Gå til innhold

Dere som gikk tilbake til eksen kort tid etter bruddet. Fungerte det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ja, hva gjorde dere for å få det til å fungere?

Hvis nei, hvor lenge var dere sammen før det ble brudd på nytt? 

Anonymkode: 35031...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det. I fjor. Er fortsatt sammen, men det fungere dårlig. Holder sammen pga unga da jeg ikke ønsker å utsette de for brudd enda en gang.

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 1 ekstra år bortkastet.

Anonymkode: 775c4...117

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det fungerte dårlig. Er en grunn til at vi gikk fra hverandre. 

Anonymkode: 33811...ec8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ble sammen igjen etter ett år, fikk barn, og så ble det slutt etter et år igjen. Det som ikke fungerte første gang, fungerte ikke gang nr. 2 uansett hvor glade vi var i hverandre. 

Anonymkode: e02af...884

• Liker 2
Skrevet

Var  sammen med min eks i mange år, brudd på et års tid, så var vi sammen igjen en stund før endelig brudd.
(Folk forandrer seg ikke er min oppfatning)  

Jeg traff min nåværende kone så nytt brudd var en velsignelse 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et år ca. 

Nok et år bortkastet.

Slike ting funker bare på film😂

Anonymkode: 545c1...864

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (1 minutt siden):

Var  sammen med min eks i mange år, brudd på et års tid, så var vi sammen igjen en stund før endelig brudd.
(Folk forandrer seg ikke er min oppfatning)  

Jeg traff min nåværende kone så nytt brudd var en velsignelse 😊

Helt enig. Folk forandrer seg ikke. Min mann påstod han hadde endret seg, men han har ikke en eneste gang vist noe som helst endring. Som jeg angrer meg for at jeg gikk tilbake.

Anonymkode: d67cf...5f1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei. 1 ekstra år bortkastet.

Anonymkode: 775c4...117

Samme her. 

Anonymkode: e010d...619

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke så optimistisk ut. Høres også ut som flere opplever at det varer rundt et år etter første brudd. Har selv erfart det før. 

Er det flere som vil dele? Står dessverre i en slik situasjon igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

I ett av forholdene mine ja, og vi var sammen i mange år etterpå.

I det andre forholdet nei, i stor grad fordi hun hadde ligget med en av kompisene sine kort tid etter hun gjorde det slutt. Jeg prøvde å fortrenge det, men det var svært ødeleggende for meg og jeg måtte avslutte forholdet vårt. Så aldri på henne på samme måte.

Anonymkode: 29386...04f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I ett av forholdene mine ja, og vi var sammen i mange år etterpå.

I det andre forholdet nei, i stor grad fordi hun hadde ligget med en av kompisene sine kort tid etter hun gjorde det slutt. Jeg prøvde å fortrenge det, men det var svært ødeleggende for meg og jeg måtte avslutte forholdet vårt. Så aldri på henne på samme måte.

Hva var det som gjorde at det fungerte? Vet du det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva var det som gjorde at det fungerte? Vet du det? 

Årsakene til bruddet er veldig relevante for om ting kan funke.
Det første forholdet var relativt kortvarig før det ble slutt (6mnd), og det sluttet i stort grad pga. eksen sin usikkerhet rundt å forplikte seg på nytt grunnet dårlige erfaringer i sine tidligere forhold. Det var tydelig at det var vanskelig for henne å senke de mentale "forsvarene" sine og å danne den dype emosjonelle koblingen til å begynne med. Jeg gjorde alt jeg kunne for å betrygge henne og å forsikre henne om at ting skulle funke, både gjennom ord og handlinger og hun slo seg til ro til slutt. God kommunikasjon og mye tid tilbrakt sammen var helt essensielt. Vi holdt sammen i 5 år i ettertid.

Forholdet til hun andre var dømt til å feile fra starten på grunn av årsaken jeg skrev i første svar, men det innså jeg fort.

AnonymBruker
Skrevet

Som regel for mye historie og grums til å få det til å fungere igjen. Føler folk sjeldent forandrer seg så mye som man kanskje i utgangspunktet tror når man går tilbake. Jeg er sammen med eksen(ikke eks lenger) igjen.

Vil ikke si det var en drit bra avgjørelse nei. 
Hadde det bedre alene egentlig men følte ikke det når jeg var alene heller så vanskelig situasjon. Ønsker seg ofte det man ikke har. Grunnen er fremdeles den samme. Vedkommende ønsker mye mer tid sammen enn jeg ønsker. Jeg trenger å ha mitt eget liv og hobbyer, mens kjæresten skal være klistret til meg 24/7. fuckings kveling

Anonymkode: 28751...5af

AnonymBruker
Skrevet

Gikk tilbake etter noen år. Eller det vil si, jeg tryglet han tilbake. Det har gått bra 😊 Ingen barn i bildet, men håper det blir det. 

Anonymkode: 72754...1f1

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Her gjorde vi det slutt etter å ha vært sammen rundt 1,5 år pga. en rekke ytre årsaker (begge var i vanskelige livssituasjoner, lang avstand mellom bosteder etc.). Ble sammen igjen etter noen måneder, når vi begge hadde fått mer kontroll på ting. Er fortsatt sammen, 12 år etter (og gift i 9 år).

Om det skal gå bra å bli sammen igjen, kommer nok an på hva som er årsaken til bruddet i utgangspunktet. Hos oss var det ting som egentlig ikke hadde noe med forholdet å gjøre, dermed kunne det fungere når noen av disse problemene var løst. Er årsaken manglende følelser, krangling eller utroskap, blir det nok vanskeligere.

Anonymkode: 18e52...8dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror dere suksess også har noe å si på hvor lenge det har vært slutt? 

AnonymBruker
Skrevet

Her var det slutt etter rundt 2 år. Vi ville forskjellige ting, så det handler ikke alltid om masse drit og grums, eller at folk mår forandre seg. Her var vi bare på forskjellige stadier i livet. Jeg ville ha barn, han ville vente/kanskje ikke ha barn. Vi prøvde igjen etter ett halvt år, og har nå vært sammen i 25 + 2 barn. Vi har det veldig fint sammen 😊

Anonymkode: efa0f...82e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Se bare på Katrine Sørland og mannen hennes. De hadde ett bittert brudd, men fant tilbake igjen og har det fint nå 😊

Anonymkode: efa0f...82e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 22.00):

Hvis ja, hva gjorde dere for å få det til å fungere?

Hvis nei, hvor lenge var dere sammen før det ble brudd på nytt? 

Funka ikke, de samme problemene dukka opp igjen og det ble verre. Ble slutt etter noen uker. 

Anonymkode: 6e226...185

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...