AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Del Skrevet 11. mai Hvordan forsikre meg at jeg søker på riktig jobb? Hvordan regne seg frem til dette ift timelønn og hvor mange timer jobben er pr uke? Og er fribeløpet netto eller brutto? Anonymkode: 449ce...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Del Skrevet 11. mai Det er brutto. du tar timelønnen og ganger med antall timer du skal jobbe. Så får du årsinntekt. eventuelt ikke vær så redd for og gå over fribeløpet, finn deg en jobb du liker og mestrer. hvis du skal være garantert og tjene under fribeløpet ( av merkelig grunn) hva med en sesongjobb som eksamensvakt, pakkedisk på kjøpesenter før jul, sommerjobb? Eller vil du jobbe mest mulig for lavest mulig lønn? Prut lønnen ned. Anonymkode: 805c5...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Del Skrevet 11. mai Husk at fribeløpet er skattefritt uansett om du jobber over eller ikke. 😊 Så det har ikke noe å si. Anonymkode: bb254...f52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Husk at fribeløpet er skattefritt uansett om du jobber over eller ikke. 😊 Så det har ikke noe å si. Anonymkode: bb254...f52 Det kan vel ikke stemme? Det blir jo lagt til som inntekt sammen med uføretrygden så man har ikke frikort. Anonymkode: 2e6d0...f65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvordan forsikre meg at jeg søker på riktig jobb? Hvordan regne seg frem til dette ift timelønn og hvor mange timer jobben er pr uke? Og er fribeløpet netto eller brutto? Anonymkode: 449ce...604 Tenker du fribeløp som ufør eller ikke? Anonymkode: 9389f...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan vel ikke stemme? Det blir jo lagt til som inntekt sammen med uføretrygden så man har ikke frikort. Anonymkode: 2e6d0...f65 TS oppgir ikke at h*n er ufør, så er ikke sikkert det er snakk om trygd, men frikort.. Anonymkode: 9389f...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Husk at fribeløpet er skattefritt uansett om du jobber over eller ikke. 😊 Så det har ikke noe å si. Anonymkode: bb254...f52 Det er absolutt ikke skattefritt! Anonymkode: 94a38...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er absolutt ikke skattefritt! Anonymkode: 94a38...4ed Stryk det! Anonymkode: 94a38...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Del Skrevet 11. mai Det er brutto siden du ikke skal betale skatt. Feks meg. Jeg har sommerjobb. Skal jobbe 5 dager i mai, 14 dager i juni, juli og august. Jeg jobber 8 timer om dagen og har 230kr i timen. Så utregningen blir: 5+14+14+14= 47 dager. 8timer om dagen = 47*8 =376 timer. Jeg tjener 235kr i timen, så da blir det 376*235 = 88360kr. Hvis jeg tar 100000 - 88360 = 11640kr --- /235---/8 = 6.19 dgr. Hvilket gjør at jeg kan jobbe 6 dager ekstra hvis det dykker opp. MEN, jeg takker aldri nei til å jobbe mer, så hvis det dykker opp ennå mer så bestiller jeg bare skattekort da. Anonymkode: 1a854...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er brutto siden du ikke skal betale skatt. Feks meg. Jeg har sommerjobb. Skal jobbe 5 dager i mai, 14 dager i juni, juli og august. Jeg jobber 8 timer om dagen og har 230kr i timen. Så utregningen blir: 5+14+14+14= 47 dager. 8timer om dagen = 47*8 =376 timer. Jeg tjener 235kr i timen, så da blir det 376*235 = 88360kr. Hvis jeg tar 100000 - 88360 = 11640kr --- /235---/8 = 6.19 dgr. Hvilket gjør at jeg kan jobbe 6 dager ekstra hvis det dykker opp. MEN, jeg takker aldri nei til å jobbe mer, så hvis det dykker opp ennå mer så bestiller jeg bare skattekort da. Anonymkode: 1a854...6a4 Antok at det gjaldt skatt, men hvis det er ufør- regler du er ute etter så har jeg ingen aning. Anonymkode: 1a854...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 11. mai #11 Del Skrevet 11. mai Støttekontakt. Får ca 193,- i timen. Jobber 16 timer i mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Husk at fribeløpet er skattefritt uansett om du jobber over eller ikke. 😊 Så det har ikke noe å si. Anonymkode: bb254...f52 Tvert i mot. Det er høyere skatt . Anonymkode: 805c5...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #13 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Tvert i mot. Det er høyere skatt . Anonymkode: 805c5...0a0 Niks. Anonymkode: 253b1...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #14 Del Skrevet 11. mai Hvorfor er det så viktig å komme under fribeløpet? Har du helse til å jobbe kan du jobbe så mye du vil. Eneste som skjer er at du må skatte av det. Anonymkode: f8696...bdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #15 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Tvert i mot. Det er høyere skatt . Anonymkode: 805c5...0a0 Dere snakker om to forskjellige ting. Ts skriver ikke noe om ufør, så må anta at h*n snakker om frikort. Anonymkode: 9389f...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #16 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere snakker om to forskjellige ting. Ts skriver ikke noe om ufør, så må anta at h*n snakker om frikort. Anonymkode: 9389f...461 Hvorfor spør ts om fribeløpet er brutto eller netto om det er snakk om frikort? Ja, vi snakker nok og ulike ting. Anonymkode: 805c5...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå