Gå til innhold

Er det galt å «stjele» noen sin kjæreste?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selvfølgelig er det ingen tvil om at dette er regnet som etisk galt og jeg tenker på ingen måte at det ikke er en handling som kan såre kraftig. Men hvis man virkelig liker enn mann men han desverre har dame, som også desverre er en vennine av meg (ikke nær vennine men desidert en vennine). 
Samtidig som han har innrømmet følelser for deg, og dere bokstavelig talt er den mannlige og kvinnelige versjonen av hverandre: hvorfor skal jeg stå imot mine egne følelser fordi det vil såre henne? Hun fortjener jo en fyr som liker henne 100% og har like mye til felles som meg og han. 
Viktig å nevne at vi IKKE har gjort noe fysisk bak hennes rygg annet enn det beste kysset noensinne. 
I tillegg til å snakke daglig og alt og ingenting der samtalen har den sykeste naturlige flyten. Han kom selv hjem til meg å gråt og innrømmet sine følelser. Har også hørt rundt med tidligere bekjente av han, som forteller at han aldri har vært utro mot tidligere kjærester. Noe han selv også forteller, men sier han skjønner at jeg stiller meg skeptisk til det. 

Han sier selv at han aldri har møtt noen så lik han selv og magisk som meg, og derfor ikke kan noe for sine følelser. Jeg kan jo heller ikke noe for mine følelser? Så hva skal jeg gjøre egentlig i denne situasjonen?

Anonymkode: d141e...4f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Droppe det.

Men det kommer du ikke til å klare å gjøre, du som vippes av pinnen når noen kaller deg magisk.

Så du får bare kjøre på!

Anonymkode: afc79...04d

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Droppe det.

Men det kommer du ikke til å klare å gjøre, du som vippes av pinnen når noen kaller deg magisk.

Så du får bare kjøre på!

Hvorfor mener du jeg skal droppe det? Genuint nyskjerrig på ditt synspunkt.

Anonymkode: 9d700...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig hadde jeg mistet totalt respekten for en kvinne som prøvde seg på jeg når jeg er opptatt om hun visste det, uansett hvor flott hun måtte være, slikt er jo bare respektløst 

Anonymkode: eb3a4...7b5

• Liker 31
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Personlig hadde jeg mistet totalt respekten for en kvinne som prøvde seg på jeg når jeg er opptatt om hun visste det, uansett hvor flott hun måtte være, slikt er jo bare respektløst 

Anonymkode: eb3a4...7b5

Jeg sa ingenting om mine følelser til han før han innrømmet sine følelser for meg. Jeg ante ikke at han likte meg tilbake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hva mener du med å stjele i dette tilfellet? Har han sagt at han vil gjøre det slutt med henne med det samme dersom du sier du vil ha ham? 

Anonymkode: 156a8...76c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du får avvise han til han gjør det slutt med kjæresten sin. Ikke greit å holde på med to på én gang!

Anonymkode: d8724...20e

• Liker 31
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kan han ikke gjøre det slutt med henne da? 
Hvorfor må han gå bak ryggen hennes? 

Du kan jo aldri stole på han, som går bak ryggen til personen han liksom elsker høyest i verden.

Anonymkode: b9519...a90

• Liker 13
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke noe galt i det, men det er litt destruktivt, som om man trenger en ekstra kamp for å få et fint forhold. Jeg er skeptisk til menn som lar seg forføre sånn, og gjør noe med det. Det sier litt om verdigrunnlaget. Og når dere blir sammen, vil du være redd for at han gjør det igjen?

Kanskje du bare kan si til vedkommende at du tenker dere har helt super kjemi, ikke bare at du liker utseendet, men virkelig tiltrukket, men at du ikke dater opptatte folk. Gjør han det slutt før utroskap, er han en kjernekar. Har han gjort det flere ganger, er han ikke en kjernekar. Det er ikke det moralske, det er hvordan en partner verdsetter det en har. Det vil alltid være folk en får sinnsykt god kjemi med, eller ser opp til, hvis en alltid skulle stikke, blir det veldig ustabilt. 

Anonymkode: 1613d...a58

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er utro, riktignok bare emosjonelt, men allikevel. Og du bidrar til det.

Er det så vanskelig å forstå?

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange venninner har du igjen om du kjører på med han?

Anonymkode: 0fa66...393

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjør på og lev med konsekvensene i ettertid. 

Anonymkode: d71d5...833

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sa han at han har gjort det slutt med dama fordi han har fått følelser for deg, Ts?

Sa han at han har tenkt å gjøre det slutt med dama?

Har han i det hele tatt tenkt å gjøre det slutt med henne?

Eller er han en av disse mange som ikke går fra dama før de har etablert det de tror er et fast forhold til en annen?

Hva sa han - helt konkret - at han har tenkt å gjøre med det forholdet han er i?

Anonymkode: 52b8e...54b

• Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hillbill skrev (2 minutter siden):

Han er utro, riktignok bare emosjonelt, men allikevel. Og du bidrar til det.

Er det så vanskelig å forstå?

Det beste kysset noen sinne, skriver hun...

Anonymkode: 0fa66...393

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Selvfølgelig er det ingen tvil om at dette er regnet som etisk galt og jeg tenker på ingen måte at det ikke er en handling som kan såre kraftig. Men hvis man virkelig liker enn mann men han desverre har dame, som også desverre er en vennine av meg (ikke nær vennine men desidert en vennine). 
Samtidig som han har innrømmet følelser for deg, og dere bokstavelig talt er den mannlige og kvinnelige versjonen av hverandre: hvorfor skal jeg stå imot mine egne følelser fordi det vil såre henne? Hun fortjener jo en fyr som liker henne 100% og har like mye til felles som meg og han. 
Viktig å nevne at vi IKKE har gjort noe fysisk bak hennes rygg annet enn det beste kysset noensinne. 
I tillegg til å snakke daglig og alt og ingenting der samtalen har den sykeste naturlige flyten. Han kom selv hjem til meg å gråt og innrømmet sine følelser. Har også hørt rundt med tidligere bekjente av han, som forteller at han aldri har vært utro mot tidligere kjærester. Noe han selv også forteller, men sier han skjønner at jeg stiller meg skeptisk til det. 

Han sier selv at han aldri har møtt noen så lik han selv og magisk som meg, og derfor ikke kan noe for sine følelser. Jeg kan jo heller ikke noe for mine følelser? Så hva skal jeg gjøre egentlig i denne situasjonen?

Anonymkode: d141e...4f3

Dette handler vel om å ha respekt for andre mennesker... Husk at han opererer som en utro kar som sikkert vil gå bak din rygg også, men mulig dere er av samme ulla slik at det ikke er så farlig.

Anonymkode: 00de0...e91

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det er det alle oppegående og ressurssterke mennesker med produktive og lykkelige liv ville gjort.

Jeg pleier å herme etter de, og ikke etter…tja, de med mest drama i livet sitt.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kan han ikke gjøre det slutt med henne da? 
Hvorfor må han gå bak ryggen hennes? 

Du kan jo aldri stole på han, som går bak ryggen til personen han liksom elsker høyest i verden.

Anonymkode: b9519...a90

Hvorfor siterer du trådstarter når hun spør meg om ting? Jeg ville aldri svart et spørsmål med nye spørsmål.

Det er manipulativt og helt i stil med å løpe etter venninnenes kjærester.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

For egen del; Jeg er trygg nok i eget forhold til at alle kan prøve seg så mye de vil på han. Hive seg nakne på han om de vil. Jeg trenger ikke at andre kvinner holder seg unna. Det er opp til han å velge å bli hos meg, eller ikke.

Merkelig innstilling at alle andre kvinner må holde seg unna, for å klare å holde på en mann. 

Det sagt, sett fra andre siden (som kvinne), jeg ville aldri vært med en mann som behandlet en annen kvinne på den måten. 

Anonymkode: ff60c...0a0

• Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av respekt for den andre kvinnen, bør du ikke oppmuntre ham til å forlate henne ved å gi ham oppmerksomhet. Hold avstand.

Dersom han velger å forlate henne uten din oppmuntring, kan du heller revurdere om du skal innlede et forhold med ham allikevel. Men la det gå litt tid. Ikke gjør det dagen etter at han har gått fra den forrige. 

Anonymkode: 261aa...d8d

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Av respekt for den andre kvinnen, bør du ikke oppmuntre ham til å forlate henne ved å gi ham oppmerksomhet. Hold avstand.

Dersom han velger å forlate henne uten din oppmuntring, kan du heller revurdere om du skal innlede et forhold med ham allikevel. Men la det gå litt tid. Ikke gjør det dagen etter at han har gått fra den forrige. 

Anonymkode: 261aa...d8d

Det er da uansett mannens valg å gå? 

Eller umyndiggjør du menn, og det frie valg? 

Anonymkode: ff60c...0a0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For det første så er det jo bare generelt snakk om det å være et godt menneske. Skjønner ikke at du hadde klart å leve med deg selv hvis du med vilje hadde såret en venninne på den måten. For det andre hadde jeg aldri klart å stole på en mann som hadde vært utro på en tidligere kjæreste, for hva stopper han da fra å gjøre det samme med meg? Hva om en ny kvinne kommer som for han er «helt magisk» og er helt lik han på alle måter? Han har jo da vist allerede at han ikke kommer til å takle det på en særlig hensynsfull måte.

Hadde det vært meg hadde jeg sagt ifra til venninnen om hva dere har gjort sammen og hva han har sagt til deg, også trukket meg unna begge to. 

Anonymkode: eff02...a1c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...