Gå til innhold

Har lyst til å pynte ute med blomster, men har ikke peiling på slikt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har seg slik at jeg har blitt huseier ifjor og har en hage med ganske god plass og vil gjerne prøve å gjøre den litt fin, og pynte på terrassen i år med litt blomster også. Problemet er bare at jeg er helt grønn på alt som har med blomster og planter å gjøre. Er også litt usikker på hvor enkelt det blir å plante noe i hagen? Tidligere eiere har plantet ned rosebusker, så har en god del av de rundt her men kunne tenkt meg andre ting også. Bor oppe i Trøndelag så er sikkert ikke alt som tåler klimaet oppi her, det vokser også en del mose og når jeg prøvde å grave i hagen her en dag så sa det stopp når jeg kom borti noen ganske store steiner. Er det helt håpløst å få plantet noe her tror dere?:vetikke: Hva kan jeg isåfall bruke i krukker og blomsterpotter så jeg får litt farger rundt huset og på terrassen i sommer? 

Blir kjempeglad om noe har tips. 😁

Anonymkode: adf85...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør på det lokale hagesenteret/gartneriet, de vet helt sikkert hva slags planter du kan ha.

Anonymkode: 1a015...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler boken "stauder - hvilken plante hvor", brukte den og herdighetssonekart for å lage hage til mamma (som bor i Trøndelag)🙂 Steiner kan være et funn, drev og klanket borti en med gressklipperen hver gang jeg klipte plen her jeg bor nå, ble lei, gravde den frem, og så viste det seg at det var nydelig berg under den, så nå har det blitt steinbed der😃 Så vil anbefale å sjekke ut hvor stor steinen er, om den ligger dypt, og om den eventuelt kan være til nytte i hagedesignet!😁 Ellers kan mose være et utgangspunkt for Japan-inspirert hage hvis man ønsker seg noe sånt😀

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...