AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Det begynte for en god stund siden og blir bare værre. Etter dusj og tørk med håndkle så er huden full av støv og må børste hele kroppen før tøy taes på. Alle klær er fryktelig støvete (ikke normal støvete). Jeg har en mistanke om at dette startet når jeg begynte med rituals tøymykner. Vaskemaskin er snart 1 år gammel og det var ikke sånn før, men heg husker ikke når det startet. Jeg renser filteret i vaskemaskinen jevnlig og kjører også vask med eddik på høy temperatur minimum 1 gang i måneden. Pakningen i åpningen på vaskemaskinen og døren er full av støv etter en vask også. Noen andre med erfaring av dette eller har andre tips til meg for er fryktelig irriterende. Anonymkode: e294f...678
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Svampen skal vaskes sammen med klær i maskinen. Anonymkode: e443f...266 Tusen takk for svar. Men jeg har ikke dyr, men svampen hjelper kanskje på vanlig støv også? Jeg har en mistanke om at det tøymykneren, er som støv og annet blir limt fast til klærne og hadde ikke dette problemet før det som er endret er at jeg begynte med rituals tøymykner en gang i vinter og har bare brukt den i etterkant. Anonymkode: e294f...678
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Men slutt å bruke den en periode da…? Anonymkode: a129b...b16 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Vi har også plutselig fått veldig mye lo på klærne etter at de er vasket. Bruker ikke tøymykner. Syns nesten det kan være et "fettete" belegg på klærne som loet fester seg i. Men jeg skjønner ikke hva det kommer av eller hvorfor det begynte så plutselig. Har relativt ny maskin, har prøvd rens osv. Så har ingen løsning, men mye medfølelse! Anonymkode: 01c97...c14
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai kan også bruke sånn oppvasksvamp fra first price e.l. De trekker til seg hår og sånn. Ellers, sleng inn litt eddik og bakepulver og en dæsj sitron og kjør på 95 grader - så får maskina renset seg litt. Det funker fint hos meg, og samtidig tar jeg en vask av ringen og glasset på innsiden Anonymkode: e3cf5...7e8
Bendit Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai Det samme skjedde her, og jeg lurte på om håndklærne våre var i dårlig kvalitet og at det var det som var årsaken. At de liksom smuldret opp. Det har jeg egentlig ikke funnet ut av, men løsningen var å kjøpe tørketrommel ☺️ nå ender alt støvet i filteret der og jeg nyyyyter å tømme lo filteret 😀 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har også plutselig fått veldig mye lo på klærne etter at de er vasket. Bruker ikke tøymykner. Syns nesten det kan være et "fettete" belegg på klærne som loet fester seg i. Men jeg skjønner ikke hva det kommer av eller hvorfor det begynte så plutselig. Har relativt ny maskin, har prøvd rens osv. Så har ingen løsning, men mye medfølelse! Anonymkode: 01c97...c14 Det har vi og. Vaskemaskinen er kun 3år gammel. Kjøpte ny tørketrommel, lurte på om det var den, men det var det ikke.. Må kanskje bytte vaskemaskinen og.. Hva i all verden som skjer, om flere har dette problemet?? Anonymkode: 96e5b...47e 1
PhilosopherSe7en Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai Kjøpt noen nye klær i det siste som kan være skyld i problemet?
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Men slutt å bruke den en periode da…? Anonymkode: a129b...b16 Jeg skal gjøre det fra nå av og bruke "vanlig" tøymykner og se om den er årsaken. Er som om alt av støv limer seg fast til de nyvaskede klærne. Alle klær er også så støvete at det ser ikke ut når vi kler på oss. Og siden det ikke var sånn før så tror jeg det er denne tøymykneren. Litt støv i klærne er ikke unormalt men slik jeg har det er ikke normalt og jeg er 46 år gammel så har jo vasket klær en del år. Anonymkode: e294f...678
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai Bendit skrev (58 minutter siden): Det samme skjedde her, og jeg lurte på om håndklærne våre var i dårlig kvalitet og at det var det som var årsaken. At de liksom smuldret opp. Det har jeg egentlig ikke funnet ut av, men løsningen var å kjøpe tørketrommel ☺️ nå ender alt støvet i filteret der og jeg nyyyyter å tømme lo filteret 😀 Det forstår jeg og så bra det løste seg med tørketrommel. Jeg skulle gjerne hatt tørketrommel men det har jeg ikke plass til. Anonymkode: e294f...678
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai PhilosopherSe7en skrev (56 minutter siden): Kjøpt noen nye klær i det siste som kan være skyld i problemet? Jeg har noen nye klær, men håndkler feks vaskes jo separat på 90 grader så forstår ikke helt at det skal ha noen sammenheng? Har aldri opplevd dette før nå. Anonymkode: e294f...678
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai Har du mulighet til å tørke de ute så støvet «blåser» av? Kanskje det blir bedre om du får redusert mengden støv på de tørre klærne.?. Vi har det slik av og til, mistenker at det er ett eller annet plagg som avgir fiber. Anonymkode: 7c621...6d0
PhilosopherSe7en Skrevet 11. mai #13 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har noen nye klær, men håndkler feks vaskes jo separat på 90 grader så forstår ikke helt at det skal ha noen sammenheng? Har aldri opplevd dette før nå. Anonymkode: e294f...678 Det kan jo ligge rester igjen i maskinen fra av et av de nye plaggene. Så kommer det på alt som vaskes i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 11. mai #14 Skrevet 11. mai har samme problem. min teori er at jeg har glemt papirbiter, type kvitteringer, lapper, osv, i lommene, og så går de i oppløsning.. og så henger de bare fast. jeg ønsker meg tørketrommel delvis på grunn av at det samler støvet ganske fint opp, og så kanskje det blir mindre støvsuging også.. Anonymkode: a911e...2b2
Capazitet Skrevet 11. mai #16 Skrevet 11. mai Har hørt at det er cellulose/trefiber som er fyllstoff i vaskepulver og mistenker at det kan vera sånne små fiber som heng i kleda. Det er verst på svarte plagg syns eg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå