Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er nå 6 uker på vei og skal til legen i morgen og lurer da på om det kun blir tatt blodprøver og om man får henvisning til helse stasjonen eller må man vente på svar på blodrøvene først?

Anonymkode: 19489...4b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg er nå 6 uker på vei og skal til legen i morgen og lurer da på om det kun blir tatt blodprøver og om man får henvisning til helse stasjonen eller må man vente på svar på blodrøvene først?

Du må selv kontakte helsestasjon 😊

Anonymkode: f7e93...026

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om du vil til helsestasjonen (jordmor) så kontakter du dem selv. 

Anonymkode: 8ac54...0f6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil bli tatt blodprøver, sendt henvisning til tidlig UL og fødeplass. Du må selv ta kontakt med helsestasjon. Du kan selv velge om du vil gå til begge eller kun lege/HS

Anonymkode: f2b1a...e31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt kan man selv kontakte helsestasjonen når som helst i svangerskapet. 

Hvis det var søknad om fødeplass og henvisning til ultralyd på sykehuset du mener så er det vanlig at det sendes første time, ja. Da får du svar direkte fra sykehuset, vanligvis på Helsenorge, men spørs litt på foretaket du sogner til, noen får i posten. 

Anonymkode: c0163...5be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Som nevnt kan man selv kontakte helsestasjonen når som helst i svangerskapet. 

Hvis det var søknad om fødeplass og henvisning til ultralyd på sykehuset du mener så er det vanlig at det sendes første time, ja. Da får du svar direkte fra sykehuset, vanligvis på Helsenorge, men spørs litt på foretaket du sogner til, noen får i posten. 

Anonymkode: c0163...5be

jeg har prøvd og kontakte helsestasjon i lillestrøm men fikk ikke time

AnonymBruker
Skrevet

nå har jeg vært hos legen og hun gadde ikke ta blodprøver selv om hun sa at man gjør det fra 6 uker og det er jo det jeg er nå og fikk beskjed om og komme tilbake om 2 uker som jeg veldig teit når hun vet at vi bor et stykke unna

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

nå har jeg vært hos legen og hun gadde ikke ta blodprøver selv om hun sa at man gjør det fra 6 uker og det er jo det jeg er nå og fikk beskjed om og komme tilbake om 2 uker som jeg veldig teit når hun vet at vi bor et stykke unna

Jeg fikk ikke ta blodprøve før i uke 12, var hos legen i uke 8. Jeg har også lang reisevei, men det tar de nok ikke så mye hensyn til.

Anonymkode: f1a76...7ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du tar blodprøver i uke 6 må du uansett inn igjen i uke 12 (for blodtypeantistoff, tror jeg). Så smartere å ta alle samtidig enn å måtte komme to ganger. 

Anonymkode: e3764...bcb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

jeg har prøvd og kontakte helsestasjon i lillestrøm men fikk ikke time

Altså du er i uke 6, de fleste vet ikke at de er gravid en gang så tidlig. Det er alt for tidlig p ts nødvendig blodprøver, og heller ikke vits i før man ser at graviditeten faktisk blir noe av. Time på helsestasjonen får de færreste før etter uke 20 pga stor pågang.

Anonymkode: 2f9ed...0fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...