AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Dette er et yrke som det trengs mer og mer utdannede folk i, men jeg stusser over hvor få utlyste lærlingplasser som er utlyst i Norge. Jeg ønsker meg veldig en lærlingeplass som helsefagarbeider, er det noen som har noen tips å komme med? Hvordan går jeg frem? Kan jeg sende en søknad til de aktuelle stedene for meg, selv om det ikke er utlyst stilling der? Jeg har ikke lyst til å havne utenfor arbeidslivet, ikke igjen. Anonymkode: e5b3f...a0c 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Sjeldent det lyses ut. Man søker vanligvis direkte til aktuell arbeidsgiver, f.eks kommune eller helseforetak. Anonymkode: aa6c3...24c
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Du søker direkte til kommunen. Ofte og via et lærlingkontor. Nå har ikke mine gått det faget. Men eldste søkte til flere bedrifter som han så på vigo at var godkjent som lærling bedrift, ingen av de bedriftene han søkte til søkte via nav osv Samme gjaldt yngste, søkte rundt på bedrifter. Ikke et sted stod det eks at noen søkte lærling som slakter. Så ho fant epost adresse til forskjellige slakterier og søkte. Anonymkode: 0031c...cfa
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Du søker direkte til kommunen. Stillingene er gjerne utlyst i februar/mars, men oppstart mellom 1august- 1 september. Det er ganske mange læringplasser i helsefag. Men det er ikke alltid det står i utlysningsteksten at det er helsefag de søker etter, dette må du lese lenger ned i annonsen, så ser du det. Kommunene lyser gjerne alle læreplassene de har i en utlysning. Er du læring uten ungdomsrett, er det vanskeligere å få, da kommunene ikke får like høyt tilskudd for å ha deg. De fyller gjerne opp med de unge først. Du kan ha rett på vg3 i skole, sjekk opp med skolen du har gått på i forhold til dette. Anonymkode: cff8b...84d
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai Uten at jeg skal si det for sikkert er helsefagarbeidere og ungdomsarbeidere noe som også kan arrangeres via Nav, I samarbeid med skolesystemet. Men det fordrer sikkert at en har en ytelse. Ville forhørt meg med Nav. Anonymkode: fb921...3dd
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai Opplæringskontoret kan også hjelpe. Anonymkode: 75af4...8bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå