AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Del Skrevet 11. mai Ble uplanlagt gravid 9 mnder etter første ble født med hastekeisersnitt. Er redd for at arret sprekker under fødsel eller noe annet lignende skjer. Vil gjerne høre deres historier med kort tid mellom første keisersnitt og fødsel nr 2. Ble det naturlig fødsel? Gikk ting galt og dere måtte ta nytt keisersnitt? Noe annet, plager etc under fødselen knyttet til dette? Hvor lang tid var det mellom ny graviditet og keisersnitt for dere da? Anonymkode: 73239...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:56 #2 Del Skrevet søndag kl 20:56 Ca 9mnd her og! Gikk veldig fint. Ble forsikret at det var trygt å både gå gravid og forsøke på vaginal fødsel. Fikk valget mellom å prøve eller få planlagt ks. Ville i utgangspunktet ha nytt ks, men ombestemte meg. Fødte vanlig med sugekopp. Anonymkode: 3d8e2...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:57 #3 Del Skrevet søndag kl 20:57 Jeg har født vaginalt etter keisersnitt (akutt) uproblematisk. Jeg ble gravid rundt 9måneder etter fødselen med keisersnitt. Når jeg tok opp min frykt med jordmor under fødselen for at livmoren skulle revne, ga de egentlig inntrykk av at det ikke var så mye stress med det. Det hadde jeg inntrykk av under oppfølgingen under svangerskapet av jordmor også. Hadde litt ekstra oppfølging gjennom svangerskapet og la en fødeplan med sykehuset på bakgrunn av fødselen av første barn. Fødeplanen ble delvis fulgt, et av kriteriene for vaginal fødsel var at jeg skulle få komme inn tidlig da hjerterytmen til første sank før aktivfødsel. Jeg måtte krangle meg inn, de var vanskelige å ville ikke høre. Nektet for at jeg hadde rier. Kom inn i aktiv fødsel, etter samboer snakket med de. Og hadde jeg ikke skrevet et fødebrev der det sto jeg ikke viser så tydelig når jeg har smerter og en student hadde lest det hadde jeg fått morfin i stedet for en undersøkelse. For det var det de diskuterte, om jeg skulle få morfin eller ikke. Så anbefaler fødebrev, og også skrive kort om din fødsel som endte i keisersnitt og om du har noe frykt knyttet opp mot den opplevelsen. Anonymkode: 3ef4f...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:16 #4 Del Skrevet søndag kl 21:16 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ca 9mnd her og! Gikk veldig fint. Ble forsikret at det var trygt å både gå gravid og forsøke på vaginal fødsel. Fikk valget mellom å prøve eller få planlagt ks. Ville i utgangspunktet ha nytt ks, men ombestemte meg. Fødte vanlig med sugekopp. Anonymkode: 3d8e2...933 Fikk også beskjed om at det ville gå bra, men nå når fødselen begynner å nærme seg kjenner jeg frykten komme snikende. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har født vaginalt etter keisersnitt (akutt) uproblematisk. Jeg ble gravid rundt 9måneder etter fødselen med keisersnitt. Når jeg tok opp min frykt med jordmor under fødselen for at livmoren skulle revne, ga de egentlig inntrykk av at det ikke var så mye stress med det. Det hadde jeg inntrykk av under oppfølgingen under svangerskapet av jordmor også. Hadde litt ekstra oppfølging gjennom svangerskapet og la en fødeplan med sykehuset på bakgrunn av fødselen av første barn. Fødeplanen ble delvis fulgt, et av kriteriene for vaginal fødsel var at jeg skulle få komme inn tidlig da hjerterytmen til første sank før aktivfødsel. Jeg måtte krangle meg inn, de var vanskelige å ville ikke høre. Nektet for at jeg hadde rier. Kom inn i aktiv fødsel, etter samboer snakket med de. Og hadde jeg ikke skrevet et fødebrev der det sto jeg ikke viser så tydelig når jeg har smerter og en student hadde lest det hadde jeg fått morfin i stedet for en undersøkelse. For det var det de diskuterte, om jeg skulle få morfin eller ikke. Så anbefaler fødebrev, og også skrive kort om din fødsel som endte i keisersnitt og om du har noe frykt knyttet opp mot den opplevelsen. Anonymkode: 3ef4f...b73 Det var ett godt tips, skal absolutt nevne det i brevet! Takker for svar! ts Anonymkode: 73239...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå