AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Dere med barn og uføretrygd eller delvis uføretrygd, hvordan ser dagene deres ut? Hva fyller dere dagene med? Anonymkode: 38746...32b
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Jeg holder huset vedlike, baker mye bakst, så vi alltid har nybakt brød og rundstykker til matpakker og frokost. Leser meg opp på barnas læreplan og lekser, så jeg er forberedt på hva barna skal imellom på skole, slik at vi får en god balanse på læring og utvikling. Har også ett par hobbyer, men disse nedprioriteres i perioder. Anonymkode: 73c3a...968 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Husarbeid, matlaging, ærrend, lett trening/bevegelse, må som oftest ha en lur, klesvask og andre dagligdagse gjøremål. Er som regel helt knekt innen poden skal legge seg kl 20. K46 Anonymkode: 3c8c1...e81 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Går turer eller trener. Noen dager blir det bare tv. En sjelden gang sosiale treff. Sover stort sett en lur på 1,5 - 2 t mens Ungene er i bhg hver dag. Ellers gjør småting i huset som oppvask, klesvask, rydding, støvtørking, vaske eller støvsuger gulv. Alt blir jo ikke hver dag, men siden jeg er hjemme så er det jeg som stort sett tar av meg mesteparten. Resten av tiden går med til tv, lese bøker. Anonymkode: a72c8...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dere med barn og uføretrygd eller delvis uføretrygd, hvordan ser dagene deres ut? Hva fyller dere dagene med? Anonymkode: 38746...32b Å være syk. Anonymkode: ecad3...ff1 2 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai Jeg er på aap og målet er jo å unngå ufør. Men akkurat nå ser det ca slik ut: 0800leverer barnet i barnehage 0830 spiser frokost 0900 Etter dette bruker jeg enten ca 1 time på å gjøre enkelt husarbeid, som klesvask, rydding, oppvaskmaskin, litt støvsuging osv. Eller 1,5 time på ukeshandel og det helt nødvendigste av husarbeid. Eller 1,5-3 timer på å reise og være på behandling (fysio eller psykolog). Avhengig av hva jeg gjør den dagen av ærender, hviler jeg i senga 1-3 timer. Hvis behovet er mindre klarer jeg kanskje gjøre ekstra rydding på loft/kjeller, orker en kaffe med venninne (typ 1 gang i mnd hos hverandre), eller lese/se på TV litt. Ser sjeldent på TV på dagtid. Kanskje noe av middagen preppes. 1530 hente i barnehagen, leke ute, lage middag(kvelds) og ta kveldsstellet. 1930 rydde etter middag og lage matpakker. Evt henge opp tøy. Se en serie. Sove. Anonymkode: c4a5a...93d 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er på aap og målet er jo å unngå ufør. Men akkurat nå ser det ca slik ut: 0800leverer barnet i barnehage 0830 spiser frokost 0900 Etter dette bruker jeg enten ca 1 time på å gjøre enkelt husarbeid, som klesvask, rydding, oppvaskmaskin, litt støvsuging osv. Eller 1,5 time på ukeshandel og det helt nødvendigste av husarbeid. Eller 1,5-3 timer på å reise og være på behandling (fysio eller psykolog). Avhengig av hva jeg gjør den dagen av ærender, hviler jeg i senga 1-3 timer. Hvis behovet er mindre klarer jeg kanskje gjøre ekstra rydding på loft/kjeller, orker en kaffe med venninne (typ 1 gang i mnd hos hverandre), eller lese/se på TV litt. Ser sjeldent på TV på dagtid. Kanskje noe av middagen preppes. 1530 hente i barnehagen, leke ute, lage middag(kvelds) og ta kveldsstellet. 1930 rydde etter middag og lage matpakker. Evt henge opp tøy. Se en serie. Sove. Anonymkode: c4a5a...93d Har btw vaskehjelp ca tredje uke for å få tatt hele huset en gang i blant. Mellom der blir det vasket en sjelden gang etter ork og behov. Men støvsugeren brukes en del da. Anonymkode: c4a5a...93d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hviler. Jeg er syk. Anonymkode: bd98e...e4e Samme her. Har ikke nok krefter til å komme igjennom dagene med barn egentlig, men man har ikke så mye valg når livet har blitt som det er blitt. Anonymkode: 60911...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai Nei, si det... La meg tenke, hmmm ER SYK?!?! Er ikke fattig, ugelesett av samfunnet og gått glipp av all selvrealisering i form av en karriere for MOROSKYLD. Anonymkode: 7b6f4...b9a 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai Varierer veldig etter både fysisk og psykisk dagsform. På dårlige dager ingenting annet enn det mest nødvendige for å få ungene på skolen, matlaging og evt vake klær. Da er jeg helt utslitt etterpå. På en god dag jobber jeg, eller orker å gjøre noe,komme meg ut av huset Anonymkode: 6c12a...20e 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, si det... La meg tenke, hmmm ER SYK?!?! Er ikke fattig, ugelesett av samfunnet og gått glipp av all selvrealisering i form av en karriere for MOROSKYLD. Anonymkode: 7b6f4...b9a Hjelpe meg… Anonymkode: 87bf5...795 1
NinaLisa Skrevet 12. mai #13 Skrevet 12. mai Jeg hviler mye. Gjør litt husarbeid hvis jeg greier. Går tur. Nå mot sommeren sitter jeg ute når været er fint og nyter sola. Scroller på mobilen og hører podcast. Jeg skulle ønske jeg hadde mer sosial omgang med familien og folk utenfor hjemmet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #14 Skrevet 12. mai Jobber frivillig en dag i uka, går tur en dag i uka, gjør husarbeid når jeg orker, og hviler resten av tiden. Anonymkode: a261d...4db
AnonymBruker Skrevet 12. mai #15 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg holder huset vedlike, baker mye bakst, så vi alltid har nybakt brød og rundstykker til matpakker og frokost. Leser meg opp på barnas læreplan og lekser, så jeg er forberedt på hva barna skal imellom på skole, slik at vi får en god balanse på læring og utvikling. Har også ett par hobbyer, men disse nedprioriteres i perioder. Anonymkode: 73c3a...968 Hva de skal i mellom 😂 Anonymkode: 5a063...7ac
AnonymBruker Skrevet 12. mai #16 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dere med barn og uføretrygd eller delvis uføretrygd, hvordan ser dagene deres ut? Hva fyller dere dagene med? Anonymkode: 38746...32b Hviler mye. For mye, etter hva jeg skulle ønske, men hvis jeg skal orke ettermiddagene med lekser, middag og aktiviteter må det bli slik. Jeg skulle veldig gjerne gjort mer husarbeid, har dårlig samvittighet over at mannen min som jobber fullt må ta mesteparten av både husarbeid og matlaging. Men jeg er rett og slett for dårlig til å ta så mye av det. Vi er enige om at den aller viktigste jobben jeg gjør er å være så mye mamma som jeg klarer, så får resten av huset gå litt på halv tolv. Kafébesøk og sosialt liv skjer kanskje en gang i halvåret. Er aldri ute på kveldstid. Anonymkode: b62b8...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #17 Skrevet 12. mai Går i behandling, prøver sove litt fordi det trenger kroppen, vasker litt klær innimellom, gjør øvelser fra fysioterapeuten og svisj der var dagen gått. Anonymkode: 2832a...79e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #18 Skrevet 12. mai Gjør alt en tradisjonell husmor gjør, samt å peise opp og ned et par fjell om dagen. Er ufør pga psyken, og er avhengig av å slite meg ut fysisk for å unngå tankekjøret. Anonymkode: 7b73f...58a 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #19 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dere med barn og uføretrygd eller delvis uføretrygd, hvordan ser dagene deres ut? Hva fyller dere dagene med? Anonymkode: 38746...32b Trener 2 gg i uka. Jobber 2 gg i uka. ellers litt avslapping og hobby Anonymkode: 9cd98...903
AnonymBruker Skrevet 12. mai #20 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gjør alt en tradisjonell husmor gjør, samt å peise opp og ned et par fjell om dagen. Er ufør pga psyken, og er avhengig av å slite meg ut fysisk for å unngå tankekjøret. Anonymkode: 7b73f...58a Du er sterk!💚 Virker ikke helt lett å ha det slik. Håper du har familie/venner som er god mot deg. Kan jeg spørre hva det er med psyken, evt. om det er noe diagnose du har som gjør at du er ufør? Anonymkode: 38746...32b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå