AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Jeg har leid en leilighet i 5 år. For 3 år siden var det renovasjon av blokken.. De byttet blandt annet ut gulvet på veranda. Ble lagt nye treplanker. Nå kom utleier og sier at vi burde ha behandlet de plankene. De har fått en grønn farge noen plasser pga regn og snø. Men er det virkelig mitt ansvar minne huseier på at kanskje de plankene burde behandles? Anonymkode: 39256...50c
monican94 Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai utleiers ansvar om han ikke har spesifisert annet i kontrakten.. 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Les kontrakten din, der står det hvem som har ansvar for vedlikehold, som oftest er det utleier. Anonymkode: 72f5b...295
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Men må ikke utleier komme inn gjennom leiligheten din å behandler balkongen da? Som leier ville jeg helt klart foretrukket å gjøre det selv, men om du har ansvaret for å behandler treverket må han jo gi beskjed om det. Du har ansvar for vedlikehold, men om treplankene aldri har blitt behandlet er ikke å behandle dem teknisk sett vedlikehold. Anonymkode: f0358...da7
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai Har du vasket normalt der, da? Anonymkode: 0ae44...14c 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai Den grønne fargen du sier de har fått, er det grønske? I så fall bør det være nok å vaske det. Vask av terrassegulv inngår i hva utleier kan forvente at leietaker står for. Anonymkode: bca79...e82
HW1 Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Første gangs behandling av ny terrasse er uansett ikke vedlikehold. For at noe sånt skulle vært ditt ansvar så måtte det stått mer enn at du har ansvar for alt vedlikehold i kontrakten. Dere måtte avtalt noe sånt helt spesifikt. Jeg går utifra at du ikke byttet gulvet på verandaen selv, men at det var utleier som ordnet med dette. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai HW1 skrev (6 minutter siden): Første gangs behandling av ny terrasse er uansett ikke vedlikehold. For at noe sånt skulle vært ditt ansvar så måtte det stått mer enn at du har ansvar for alt vedlikehold i kontrakten. Dere måtte avtalt noe sånt helt spesifikt. Jeg går utifra at du ikke byttet gulvet på verandaen selv, men at det var utleier som ordnet med dette. Det var borettslaget som gjorde på i alle leilighetene i blokken. Huseier viste at det ble lagt nye planker Anonymkode: 39256...50c
AnonymBruker Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai HW1 skrev (23 minutter siden): Første gangs behandling av ny terrasse er uansett ikke vedlikehold. For at noe sånt skulle vært ditt ansvar så måtte det stått mer enn at du har ansvar for alt vedlikehold i kontrakten. Dere måtte avtalt noe sånt helt spesifikt. Jeg går utifra at du ikke byttet gulvet på verandaen selv, men at det var utleier som ordnet med dette. Hvis det er impregnert materiale som er brukt er det ikke behov for behandling utover vask. Anonymkode: bca79...e82 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #10 Skrevet 12. mai Du må jo vaske der som et annet gulv. Det er ditt ansvar. Anonymkode: 40213...bcc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå