Gå til innhold

Er det galt å «stjele» noen sin kjæreste?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du er ikke magisk. 

Anonymkode: 2ecb5...e39

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om jeg fikk følelser for andre når jeg var i et forhold slo jeg opp. Det i seg selv viste at jeg ikke elsket dem.

At han driver med deg bak ryggen på damen sin hadde gjort at jeg hadde mistet all respekt for han.

Uavhengig av hva han føler for deg burde han har integritet og selvrespekt nok til å slå opp med dama nettopp fordi han ikke har de rette følelsene for henne.

Hans følelser for deg er et symptom på at forholdet han er i ikke er bra. Men det betyr ikke nødvendigvis at du er den rette. 

For min del var det at jeg ble tiltrukket av andre symptom på at jeg ikke hadde det bra.

Jeg gikk aldri videre med de jeg fikk crush på.

Anonymkode: 3200c...9b5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke magisk nok for han å forlate henne for før han rotet seg borti deg.

Han er en dårlig kjæreste og du er en dårlig venninne.

Anonymkode: 847e2...632

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han burde fått fra henne før han kom innom deg, hvis du er så fantastisk.

Hva er det de sier, put your money where your mouth is, eller noe i den dur. 

Anonymkode: 789e8...784

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om jeg fikk følelser for andre når jeg var i et forhold slo jeg opp. Det i seg selv viste at jeg ikke elsket dem.

Så du ville alltid handlet på sånne følelser? Om mulig bryte opp familien din pga en forelskelse? Også hvis forholdet var godt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke magisk. Du er toxic. Det er trolig noe med den væremåten som trigger tilknytningsbehovet til han fyren. 

At noen kan forelske seg i en annen når de er i et dårlig forhold, kan skje. Modne mennesker avslutter i så fall forholdet og går videre. Og så innleder de nytt forhold, åpent og ærlig. 

Folk som forsøker å "stjele" andre sine kjærester er en helt egen kategori på lavmål og egoisme. Uavhengig av om de lykkes eller ikke. 

Folk som innleder romantisk relasjon, enten det er på chat, eller et "uskyldig" kyss eller intimitet er utro svin. Hverken mer eller mindre. De komme også til å være utro i fremtiden. 

På sett og vis fortjener dere hverandre. Jeg håper dere begge ender opp med å såre hverandre skikkelig hardt begge to. 

Synes synd på veninna di. Hun er i ferd med å oppdage at hun både har en råtten venninne og en råtten kjæreste. 

Anonymkode: f1b74...057

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Miss Foster skrev (1 time siden):

Så du ville alltid handlet på sånne følelser? Om mulig bryte opp familien din pga en forelskelse? Også hvis forholdet var godt? 

Det er ikke meg du spør men jeg gjorde det.

Jeg angrer ikke.

Men jeg brøt bare opp min familie, ingen andre sin. Jeg gikk ikke for kjæresten til vennen min, den jeg gikk for var single. Det var jeg som var dårlig person som valgte bort et forhold for en gammel flamme, og det er ikke gitt at det går bra.

Det har gått bra, men det har kostet masse.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke meg du spør men jeg gjorde det.

Jeg angrer ikke.

Men jeg brøt bare opp min familie, ingen andre sin. Jeg gikk ikke for kjæresten til vennen min, den jeg gikk for var single. Det var jeg som var dårlig person som valgte bort et forhold for en gammel flamme, og det er ikke gitt at det går bra.

Det har gått bra, men det har kostet masse.

Godt å høre at det har gått bra. Noen ganger er det både rett og ansvarlig å gå (selv om det koster). Det gjør deg ikke til en dårlig person.

Innlegget mitt var rettet mot de som synes å tro at «det er bare å gå» hvis man får følelser for en annen. For de fleste er det ikke så enkelt. Slike følelser kan være ganske forvirrende, og forhåpentligvis vil man tenke seg om både en og to ganger før man agerer på dem ved å forlate partneren. Eller ved å være utro. Følelser er der for en grunn, og det er lurt å finne ut hva de kommer av. Først da kan man agere gjennomtenkt og autentisk. 

Endret av Miss Foster
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 14.40):

Du får avvise han til han gjør det slutt med kjæresten sin. Ikke greit å holde på med to på én gang!

Anonymkode: d8724...20e

Nettopp. Hvis han ønsker et forhold med deg, så må han dumpe henne. Det er det eneste rette her, for da unngår du en evig runddans der han lover og lyver, og finner på alle mulige unnskyldninger for ikke å gå fra henne. Hvis han er så bra som du tror, så gjør han det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 14.27):

Selvfølgelig er det ingen tvil om at dette er regnet som etisk galt og jeg tenker på ingen måte at det ikke er en handling som kan såre kraftig. Men hvis man virkelig liker enn mann men han desverre har dame, som også desverre er en vennine av meg (ikke nær vennine men desidert en vennine). 
Samtidig som han har innrømmet følelser for deg, og dere bokstavelig talt er den mannlige og kvinnelige versjonen av hverandre: hvorfor skal jeg stå imot mine egne følelser fordi det vil såre henne? Hun fortjener jo en fyr som liker henne 100% og har like mye til felles som meg og han. 
Viktig å nevne at vi IKKE har gjort noe fysisk bak hennes rygg annet enn det beste kysset noensinne. 
I tillegg til å snakke daglig og alt og ingenting der samtalen har den sykeste naturlige flyten. Han kom selv hjem til meg å gråt og innrømmet sine følelser. Har også hørt rundt med tidligere bekjente av han, som forteller at han aldri har vært utro mot tidligere kjærester. Noe han selv også forteller, men sier han skjønner at jeg stiller meg skeptisk til det. 

Han sier selv at han aldri har møtt noen så lik han selv og magisk som meg, og derfor ikke kan noe for sine følelser. Jeg kan jo heller ikke noe for mine følelser? Så hva skal jeg gjøre egentlig i denne situasjonen?

Anonymkode: d141e...4f3

I teorien har du selvfølgelig rett. I praksis er alt fint NÅ, fordi dere ikke har møtt noen konsekvenser enda, men så kan ting forandre seg fort.  Når han slår opp med henne og han ser hvor såret hun blir, kommer han å få dårlig samvittighet som blir hemming nr 1. Så blir dere sammen og alt dritt begynner! Hun blir sur på deg, venninnene kommer til å snakke, mye sladder. Du må ikke tro at når han er ferdig med henne, så blir alt fint. Først da blir deres følelser testet på riktig, om hvor mye dritt de tåler! Uhyggelig vanskelig situasjon! 

Endret av Genny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genny skrev (Akkurat nå):

I teorien har du selvfølgelig rett. I praksis er alt fint NÅ, men så kan ting forandre seg fort.  Når han slår opp med henne og han ser hvor såret hun blir, kommer han å få dårlig samvittighet som blir hemming nr 1. Så blir dere sammen og alt dritt begynner! Hun blir sur på deg, venninnene kommer til å snakke, mye sladder. Du må ikke tro at når han er ferdig med henne, så blir alt fint. Først da blir deres følelser testet på riktig, om hvor mye dritt de tåler! Uhyggelig vanskelig situasjon! 

Glemte å si, at DU kommer til å bli sett på som «the bad guy» her. Ingen liker folk som «stjeler» venninnenes kjærester. Tror kvinner får mer hat på den fronten enn det en mann ville ha fått. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ALLTID galt å stjele typen til venninna di. Du burde holde deg langt unna og se om han avslutter forholdet sitt, før du i det hele tatt begynner å tenke på noe forhold med han. Da kan du jo revurdere hva du skal gjøre, men du kommer nok til å miste denne venninna da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig er det ingen tvil om at dette er regnet som etisk galt og jeg tenker på ingen måte at det ikke er en handling som kan såre kraftig. Men hvis man virkelig liker enn mann men han desverre har dame, som også desverre er en vennine av meg (ikke nær vennine men desidert en vennine). 
Samtidig som han har innrømmet følelser for deg, og dere bokstavelig talt er den mannlige og kvinnelige versjonen av hverandre: hvorfor skal jeg stå imot mine egne følelser fordi det vil såre henne? Hun fortjener jo en fyr som liker henne 100% og har like mye til felles som meg og han. 
Viktig å nevne at vi IKKE har gjort noe fysisk bak hennes rygg annet enn det beste kysset noensinne. 
I tillegg til å snakke daglig og alt og ingenting der samtalen har den sykeste naturlige flyten. Han kom selv hjem til meg å gråt og innrømmet sine følelser. Har også hørt rundt med tidligere bekjente av han, som forteller at han aldri har vært utro mot tidligere kjærester. Noe han selv også forteller, men sier han skjønner at jeg stiller meg skeptisk til det. 

Han sier selv at han aldri har møtt noen så lik han selv og magisk som meg, og derfor ikke kan noe for sine følelser. Jeg kan jo heller ikke noe for mine følelser? Så hva skal jeg gjøre egentlig i denne situasjonen?

Dere har gjort noe fysisk jo. "Vil vare si at jeg ikke er voldelig, jeg har bare slått en gang" 😂

Flaut at voksne folk ikke øyeblikkelig trekker seg unna når de kjenner på tiltrekning mot venners partnere.

Men du har helt rett, din venninne fortjener bedre. Hun fortjener venner som heller lar egen lykke seile, enn p dolke henne i ryggen. Og hun fortjener en partner som ikke legger seg etter venninnene hennes.

Dere to derimot, virker p være av samma ulla. Dere vil nok gå bak ryggen på både venner og partnere resten av livet.

Så håper jeg livet blir slik det blir for henne etter å ha oppdaget hva slags svik folka rundt henne bedriver. 

Gå for den utro fyren, han virker å være rett for deg.

Heia 

Anonymkode: d8daa...282

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hovedgrunnen til å ikke holde på slik, er at man får et råttent samfunn om alle kun tenker på seg selv først. Vi trenger at noe kan deles inn i rett/galt og kjøreregler for hva som er greit eller ikke. Det er selvsagt ikke greit å stjele en venninne eller andres mann. 

Hva som er rett her er ganske enkelt, han burde forlate sitt forhold på en ordentlig og redelig måte. Leve for seg selv, i respekt for eksen i minimum et halvt år. Om dere er på samme plass begge to når han er kommet dit, så kan dere nærme hverandre. 

Anonymkode: 9c5d9...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 17.38):

Jeg er på side 4 og hittil har ts hatt 3 forskjellige anonym koder. Hva skjer?

Anonymkode: 62eb6...077

AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 18.04):

Troll som sliter med å holde styr på hvilken konto hun bruker til forskjellige trolletråder.

Anonymkode: b144e...890

Eller er det hun som er så desperat. Brukeren får tilbakemeldinger hun ikke vil ha og må derfor skrive støtteinnlegg til seg selv for å redde litt verdighet eller i det minste fortsette å leve i sin egen virkelighet✌️ (helt rimelige tilbakemeldinger)

Anonymkode: a0f40...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å sitere Dr Phil;

«If he’ll do it with you, he’ll do it to you»

Anonymkode: b40ae...73c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hadde du syntes det hadde vært greit hvis en venninne av deg hadde "stjålet" din kjæreste? 

Anonymkode: c5d28...c43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. en ting er det at dere begge virker som tankeløse idioter men som venninne hadde jeg aldri stolt på deg sammen med min mann igjen så jeg kan ikke forstå at du vil ha mange venninner igjen om du kjører på. Men, igjen. Du virker som er person som bare kjører på uten å tenke på konsekvenser. God bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dette skal bli noe av så må han gå fra venninna di før dere begynner å treffes (i skjul den første tida). 

Du må ikke finne på å bli elskerinne, eller etablere noe som helst før han har gjort det slutt. Og dere må som sagt holde det hemmelig i lang tid før dere viser dere offentlig, hvis ikke mister du de venninner du har. 

Det er ikke uetisk å forelske seg i en venninnes mann. Det er heller ikke uetisk å bli sammen med ham ETTER at de har gått fra hverandre. Det som er uetisk er å kysse med kjæresten til venninna di, og det er uetisk å gå bak ryggen hennes når de fremdeles er sammen. 

Man er sin egen lykkes smed, og hvis du tror du blir lykkelig med ham, så er det mellom han og deg om dere blir sammen (altså offentlig ett års tid etter at de har gjort det slutt). Folk vil dømme, men kjærligheten lar seg ikke alltid styre. Men du kan styre hvordan folk velger å dømme deg, og der kan du bare ta tiden til hjelp. Du må ikke finne på å vise deg offentlig med denne fyren før det har gått tid. 

Anonymkode: 39799...c98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde du syntes det hadde vært greit hvis en venninne av deg hadde "stjålet" din kjæreste? 

Anonymkode: c5d28...c43

Jeg er ikke ts. Men min første tanke nå var at hvis han lar seg stjele så ja, da vil jeg jo bli kvitt han. Jo fortere jo bedre faktisk. Vil ikke kaste bort tid på feil fyr. Men jeg hadde nok ikke beholdt venninna hvis de begge gikk bak ryggen på meg. Våres veier hadde nok skiltes. Men greit å sile ut folk som jeg ikke ønsker å ha da likevel.

Anonymkode: 62eb6...077

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...