Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det være en negativ ting å ha forbrukslån? Skal søke jobb i bank og arbeidsgiver kommer til å  ta kredittsjekk av meg etter intervjuet

Jeg  har forbrukslån på 25.000 kr ca. Vil arbeidsgiver se negativt på dette?

Anonymkode: c581d...320

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager vil det være negativt?  Et lån er et lån. Det har ikke relevans for jobben en utfører. 

Anonymkode: 024da...26d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ett veldig lite forbrukslån, du kan nedbetale det med første lønning om du vil. Så det vil ikke ha påvirkning nei. 

Anonymkode: 3f67f...fc1

AnonymBruker
Skrevet

Et forbrukslån som ikke er større enn det kan umulig være noe problem.

Hadde du hatt et misligholdt forbrukslån, derimot, eller stått i gjeld til oppunder ørene som du ikke på noe hederlig vis vil være i stand til å betale tilbake? Da kan det nok tenkes det hadde telt negativt.

Anonymkode: c86d7...178

AnonymBruker
Skrevet

Verken i statlig eller privat sektor kan de vektlegge det. I så fall er de veldig uerfarne rekrutterere. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen som er autistiske og syke, som ikke har det selv, og klamrer seg til den mestringen selv, lever i en sånn desillusjon, men det skal ikke ha noe si ellers. En jobb vil jo avhjelpe det innen kort tid. Så at det er et argument med vikarierende motiver, ser erfarne rekrutterer med en gang.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor i alle dager vil det være negativt?  Et lån er et lån. Det har ikke relevans for jobben en utfører. 

Det er et usikret lån, derfor jeg lurer på om det kan ha noe å si. Boliglån står ikke oppført som usikret lån når de tar kredittsjekk, og det gjør heller ikke studielån.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er et usikret lån, derfor jeg lurer på om det kan ha noe å si. Boliglån står ikke oppført som usikret lån når de tar kredittsjekk, og det gjør heller ikke studielån.

Jeg har konstant en del utestående som usikret gjeld. Utover regninger så bruker jeg ikke "egne penger", men derimot kredittkort.

På papiret vil jeg enkelte måneder komme opp i summer som du nevner, det spørs litt hva jeg kjøper. Det er da ikke oppført som rentebærende gjeld, men på en kredittsjekk kommer vel det kanskje ikke engang frem, og vi vil bli seende likt ut på papiret slik sett.

Jeg har aldri hatt problemer med dette. Sett opp mot lønnen min er 25k en lav sum, jeg tror ikke arb.giver ville brydd seg overhodet. Kredittkortbruken kan til og med argumenteres som fornuftig, grunnet ulike fordeler det gir.

Anonymkode: 3958c...173

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...