AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Vi har fire ostehøvler, av dem er det kun 1 (kanskje 1,5) som faktisk funker. Den er skikkelig gammel og jeg aner ikke hvor den kommer fra. Hva slags ostehøvel har du som du faktisk liker? Anonymkode: efdb9...4fa
enkefru Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai (endret) Jeg har 2 eldre som jeg er glad i, den ene har jeg på hytta… den er sikkert like gammel som hytta og er super til brunost (men ikke Jarlsberg iflg sønn). Den andre er fra et billig-sett jeg kjøpte på 90-tallet en gang, den har jeg hjemme og er gull på guloster (alle typer), lager tykke skiver og har ikke «spade» etter skjæret, men ikke brunost for da blir skivene for tykke og den ødelegger kantene på osten. Kjøpte meg brunosthøvel fra Bjørklund… likte den ikke! Har tatt den med til hytta hvor sønnen bruker den til Jarlsbergen sin 😅 2 ganger har jeg kjøpt den, i forskjellige varianter… funker ikke synes jeg, mulig du vil synes det Endret 11. mai av enkefru
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Jeg har bjørklund med riller. Beste ostehøvvelen jeg har hatt. https://www.kitchn.no/borddekking/bestikk/ostehovler/bjorklund-ostehovel-riller-nylon-stal/?gad_source=1&gad_campaignid=21853094563&gbraid=0AAAAAD1owK6iFQ8kG0uiQiVgSPfRu5zTX&gclid=EAIaIQobChMIw6K5nZ-cjQMVjAqiAx2NTDp2EAQYASABEgKqI_D_BwE Anonymkode: b579b...200 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Stemmer også for bjørklund. Varer og varer. Anonymkode: 91f89...e41 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai Har en 20 år gammel fra Europris, Tieren, Maks 50, eller den type butikk. Står ikke noe merke på den. Beste jeg har. Har to andre også, en til gul/hvitost og en til brunost. Dyre, men husker ikke merket (ligner på Bjørklund som er linket til over her, men uten riller). De er nok nærmere 15 år gamle. Langt ifra like gode, heller ikke da de var nye, men ser fine ut. Anonymkode: 6b25c...a6d
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai Har flere, men liker best en fra Hardangerbestikk, type Nina m/riller. Skjærer perfekt tykkelse, de andre jeg har (av ukjente merker) skjærer altfor tykke skiver. Anonymkode: 50d5b...74a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai Coop sin i sort plast. Lager tykke, solide skiver. Anonymkode: 498d3...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai Hardanger bestikk type Carina sin ostehøvel med riller er favoritten her i huset Anonymkode: 982f8...167
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har flere, men liker best en fra Hardangerbestikk, type Nina m/riller. Skjærer perfekt tykkelse, de andre jeg har (av ukjente merker) skjærer altfor tykke skiver. Anonymkode: 50d5b...74a Du vet du kan justere tykkelsen på osteskivene på ostehøvelen...? Anonymkode: d8cd1...562 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai Bjørklund med riller, den er godkjent her i huset. Kastet bort en del penger på å prøve it billigere varianter, men nå har vi 3 av denne hjemme og to på hver hytte. Anonymkode: f9d7e...7a9 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du vet du kan justere tykkelsen på osteskivene på ostehøvelen...? Anonymkode: d8cd1...562 Hvordan..? Anonymkode: 498d3...3ce 3 1
Krist1an Skrevet 11. mai #13 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har bjørklund med riller. Beste ostehøvvelen jeg har hatt. https://www.kitchn.no/borddekking/bestikk/ostehovler/bjorklund-ostehovel-riller-nylon-stal/?gad_source=1&gad_campaignid=21853094563&gbraid=0AAAAAD1owK6iFQ8kG0uiQiVgSPfRu5zTX&gclid=EAIaIQobChMIw6K5nZ-cjQMVjAqiAx2NTDp2EAQYASABEgKqI_D_BwE Anonymkode: b579b...200 Samme her, jeg har 2 stk og er veldig fornøyd.
Tripptrapp1 Skrevet 11. mai #14 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi har fire ostehøvler, av dem er det kun 1 (kanskje 1,5) som faktisk funker. Den er skikkelig gammel og jeg aner ikke hvor den kommer fra. Hva slags ostehøvel har du som du faktisk liker? Anonymkode: efdb9...4fa Jepp, det finns mye elendige ostehøvler i handelen. Men Bjørklund! Den originale ostehøvelen. Finns ikke bedre! Storfavoritt. Til vanlig gulost/fastost bruker jeg den vanlige eller den med riller. Den med riller skjærer litt tykkere skiver: https://www.jernia.no/produktkatalog/kjøkkenutstyr/kjøkkenredskap/ostehøvel/bjørklund1925-ostehøvel-amitto-faste-oster-sort/p/15441009 https://www.jernia.no/produktkatalog/kjøkkenutstyr/kjøkkenredskap/ostehøvel/bjørklund1925-ostehøvel-amitto-med-riller/p/15441010
AnonymBruker Skrevet 11. mai #15 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vi har fire ostehøvler, av dem er det kun 1 (kanskje 1,5) som faktisk funker. Den er skikkelig gammel og jeg aner ikke hvor den kommer fra. Hva slags ostehøvel har du som du faktisk liker? Anonymkode: efdb9...4fa De beste er fra Hardangerbestikk, men de produseres ikke lengre og er vanskelig å få tak i. De nest beste er av merket Bjørklund. Finnes i ulike varianter, både med glatt osteskive og med stripete osteskiver. Når Europris har % på kjøkkenredskap er disse og på tilbud. Ellers ligger de rundt 200-250 kr. På CG og OBS. DET ER DE FAKTISK VERDT. Anonymkode: 9be59...970
Abra Skrevet 11. mai #16 Skrevet 11. mai De med riller er da fadderullan meg brunosthøvel. Ingen ostehøvel. Folk må ta seg sammen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #17 Skrevet 11. mai Abra skrev (1 minutt siden): De med riller er da fadderullan meg brunosthøvel. Ingen ostehøvel. Folk må ta seg sammen. Hvor står dette opplest og vedtatt? Hva er forskjellen på en ostehøvel og en ostehøvel? Begge deler er til å skjære ost med. Anonymkode: 9be59...970 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #18 Skrevet 11. mai Abra skrev (3 minutter siden): De med riller er da fadderullan meg brunosthøvel. Ingen ostehøvel. Folk må ta seg sammen. Jeg bruker riller på hvit ost og flat på brun ost. Plager det deg? Anonymkode: f3084...a50 1 1
Abra Skrevet 11. mai #19 Skrevet 11. mai (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg bruker riller på hvit ost og flat på brun ost. Plager det deg? Anonymkode: f3084...a50 Hvorfor skulle det plage meg at andre er sinnsforvirret? Endret 11. mai av Abra 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #20 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan..? Anonymkode: 498d3...3ce Bøyer den opp eller ned. Bare legg "bladet" ned mot skjærefjøla og press den ned med håndtaket. Det går ikke med alle, men med veldig mange. Anonymkode: d8cd1...562
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå