Gjest Gjest_Cecilia_* Skrevet 15. mars 2006 #1 Skrevet 15. mars 2006 Jeg er så glad i danse swing. Kan dere der ute fortelle om noen bra steder det kan danses swing på på nedre Romerrike?
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #2 Skrevet 15. mars 2006 Jeg vet ikke om Roots på Strømmen fremdeles er åpen...?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 Jeg vet ikke om Roots på Strømmen fremdeles er åpen...? ← Roots heter nå Baråtti, og det er IKKE mye swing der, tror jeg. (F.eks. skal Motorpsycho spille der snart.)
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 Å Herregud, ja da er det LENGE siden jeg var der og danset swing og line dance, da skjønner jeg......
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #5 Skrevet 18. mars 2006 Kan dessverre ikke hjelpe med tips, Cecilia. Du kan jo alltids titte i Gule Sider, og se om noen av stedene markedsfører seg med swing og dansemusikk- det hender det går frem av annonsene (hvis ikke befinner man seg plutselig på Motorpsycho-konsert )... Men ble så nysgjerrig da Evelina tydeligvis sitter på mye kunnskap på feltet Vet du hva in-stedene på Strømmen/Lillestrøm var for en 10-15 år siden? Sært spørsmål, men jeg har gode grunner til å lure... hvis man skulle ut og danse, hvor gikk man da? ← Jeg kan prøve å hjelpe, selv om jeg ikke er Evelina. De typiske "in"-stedene på Strømmen var: Checkpoint og C'est la vie (cella) I Lillestrøm var det : Martin's (spesielt om sommeren) (Nå svarte jeg på "dra ut"-steder, ikke swingsteder) Trådstarter: Mulig det er swing og sånt i Lillestrøm, på Barena eller Fagerborg eller noe?
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #6 Skrevet 18. mars 2006 Men ble så nysgjerrig da Evelina tydeligvis sitter på mye kunnskap på feltet Vet du hva in-stedene på Strømmen/Lillestrøm var for en 10-15 år siden? Sært spørsmål, men jeg har gode grunner til å lure... hvis man skulle ut og danse, hvor gikk man da? ← *lure veldig på hvorfor Nigo lurer* Det eneste stedet jeg vet om at det gikk an å danse swing og line-dance på Strømmen for ti år siden var Roots. Jeg har selv vært mye der, holdt line dance kurs der og vært på konserter der. Men siden jeg bordde i Oslo gikk vi helst på Route 66 *by-gones* Men dette dreier seg altså ikke om discoplasser.............
aline Skrevet 18. mars 2006 #7 Skrevet 18. mars 2006 route66 er fortiden ikkeeksisterende ja, men det har gått rykter om at det tittes etter nye lokaler av eieren, og åpner han igjen, så kanskje han bruker navnet igjen også. ihvertfall blir det nok samme stilen. og du evelina, hvor lenge siden er det du dreiv på da? med linedancen på Roots og route66? blir fryktelig nysgjerrig vettu, har fått med meg at du danser linedance/danset linedance?, men ikke at du gikk på samme steder som meg og danset/hadde kurs på samme steder som de aller fleste jeg danser sammen med har vært på ett tidspunkt.
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #8 Skrevet 18. mars 2006 Har han vanket på Route 66?? *innmari nysgjerrig nå....*
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #9 Skrevet 18. mars 2006 route66 er fortiden ikkeeksisterende ja, men det har gått rykter om at det tittes etter nye lokaler av eieren, og åpner han igjen, så kanskje han bruker navnet igjen også. ihvertfall blir det nok samme stilen. og du evelina, hvor lenge siden er det du dreiv på da? med linedancen på Roots og route66? blir fryktelig nysgjerrig vettu, har fått med meg at du danser linedance/danset linedance?, men ikke at du gikk på samme steder som meg og danset/hadde kurs på samme steder som de aller fleste jeg danser sammen med har vært på ett tidspunkt. ← Jeg var med og startet dansekursene på Route 66 i 1996
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #10 Skrevet 18. mars 2006 route66 er fortiden ikkeeksisterende ja, men det har gått rykter om at det tittes etter nye lokaler av eieren, og åpner han igjen, så kanskje han bruker navnet igjen også. ihvertfall blir det nok samme stilen. Den krølltoppen har vel åpnet og lukket flere steder enn de fleste i den bransjen tror jeg.........
aline Skrevet 18. mars 2006 #11 Skrevet 18. mars 2006 (endret) Jeg var med og startet dansekursene på Route 66 i 1996 ← det var jo lenge før min tid, men var du aktiv ute/med etter det? jeg begynte ikke før for ca fem år siden og danset kun hos cato før jeg byttet til der jeg er nå.... Den krølltoppen har vel åpnet og lukket flere steder enn de fleste i den bransjen tror jeg......... ← ja, han har styra mye. han skulle liksom ta seg en pause for å få mer tid med familien, men så gikk det fryktelig feil med de som tok over stedet gitt.... han hadde ikke helt regnet med det tror jeg. så nå er det ihvertfall rykter om at han kikker etter noe. men det blir nok drevet av andre en ham, og tar jeg ikke helt feil, så vet jeg hvem, og da blir det samme stilen som route66 alltid har vært. (dette er riktignok litt spekulasjoner fra min side, men det har sine grunner, og blir ihvertfall ikke forundret om jeg har rett i dem.) Endret 18. mars 2006 av aline
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #12 Skrevet 18. mars 2006 det var jo lenge før min tid, men var du aktiv ute/med etter det? jeg begynte ikke før for ca fem år siden og danset kun hos cato før jeg byttet til der jeg er nå.... Cato lærte alle sine dansetriks ved å sitte å se på når jeg og de andre hadde kurs For øvrig hadde jeg og flere med meg blitt svært glade om den en viss marrokaner fikk ut fingeren
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #13 Skrevet 18. mars 2006 Hehe, kanskje vi har noe til felles Neida, jeg tror ikke det. Han har nok ikke vanket så mye på Route 66, han holdt seg nok mest på Romerike (og blåser det bort hver gang jeg spør)... For øvrig er det nok klassisk med åpning og lukking av steder i den bransjen, så at et sted gjenoppstår fra det store intet skjer jo titt og ofte. Hvem vet, kanskje jeg skulle ta meg en tur? Kan ikke danse om det sto om livet, men likevel ← si ifra når du drar ut da
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #14 Skrevet 18. mars 2006 Lenge siden jeg var i nærheten av noe som kan kalles proff skal jeg si deg
Gjest Gjest med Strømmen-info Skrevet 18. mars 2006 #15 Skrevet 18. mars 2006 Neida, jeg tror ikke det. Han har nok ikke vanket så mye på Route 66, han holdt seg nok mest på Romerike (og blåser det bort hver gang jeg spør)... ← Nå ble jeg nysgjerrig! Strømmen/ Lillestrøm for 10-15 år siden er vel ikke ukjent for meg... (Og hvis du finner ut at han vanka på "Cella", bare la det ligge. Han vil nok IKKE innrømme det!
aline Skrevet 18. mars 2006 #16 Skrevet 18. mars 2006 Cato lærte alle sine dansetriks ved å sitte å se på når jeg og de andre hadde kurs For øvrig hadde jeg og flere med meg blitt svært glade om den en viss marrokaner fikk ut fingeren ← jeg hørte om dere ja, søstern var først hos dere tror jeg, men så begynte cato kursene på route66, og da begynte hun der og jeg ble med etterhvert. danser ikke hos cato mer forøvrig. men mange hadde nok sett at han fikk ut fingern ja. det ER dog mulig å danse både swing og linedance ett par helger i mnd på olavsgaard. dansestudioet jeg danser ved nå, har dans ett par ganger i mnd og spiller alt fra country til pop, alt ettersom hva folk vil ha. de har også alkoholservering. men det er dog litt mer dansested en sjekkested sånn i forhold til utesteder.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #17 Skrevet 20. mars 2006 Hva var så ille på "cella" da? *nå ble jeg nysgjerrig jeg også* ← Hva var IKKE ille! (Får spare litt info så samboeren din har noe å fortelle også! )
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2006 #18 Skrevet 20. mars 2006 jeg hørte om dere ja, søstern var først hos dere tror jeg, men så begynte cato kursene på route66, og da begynte hun der og jeg ble med etterhvert. Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på om jeg kjenner søsteren din......
aline Skrevet 20. mars 2006 #19 Skrevet 20. mars 2006 Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på om jeg kjenner søsteren din...... ← vel, siden hun er her inne, vil jeg ikke røpe noe mer om henne. og jeg er ikke SIKKER på om hun begynte hos deg altså, eller om hun bare så dere, og når hun begynte var det cato som dreiv. husker ikke historien helt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. mars 2006 #20 Skrevet 20. mars 2006 det ER dog mulig å danse både swing og linedance ett par helger i mnd på olavsgaard. dansestudioet jeg danser ved nå, har dans ett par ganger i mnd og spiller alt fra country til pop, alt ettersom hva folk vil ha. de har også alkoholservering. men det er dog litt mer dansested en sjekkested sånn i forhold til utesteder. ← Danser du hos Line og Raymond, Aline? Vært der et par torsdager jeg også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå