Gå til innhold

Gå ned i vekt uten å miste former

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg skjønner litt hva du mener ts og er enig med deg. Synes heller ikke synlige muskler er så veldig fint.

Jeg trener kun med egen kroppsvekt. Spis mye fiber for å holde fordøyelsen i gang, og hold deg unna sukker funker litt på meg for flatete mage 

Anonymkode: df690...86d

Tror du virkelig at det å trene styrke er ensbetydende med synlige muskler? 

Anonymkode: 4e6a9...92c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å bevare formene mens du slanker deg så kan du trene styrke.

Du skal trene hardt og lenge for å få så synlige muskler at du blir mandig, og hvis du er litt overvektig så skal det mye til, for synlige muskler krever mindre fett.

Jeg har gått ned 35 kilo etter at jeg ble ferdig med barn, og kombinerte med styrketrening. Har "formfulle" lår og rumpe likevel, og de er runde og myke, ikke harde og firkantet akkurat.

Brystene vet jeg ikke med, jeg har alltid hatt små pupper, så de ser bare ut som før. De vokste kanskje en anelse da jeg var i kategorien fedme.

Anonymkode: d4a58...7ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Den øverste er litt mann, og den nederste har ikke pupper.

Anonymkode: 03791...b3c

Kan du ikke legge inn bilder av drømmekroppen din, og et helt sensurert bilde av kroppen din uten ansikt eller noe som kan identifisere deg, så kan vi gi deg spesifikke råd? Du har mange trenere og idrettsutøvere her med mye kunnskap som er villig til å gi deg spesifikke råd. 

Anonymkode: ebb94...54f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som TS vil være lubben, for det anser hun som feminint. Eneste løsningen for henne er nok fettsuging.

Anonymkode: cd174...db2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det virker som TS vil være lubben, for det anser hun som feminint. Eneste løsningen for henne er nok fettsuging.

Man er da ikke lubben selv om man har former. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, jeg vil ikke være smidig og slank. Jeg vil beholde former, men jeg vil ha slank midje.

Men har du skikkelig timeglass-figur naturlig da?

Anonymkode: 43c93...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trene med waistband eller rockering? Du kan drive med hoftevrikking/-dans. Prøv å lære deg afrikansk eller karibisk dans fra youtube for eksempel. 

https://iform.nu/trening/tren-rockering-med-vekt

Her er treningsøvelser for mage:

https://www.trening.no/styrke/10-supre-mageovelser/

Anonymkode: e1500...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du bør vite i 2025 at punktslanking ikke er mulig. Ønsker du å forme kroppen så gjør du det med styrketrening.

Anonymkode: 3f812...134

Men her må man også være realistisk. Er ikke slik at man kan trene på seg en syltynn midje og gigasvære hofter og rumpe. Det er også viktig å vite hvor mye det krever av deg, å skulle forme kroppen med trening. Det er en egen livsstil. Folk foreslår styrketrening som om det kan fikse alt, til og med når det kommer til massivt vektnedgang når det er snakk om 50+ kg så vil det komme et geni og si at man forhindrer løs hud og hengepupper med styrketrening.... Noe som ikke stemmer, og det gir urealistiske forventninger hos folk. 

Punktslanking er som alle andre her sier ikke mulig.

Anonymkode: 597ac...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man er da ikke lubben selv om man har former. 

Les hva TS har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men her må man også være realistisk. Er ikke slik at man kan trene på seg en syltynn midje og gigasvære hofter og rumpe. Det er også viktig å vite hvor mye det krever av deg, å skulle forme kroppen med trening. Det er en egen livsstil. Folk foreslår styrketrening som om det kan fikse alt, til og med når det kommer til massivt vektnedgang når det er snakk om 50+ kg så vil det komme et geni og si at man forhindrer løs hud og hengepupper med styrketrening.... Noe som ikke stemmer, og det gir urealistiske forventninger hos folk. 

Punktslanking er som alle andre her sier ikke mulig.

Anonymkode: 597ac...dc8

Det er heller ikke det vi sier, ikke i det hele tatt. 

