Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, for ca to uker siden la jeg merka til at lukta under vasken, der jeg har søpla, at det hadde endra lukt fra vanlig søppel og frityr til gammel dame ånde (hint av bæsj). Nå lukter det helt klart avføring under vasken og vi klarer ikke lokalisere det. Vi har vasket og skrubbet og alt under der er rent nå, men det stinker. 

Vi har katt og renser kattedoen jevnlig, men da i lukket pose og i søpla, så ganske umulig at det skal være den... Pluss at katta har en annen lukt på bajsen.

Det her lukter menneskebæsj. Sånn småekkel og fersk. 

Varmtvannstanken er under det også så at det blir godt og varmt i hjørnet der og oppvaskmaskinen på andre siden, gjør at lukta er intens - under vasken.

Det er blokk fra 70 tallet og leie leilighet, men leiligheten er relativt nyoppusset (forrige leietager pusset opp). 

Bør jeg ta av hele treplata under vasken for å se der ? Kan det være varmtvannstanken?

Anonymkode: 14be5...033

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er garantert sluket. Du må løsne rør og rense der. 

Anonymkode: 74268...594

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er garantert sluket. Du må løsne rør og rense der. 

Anonymkode: 74268...594

Fikk nye sluk i oktober, kommer ikke noe nasty lukt opp derifra, men verdt å sjekke det ja, takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å hell en bøtte vann i sluket. Sluk som står lenge uten at det renner vann i, kan begynne å lukte slik du beskriver.

Anonymkode: b458b...334

Skrevet

Er det sluket så kan en vel lokalisere det med å lukte seg frem til det.

Kanskje dere har fått noe skadedyr i hus? Hører dere noe kravling om natten?

Er avløpsrør som har gått lekk?

Dere kan kanskje fjerne sokkellist under skapene for å se hva som er under der av ting som kan lukte?

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke ligger noe under/bak varmtvannstanken og lukter? Altså, at dere har mistet noe bak eller noe?

Anonymkode: 116f8...a28

AnonymBruker
Skrevet

Hei, for ca to uker siden la jeg merka til at lukta under vasken, der jeg har søpla, at det hadde endra lukt fra vanlig søppel og frityr til gammel dame ånde (hint av bæsj). Nå lukter det helt klart avføring under vasken og vi klarer ikke lokalisere det. Vi har vasket og skrubbet og alt under der er rent nå, men det stinker. 

Vi har katt og renser kattedoen jevnlig, men da i lukket pose og i søpla, så ganske umulig at det skal være den... Pluss at katta har en annen lukt på bajsen.

Det her lukter menneskebæsj. Sånn småekkel og fersk. 

Varmtvannstanken er under det også så at det blir godt og varmt i hjørnet der og oppvaskmaskinen på andre siden, gjør at lukta er intens - under vasken.

Det er blokk fra 70 tallet og leie leilighet, men leiligheten er relativt nyoppusset (forrige leietager pusset opp). 

Bør jeg ta av hele treplata under vasken for å se der ? Kan det være varmtvannstanken?

Leier du så ligger ansvaret hos utleier. 
Mistenker at det ligger døde mus eller helst rotter der. 

Anonymkode: a8bf0...0af

AnonymBruker
Skrevet

Mistenker en prank fra forrige leieboer. En kompis av meg var forbannet på utleier , så når han flyttet ut løftet han på noe panel, bæsjet nedi, og spikret igjen. 

Anonymkode: 58f2d...487

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Prøv å hell en bøtte vann i sluket. Sluk som står lenge uten at det renner vann i, kan begynne å lukte slik du beskriver.

Anonymkode: b458b...334

Er vannet på kjøkkenet og det er i bruk veldig ofte. 

PhilosopherSe7en skrev (3 timer siden):

Er det sluket så kan en vel lokalisere det med å lukte seg frem til det.

Kanskje dere har fått noe skadedyr i hus? Hører dere noe kravling om natten?

Er avløpsrør som har gått lekk?

Dere kan kanskje fjerne sokkellist under skapene for å se hva som er under der av ting som kan lukte?

Håper ikke det. Vi bor i øverste etasje og det er ikke noe loft. Kan rotter klatre opp? 

Sikker på at det ikke ligger noe under/bak varmtvannstanken og lukter? Altså, at dere har mistet noe bak eller noe?

Anonymkode: 116f8...a28

Mulig det, men veldig rart om vi har mista det så langt bak, men vi må jo bare se..

Kan be de prøve å finne ut av det :)

Mistenker en prank fra forrige leieboer. En kompis av meg var forbannet på utleier , så når han flyttet ut løftet han på noe panel, bæsjet nedi, og spikret igjen. 

Anonymkode: 58f2d...487

Litt sjukt om de gjør det. Skal bæsj begynne å lukte flere mnd etterpå ? 

AnonymBruker
Skrevet

Men en ting jeg tenker på, om det er mus eller rotter, er det ikke min feil, men har jeg mistet noe bak et eller annet sted, er det jo ikke dems feil så må jo finne ut hva det er... 

Vet dog ikke om noe som skal lukte bæsj.

AnonymBruker
Skrevet

Ganske sikker på at det er rørene d kommer fra. Vi får en ekkel diarelukt når røret fra vaskemaskinen er full i skit :/. Det er kun når maskinen tømmer den for vann at denne lukten kommer, lukter ikke ellers.

Anonymkode: 3958c...1fc

Skrevet

Er vannet på kjøkkenet og det er i bruk veldig ofte. 

Håper ikke det. Vi bor i øverste etasje og det er ikke noe loft. Kan rotter klatre opp? 

Mulig det, men veldig rart om vi har mista det så langt bak, men vi må jo bare se..

Kan be de prøve å finne ut av det :)

Litt sjukt om de gjør det. Skal bæsj begynne å lukte flere mnd etterpå ? 

Rotter kan klatre rett opp på vegger, og trenger nesten ingen plass for å komme seg inn. De kan fint klatre langs rør, vegger osv.

Men har dere rotter boende i huset så burde dere høre de kravle, for de lager lyd 

AnonymBruker
Skrevet
PhilosopherSe7en skrev (2 timer siden):

Rotter kan klatre rett opp på vegger, og trenger nesten ingen plass for å komme seg inn. De kan fint klatre langs rør, vegger osv.

Men har dere rotter boende i huset så burde dere høre de kravle, for de lager lyd 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ganske sikker på at det er rørene d kommer fra. Vi får en ekkel diarelukt når røret fra vaskemaskinen er full i skit :/. Det er kun når maskinen tømmer den for vann at denne lukten kommer, lukter ikke ellers.

Anonymkode: 3958c...1fc

Da må vi sjekke det 🤮🤮 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...