AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Jeg er på utkikk etter å leie en leilighet for meg og sønnen på 14 år. Foreldrene til en kompis av sønnen har flere leiligheter de leier ut. Blir det frekt å spørre de om de har noen ledige leiligheter? Anonymkode: f12f9...0af
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Frekt? Nei absolutt ikke. Men rart. Anonymkode: 2da66...239
Eneri Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Nei, det syns jeg ikke er frekt. Du tigger jo ikke om husleie-rabatt eller noe. (Ville for egen del tenkt det var litt kleint hvis leiligheta var i sokkel på deres egen bolig, men det virker jo ikke å være tilfelle her). Det er jo et greit og ærlig spørsmål, og sikkert fint for dem å leie ut til noen som ikke er helt ukjente. Da kan de jo også si on de har noe som blir ledig om feks 1-2 måneder, og så slipper de annonsere den leiligheta til leie. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Nei, spør! Si at du vet at de leier ut og om de muligens har, eller får noe ledig..og at du er på utkikk. Jeg leier ut selv, og synes ikke det er rart om noen spør. Anonymkode: b83a9...a0e 3
1365 Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai (endret) Det er selvfølgelig helt greit, forutsatt at du leier på kommersielle vilkår og ikke forventer noen form for "vennepris": De ønsker å leie ut sine leiligheter, så selv om ingen er ledige akkurat nå, så er det gull å ha noen på listen En indirekte relasjon via barn ville jeg ansett som "tryggere" enn ingen relasjon Det blir som å spørre fiskeren som legger til kaia om å få kjøpe fisk. Er det rart og frekt fordi barna kjenner hverandre. Endret 11. mai av 1365 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Vi eier flere leiligheter vi leier ut og blir stadig spurt av familie/venner/bekjente om vi har noe ledig og har aldri reagert på det. Så lenge man ikke forventer lavere husleie så har hvertfall vi bare gode erfaringer med å leie ut til mennesker vi kjenner. Vi er god strikse på at depositum og kontrakt skal være tilsvarende som når vi leier ut til ukjente. Anonymkode: 4dd9b...07b 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #8 Skrevet 14. mai Det kan være lurt å tenke over hvordan forholdet til sønnen din kan påvirkes, hvis det blir uenigheter under leieforholdet. Ideelt sett bør man ikke leie av venner og bekjente. Utleiere er så mangt; noen er veldig ordentlige og ryddige, mens andre er krevende, invaderende og kan oppføre seg som om de låner bort, ikke leier, leiligheten. Det er vanskelig å vite før du har inngått et leieforhold. Ta det i betraktning før du spør. Anonymkode: ad281...951 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå