Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et forholdvis godt forhold til en venninne gjennom mange år, men det vi stort sett gjorde var å treffes for vin og øl og festing. Jeg hadde en ekstremt tøff periode i livet, og har opplevd barnevern og bup som liten, og noe alkohol i hjemmet, og jobbet med dette i terapi da jeg fikk vite at samboeren hennes hadde slått en 16 åring i fylla, og deretter måtte sone 3 måneder for dette, skjedde det virkelig noe med meg og denne relasjonen med henne. Hjertet mitt sank helt og jeg visste ikke hvordan jeg skulle håndtere det.

Og da jeg kom hjem til dem en lørdag formiddag og han var godt påseilet og laget mat mens 6 åringens deres løp rundt, kjente jeg for alvor på ubehaget. 

Jeg tok dette opp med venninnen min, og særlig skuffelse over at hun ikke snakket åpent og ærlig med meg om det som har skjedd. Hun gikk rett i forsvar, og jeg kan jo skjønne henne.... hun er sikkert redd og har det vanskelig og ... er i en skvis med å innse alvoret eller hvordan jeg ser på det. Jeg fikk beskjed om at det var jeg som hadde det vanskelig....
Barnevernet kom jo automatisk inn da samboeren ble dømt for vold, men om det er noe automatikk i den oppfølgningen aner jeg jo ikke...

Nå har vi ikke hatt kontakt på utrolig lenge, og hun har nå slettet meg som venn på Facebook. 

Hva skal jeg tenke om dette? Er det noe vits i å kontakte henne og be om godt vær? 

Anonymkode: 58a47...5e5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du kan la det ligge. Hvis hun allerede har slettet deg og sånt. Det er litt typisk at du tar med deg dine erfaringer inn i analysen av hennes liv, og så blir det nødvendigvis ikke helt objektivt. Jeg kjenner flere som har vært greit på en snurr mens barna er der, og det har gått helt fint likevel. Din historie er ikke nødvendigvis lik hennes historie. 

Anonymkode: e24c3...565

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

en godt påseilet far skal iallfall ikke være rundt en 6-åring så håper du har meldt bekymring til bv om dette

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

samboeren hennes hadde slått en 16 åring i fylla, og deretter måtte sone 3 måneder for dette, skjedde det virkelig noe med meg og denne relasjonen med henne. Hjertet mitt sank helt og jeg visste ikke hvordan jeg skulle håndtere det.

Og da jeg kom hjem til dem en lørdag formiddag og han var godt påseilet og laget mat mens 6 åringens deres løp rundt, kjente jeg for alvor på ubehaget. 

Nå har vi ikke hatt kontakt på utrolig lenge, og hun har nå slettet meg som venn på Facebook. 

Skjønner godt at hun slettet deg.

Det er forskjell på ferdig sonet krangel i fylla og 6-åringen.

Anonymkode: 40c5c...e29

AnonymBruker
Skrevet

Håper du melder til barnevernet at far er godt påseilet når 6-åringen er tilstede, for det er virkelig ikke greit. Hvis ikke venninnen din skjønner det selv, så får du ta ansvar og melde det inn.

Anonymkode: 9e522...21b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Håper du melder til barnevernet at far er godt påseilet når 6-åringen er tilstede, for det er virkelig ikke greit. Hvis ikke venninnen din skjønner det selv, så får du ta ansvar og melde det inn.

Anonymkode: 9e522...21b

Jeg tipper det er noe sånt hun er redd for fra min side, og derfor ikke vil ha kontakt...
Må jo være tøft å oppleve dette som mor og far, og for barnet....
Jeg vet ikke hvordan de har det nå, men jeg håper jo det går bra. 
Men at jeg reagerer ekstra sterkt, er nok fordi jeg ikke vil andre skal oppleve det samme som meg, så helt nøytral er jeg jo ikke.
Jeg har ikke sansen for at det drikkes alkohol når barn er tilstede. Men der er jo folk litt forskjellige.
TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tenker at du kan la det ligge. Hvis hun allerede har slettet deg og sånt. Det er litt typisk at du tar med deg dine erfaringer inn i analysen av hennes liv, og så blir det nødvendigvis ikke helt objektivt. Jeg kjenner flere som har vært greit på en snurr mens barna er der, og det har gått helt fint likevel. Din historie er ikke nødvendigvis lik hennes historie. 

Anonymkode: e24c3...565

Vold og/eller rus i barns nærvær er helt uakseptabelt selv om du har eksempler på at ting har gått fint.

Det er ikke sånn at dersom det gikk greit, så er det en ålreit handling.

Du har forresten typiske holdninger i tiden vi lever i. Stadig mer blir på de voksnes premisser. Rus hjemme, eller at de voksne må fikk drikke fra morningen av på 17.mai. Helt urimelige ting begge deler, basert på selvopptatte voksnes premisser. 

Anonymkode: 9890a...96b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...