Dess mer muskler vi har på kroppen, dess mer forbrenner vi. Ergo hjelper dette enormt med vektnedgang. Er man utrent, har man også en sjelden mulighet til å gå ned i vekt samtidig som man bygger muskler, og man endrer ens kroppskomposisjon og får lavere fettprosent. 

Muskler strammer også opp veldig - kan det fjerne alt av løs hud, nei. Men hvis man trener samtidig som man går ned i vekt i normal hastighet, vil man ha LANGT mindre sjanse for å få løs hud kontra hvis man går ned i vekt uten styrke. Spiser man ren mat som kroppen tåler (ergo lite oppblåsthet) så kan man absolutt få en slank midje over tid. Dess mer man trener ens transverse abdominals, de indre magemusklene, dess strammere vil magen se ut. De fungerer som et indre korsett. 

Rumpe og hofter er blant de letteste musklene å trene tungt, fordi vi gjerne er sterke i bena fra før og det er store muskelgrupper. Så ikke tro at man ikke kan endre kroppsfasong til å få mer timeglassfigur, for det kan man absolutt. Det krever regelmessighet viktigst av alt, og å pushe seg selv litt hardere underveis. Ikke holde seg på samme vekt hele tiden. 

Hengepuppene derimot, de er det ikke så mye å gjøre med, nei. 

Anonymkode: ebb94...54f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 17.48):

Jeg er ikke så opptatt av kropp egentlig, men har jafset litt sjokolade og div. i vinter, og nå tenker jeg at jeg skal hente inn min vanlige vekt. Jeg gjør det for helsen, og dette kan gjøres samtidig som er i jobb. Jeg ønsker ikke å bli tynn, og jeg ønsker heller ikke å bruke masse tid på trening.

Jeg går litt turer, og prøver også å bevege meg jevnt, kanskje noen korte løpeturer på sikt, noen få øvelser ute, men ellers skal jeg ikke over i noe løp-og treningsregime som tar over hverdagen min.

Er det noen som har tips til kosthold som tar magefett, men ikke resten av kroppen? Tips til sammensetning og tidspunkt for måltider?

Og så var det dette med vann da? Er det noe annet en kan drikke som er litt mer spennende?

Hvorfor ønsker du ikke å bli slank/tynn?

Er ikke dette noe de fleste ønsker da?

Anonymkode: e4be0...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 22.14):

Nei, jeg vil ikke være smidig og slank. Jeg vil beholde former, men jeg vil ha slank midje.

Det høres mer ut som om det er plastisk kirurgi du er ute etter. Da kan du «punktslanke» det du vil. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupper består av fett. Går du ned i fettprosent forsvinner (dessverre) puppene. Du må enten fylle på ved hjelp av kosmetisk kirurgi eller begynne å amme for å få større pupper samtidig som du reduserer fettet på kroppen. Du kan beholde rumpe og lår ved å trene tung styrketrening. Tren øvelser som knebøy, utfall, markløft og hip thrust med høy belastning. 

Anonymkode: ff7d3...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 22.03):

Du må jo være svært kunnskapsløs som ikke ønsker å ha bra med muskulatur på kroppen. Kvinner som ikke går på steroider blir bare penere av å ha muskler. For ikke å snakke om hvor bra og viktig det er for helsen! Ønsker du virkelig å streve med å reisefra stolen når du blir gammel? 

Anonymkode: 5c6cc...e0c

Dette er bare preferanser. Og faktisk mer en trend. Personlig liker jeg best å være helt slank, ikke noe synlige muskler. Damer med mye muskler (ikke bodybuildere, men vanlige damer som trener mye hard styrke) ser lubne ut med klær (og vi har jo stort sett på oss klær) Men jeg trener funksjonell styrke for helsas del. Det handler ikke om å få større rumpe eller lår. Ikke trenger jeg store muskler på armene heller. Langdistanseløpere har mye styrke i bena, uten at man er bygget ut.

Anonymkode: f4c8f...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...