Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har noen fra fiskars. De fungerer fint om man kun hadde brukt dem til ost. Jeg har skrelt eple og gulrot med mine og det likte de ikke for osteskjæringen ble så der etterpå. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri hørt om Bjørklund ostehøvel før, så jeg skulle anbefale de jeg har kjøpt på Kitch'n. Er veldig fornøyd med de. Viste seg at det er Bjørklund.

Bruker uten riller til fast ost, og med riller til mykere ost, som f.eks brunost. Rillene gjør at høvelen ikke setter seg fast.

AnonymBruker
Skrevet

Fiskars er eneste som funker her 

Anonymkode: ae59b...abf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har både Fiskars og Bjørklund og begge er gode. Fiskar'en har jeg hatt i over 15 år og like fornøyd enda.

Anonymkode: 4c4e6...816

Skrevet

Jeg har en fra kitchn med riller som er veldig god! 😊

AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (16 timer siden):

De med riller er da fadderullan meg brunosthøvel. Ingen ostehøvel. Folk må ta seg sammen. 

Vel, jeg liker riller på mine hvitost-skiver, så jeg fortsetter å bruke min rillete ostehøvvel på hvitosten, uansett hva du måtte mene 😊

Anonymkode: b579b...200

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bøyer den opp eller ned. Bare legg "bladet" ned mot skjærefjøla og press den ned med håndtaket. Det går ikke med alle, men med veldig mange.

Anonymkode: d8cd1...562

Den sikreste oppskriften på å ødelegge en ostehøvel på. 

Anonymkode: 9be59...970

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vel, jeg liker riller på mine hvitost-skiver, så jeg fortsetter å bruke min rillete ostehøvvel på hvitosten, uansett hva du måtte mene 😊

Anonymkode: b579b...200

Blasfemi

AnonymBruker
Skrevet

Skaugum 

Anonymkode: 37b20...ecf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har (blant annet) Bjørklund og Fiskars. Foretrekker Fiskars. 

Anonymkode: 99bb7...842

AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (På 11.5.2025 den 23.19):

De med riller er da fadderullan meg brunosthøvel. Ingen ostehøvel. Folk må ta seg sammen. 

For noe tull, de med riller er ikke laget til myene oster som brunost. Mulig den fungerer til det, men den er ikke en brunosthøvel. Ostehævel med riller er til halvmyke oster som gulost og lignende.

Bjørklund har egen ostehøvel til brunost. Den er rett, men har en rundere form øverst. De har også en høvel uten plate til de aller mykeste ostene.

https://www.tilbords.no/borddekking/bestikk/ostehovler/bjorklund-ostehovel-21-cm-svart/

https://www.cg.no/products/thor-bjorklund-sonner-bjorklund-bok-brunosthovel-g-3

Anonymkode: c9604...1a3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...