AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:03 #1 Del Skrevet søndag kl 15:03 Også de som ikke er overvektige, ofte ser svære ut med bunad på. Hvorfor er det slik? De samme damene ser slanke ut i kjole, bukse osv. Hva er det med bunad som gjør dem så svære? Anonymkode: 79dcf...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaane doe Skrevet søndag kl 15:06 #2 Del Skrevet søndag kl 15:06 Mange lag, og tykt stoff. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:17 #3 Del Skrevet søndag kl 15:17 Jaane doe skrev (10 minutter siden): Mange lag, og tykt stoff. Er ikke til å stikke under stol at mange bunader også har uheldige snitt som gjemmer bort midjen, og gjør hoftene bredere. Anonymkode: 84f79...ed3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:21 #4 Del Skrevet søndag kl 15:21 Bunader har et snitt som gjør til og med den tynneste til kort og bred. Anonymkode: 3aad0...70a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:02 #5 Del Skrevet mandag kl 10:02 Kvinner i bunad er flott! Anonymkode: eea59...302 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:12 #6 Del Skrevet mandag kl 10:12 Tja, mange kvinner kler bunad veldig godt; særlig hvis de allerede har kvinnelige former. Bunad på menn er derimot gyselig😱 En usmakelig blanding av plump, nasjonalistisk bondestil og cross dressing (lange strømper og damesko med hæler og søvspenner, nesten som «men in tights»). Den legendariske kringkastinsjefen Einar Førde skal en gang ha uttalt at i hans hjemtrakter var det bare homofile og nazister som gikk i herrebunad🤣 Anonymkode: c18f7...3e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet mandag kl 10:21 #7 Del Skrevet mandag kl 10:21 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Bunader har et snitt som gjør til og med den tynneste til kort og bred. Anonymkode: 3aad0...70a Rogalandsbunaden er nok en av de få som gir en kjempefin silhuett. Midjen blir veldig fremhevet i den. Men er enig i at det er mange bunader som ser ut som potetsekker i fasongen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:49 #8 Del Skrevet i går, 07:49 De fleste er ikke den samme størrelsen heller de var når de fikk den…selv om den kan syes ut til «voksen kropp» Anonymkode: 8d032...77c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:53 #9 Del Skrevet i går, 07:53 Min Bardu- og Målselvbunad er ikke sånn. Den er ettersittende i vest/liv. Anonymkode: f4c67...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:58 #10 Del Skrevet i går, 07:58 Jeg er slank, tåler helt fint å "se tjukk ut" når jeg bruker bunad😅 Anonymkode: b4f32...cb7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:59 #11 Del Skrevet i går, 07:59 Lag på lag med ull. Og en svær sløyfe på forkleet bare for å understreke at her kommer en låvedør. Anonymkode: 6d4ca...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:19 #12 Del Skrevet i går, 08:19 Kullsyrevann skrev (21 timer siden): Rogalandsbunaden er nok en av de få som gir en kjempefin silhuett. Midjen blir veldig fremhevet i den. Men er enig i at det er mange bunader som ser ut som potetsekker i fasongen. Støtter denne, jeg har egentlig en V-formet kroppsfasong, men i min rogalandsbunad får jeg skikkelig timeglassfigur. Anonymkode: 84f79...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:26 #13 Del Skrevet i går, 08:26 Bunader bygger på folkedrakttradisjoner. Det var viktig med praktiske klær som også kunne brukes under graviditet. Derfor er ofte livlinja høyere enn der vi er smalest. Det å ha råd til vide stakker var også "viktig" å vise. Jeg vet om steder de til fint tok på seg en nyere stakk utenpå den de brukte til hverdags. Etterhvert som hverdagsstakken ble utslitt, fikk de en ny finstakk mens den forrige ble hverdagsstakk. Det har ikke alltid vært sett på som fint å være tynnest mulig. Anonymkode: b99e1...37e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18 timer siden #14 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lag på lag med ull. Og en svær sløyfe på forkleet bare for å understreke at her kommer en låvedør. Anonymkode: 6d4ca...687 Har aldri sett en sløyfe på et bunadsforkle. Hvilken sløyfe snakker du om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå