Gå til innhold

Dere som har hatt flaskebarn fra start... Hvordan funker det på barsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et fremtidig flaskebarn i magen, og dette er nytt territorium for meg siden forrige ble ammet. Hvordan fungerer dette med flaske på barsel? Når får barnet mat liksom? 😅 Sist ble jo baby lagt på brystet med en gang og man skulle jo amme ganske raskt. Får man flaske til de ganske raskt også? Får man utstyr inn på rommet eller må man ringe på hver gang man trenger en flaske? Hvor ofte spiser de i starten? 😅 Bør man ha med smokk for å dekke øvrig sugebehov? De har vel en del sugebehov selv om de får flaske?

Håper noen kan svare.. 

Anonymkode: f4fb0...a78

AnonymBruker
Skrevet

De lager på posten og kommer når du ber om det. 

Anonymkode: 25458...995

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De har flasker og melk på barsel. Jeg ringte på hver gang barnet skulle ha mat. De kom også og hentet og vasket de brukte flaskene. Men spør jordmor neste gang du har svangerskapskontroll. Lykke til ❤️

Anonymkode: f5f0b...090

AnonymBruker
Skrevet

Det funka særdeles dårlig. Var ikke første barnet, så jeg kunne både lage mme og pumpe, men måtte vente på de ansatte. Barn født i slutten av august, så var svare kaos på barsel. Når jeg hadde ringt på i 3 timer uten å få hjelp dro jeg hjem. Pappaen kom med mme og flasker hjemmefra (1 time unna). 

Frekkens nådegave var jo at de kom innom rommet mitt flere ganger slo av klokka og sa de kom snart. Hadde en hylskrikende unge og ble fortalt at jeg ikke var den eneste som trengte hjelp. Og likevel ble de sjokkert når jeg sa at jeg ikke ville være der mer og at jeg og ungen hadde det bedre hjemme 😬

Anonymkode: 071b8...59a

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det funka særdeles dårlig. Var ikke første barnet, så jeg kunne både lage mme og pumpe, men måtte vente på de ansatte. Barn født i slutten av august, så var svare kaos på barsel. Når jeg hadde ringt på i 3 timer uten å få hjelp dro jeg hjem. Pappaen kom med mme og flasker hjemmefra (1 time unna). 

Frekkens nådegave var jo at de kom innom rommet mitt flere ganger slo av klokka og sa de kom snart. Hadde en hylskrikende unge og ble fortalt at jeg ikke var den eneste som trengte hjelp. Og likevel ble de sjokkert når jeg sa at jeg ikke ville være der mer og at jeg og ungen hadde det bedre hjemme 😬

Anonymkode: 071b8...59a

Herregud, dette var ikke noe alright å lese. Jeg opplevde heldigvis ikke noe slikt, de kom og tok klokken, jeg ba om melk, de gikk og varmet opp og kom tilbake ila 1-3 min. 

Anonymkode: 25458...995

AnonymBruker
Skrevet

På KK i Bergen kunne vi hente alt utstyr til både pumping og MME selv på et eget rom. Ellers kunne pleierne hjelpe, men like greit at far var selvbetjent.

Anonymkode: c7c77...a3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her så hadde de donor melk i kjøleskapet som vi kunne ta til en hver tid. De satte inn i kjøleskapet fra fryser etter som de så det var behov for påfyll.

Her var det de flinke med å hjelpe hvis det var noe. Før vi dro hjem så forklarte de flaske vask og det å blande mme riktig

Anonymkode: 21f03...483

AnonymBruker
Skrevet

På lillehammer har de et eget rom med alt man trenger så man ordner alt selv 

Anonymkode: 66017...9dc

AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt med termos og egem mme. Så ber du om å ha engangsflasker stående og at de kan koke nytt vann til termos hver kveld. Da slipper du å oppleve hylende baby fordi andre trenger hjelp. 

Anonymkode: 04c71...0ef

AnonymBruker
Skrevet

Tar man med seg Mme eller har de det på sykehuset? Tar man også med egne flasker?

Anonymkode: 8aedb...420

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tar man med seg Mme eller har de det på sykehuset? Tar man også med egne flasker?

Anonymkode: 8aedb...420

Aldri hørt om at man må ta med eget noe sted. 

Anonymkode: 66017...9dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ringe på når baby skulle ha flaske. Hadde ikke med noe hjemmefra. 

Anonymkode: 796ce...a4c

AnonymBruker
Skrevet

Hva med smokk?

Anonymkode: 10be4...7b7

AnonymBruker
Skrevet

På Ahus kom de med flaske i starten. Etter hvert som formen ble bedre hentet jeg selv melk og flaske på eget sted for det.

Anonymkode: b9c98...b08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...