annen kategori. Jeg velger "strøket" hvis det er strømbrudd/nettbrudd, hvis dataen til arbeideren har kræsjet og faktisk ved jordskjelv da arbeideren som mistet slektningen meldte om jordskjelv som årsak til å ikke jobbe. Hvis man kan sykmeldes pga mentale årsaker, så bør det også være egenmelding om sykmelding ikke skaffes, om man har egenmelding igjen å bruke, og så vil man trenge sykmelding når egenmeldingsdagene er oppbrukt 🤔 Denne kollegaen min følger heller ikke en instruks på at arbeiderne som mangler kompetanse til å jobbe på et visst prosjekt ikke skal få bytte arbeidsdag, da er instruksen at vi bare skal tilby fri den dagen det gjelder. Arbeiderne jobber deltid med timelønn. Så vi er noen som ikke innvilger bytte og er konsekvente på det og så er hun den snille som lar dem bytte 😐 Anonymkode: 3ef2a...277
Gidavmeg Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Har du et spørsmål eller vil du bare fortelle at du følger reglene mer nøye enn kollegaen din? 🤷🏻♀️ 8
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai Hvorfor er det ett problem for deg? I hvor stor grad har du vært involvert i kommunikasjonen mellom leder og ansatt her, slik at du kan si at lederen velger feil fraværskategori? Anonymkode: cac2c...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er det ett problem for deg? I hvor stor grad har du vært involvert i kommunikasjonen mellom leder og ansatt her, slik at du kan si at lederen velger feil fraværskategori? Anonymkode: cac2c...b8e Jeg har trolig den innsikten jeg trenger, vi bruker felles e-postadresse og ref. jordskjelv jobber ikke personen i Norge, så det er ikke snakk om kommunikasjon face to face som jeg har gått glipp av. Arbeideren har vært tydelig på at dødsfallet er årsaken til å ikke jobbe, i hvert fall de første dagene, og nå i helgen ble det spurt om å få stå over uten begrunnelse, da er det naturlig å anta at dødsfallet fortsatt er årsaken. Vi skal egentlig ikke godta slike formuleringer, vi skal vite om fraværet skyldes sykdom eller fri pga reise, eksamen etc. Vi trenger ikke å vite årsaken til vanlig fri, men det skal ikke være fri ved sykdom, det må avklares. Det ble registrert fri og bytte av arbeidsdager rett etter dødsfallet, som også virker feil, men "strøket" er hakket mer feil slik jeg ser det. Jeg tenker at "strøket" er fravær pga årsaker utenfor arbeiderens kontroll, årsaker som gjør det umulig å jobbe, at det er uforsvarlig å jobbe, evakuering pga nevnte jordskjelv etc. Anonymkode: 3ef2a...277
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Så fremt du ikke er lederens leder bør du passe egne saker. Du bør ikke gå en kollega i sømmene når dere er på samme nivå. Anonymkode: 2a99b...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så fremt du ikke er lederens leder bør du passe egne saker. Du bør ikke gå en kollega i sømmene når dere er på samme nivå. Anonymkode: 2a99b...ea2 Nei, bør heller følge litt med på det som registreres, evt si noe om "strøket"-kategorien og noe om å ikke bytte vaktene til de som ikke har den nevnte kompetansen. Det handler bare om hvordan man legger det fram og timing slik at det ikke blir for åpenbart hvem som har gjort feil. Anonymkode: 3ef2a...277
AnonymBruker Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai Jeg håper du har noe mer klar tale ovenfor dine ansatte. Dette var ikke godt å gripe fatt i. Anonymkode: e95df...c1f 1 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai #10 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har trolig den innsikten jeg trenger, vi bruker felles e-postadresse og ref. jordskjelv jobber ikke personen i Norge, så det er ikke snakk om kommunikasjon face to face som jeg har gått glipp av. Arbeideren har vært tydelig på at dødsfallet er årsaken til å ikke jobbe, i hvert fall de første dagene, og nå i helgen ble det spurt om å få stå over uten begrunnelse, da er det naturlig å anta at dødsfallet fortsatt er årsaken. Vi skal egentlig ikke godta slike formuleringer, vi skal vite om fraværet skyldes sykdom eller fri pga reise, eksamen etc. Vi trenger ikke å vite årsaken til vanlig fri, men det skal ikke være fri ved sykdom, det må avklares. Det ble registrert fri og bytte av arbeidsdager rett etter dødsfallet, som også virker feil, men "strøket" er hakket mer feil slik jeg ser det. Jeg tenker at "strøket" er fravær pga årsaker utenfor arbeiderens kontroll, årsaker som gjør det umulig å jobbe, at det er uforsvarlig å jobbe, evakuering pga nevnte jordskjelv etc. Anonymkode: 3ef2a...277 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dette er ett problem for deg? Anonymkode: cac2c...b8e 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai "Strøket." Hva betyr det? Trekkes hun i lønn eller noe? Om ikke, forstår jeg ikke problemet. Hold kjeft. Anonymkode: 76a9a...758 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #13 Skrevet 14. mai Når ingen forstår hva du faktisk prøver å skrive så er det ganske så spesielt å hevde at det er vi som ikke har leseforståelse. Noen ganger så må man se innover også. Anonymkode: 362c7...193 2
Chantielle Skrevet 14. mai #14 Skrevet 14. mai Ryddet for brukerangrep,brukerdebatt,latterliggjøring,samt svar til dette. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå