Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner bare gamle tråder om emnet, så jeg lager en ny. Mtp inflasjonen de siste årene, regner jeg med at lønna for butikkarbeidere også har gått opp kraftig. Butikkene tjener penger så det griner, noe de ansatte også nyter godt av? 

Jeg har litt over 200 kr timen i grunnlønn i min eksisterende jobb, innen salg og service. Dessverre er bedriften i ferd med å gå konkurs, og det er nedbemanning på gang, så jeg ser meg om etter ny jobb. Det er lyst ut en stilling på min lokale Coop Extra, og jeg tenker å søke på denne. (Søker naturligvis også på andre ledige stillinger.) 

Jeg er voksen (over tretti) og har altså noe ansiennitet fra en lignende bransje, men ikke dagligvarehandel. Har i tillegg GENS og noen studiepoeng (fullført Exphil etc.), hvis dette betyr noe. 

Anonymkode: 64b24...0ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min datter har 219 kr timen, og så er det ryddige forhold i forhold til tillegg og overtid. Hun jobber bare deltid som student, men har fått fast stilling i forhold til det hun kan jobbe. 

Er en del mas på å jobbe ekstra, men det er kanskje ulikt fra butikk til butikk. Har uansett godt inntrykk av hvor seriøst kjeden driver angående sine ansatte. God struktur og oppfølging angående alt. 

Anonymkode: d016f...7df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis Coop følger tariff, så kan du bare google "lønnstrinn butikk".

Sannsynligvis ligger du på lønnstrinn 6 - det var 245,57,- ifjor - regner med at det øker i år

Anonymkode: 3ba9a...5aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I dagligvare kan man vel regne med 100,-  - 150,- tipper jeg. 

Anonymkode: 23673...412

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I dagligvare kan man vel regne med 100,-  - 150,- tipper jeg. 

Anonymkode: 23673...412

Hehe, det er mange år siden.

Anonymkode: 75884...ab6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 20.46):

lønnstrinn 6 - det var 245,57,

Jeg er på lønnstrinn 6, har 233. Ikke coop extra , men tilsvarende butikk. Hvilken tariffavtale har extra? 

Anonymkode: 15b3f...e03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er på lønnstrinn 6, har 233. Ikke coop extra , men tilsvarende butikk. Hvilken tariffavtale har extra? 

Før årets oppgjør altså! Meg over! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...