Gå til innhold

Mister helt selvtillit som mor (bv)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk igjennom et veldig tøfft brudd for noen måneder siden, skilte meg fra et forhold og måtte gjemme meg med barna på krisesenter. Fikk et knekk og sammenbrudd etter flere år i vold og ba bv om hjelp, fikk barna frivillig plassert hos min mor mens jeg gikk gjennom traumebehandling. Fått vite jeg er ressurssterk og aldri vært tema om omsorgsovertakelse, pågående rettssak mot faren og lever på skjult adresse men barna hos meg 50% . Takket meg ja til å gå i familieterapi og og traume kurs for barna og meg, nå føler jeg enda mer press på meg å gjøre mitt beste, følger på med på reaksjoner og bv analyserer hver eneste del og vrir om feks normale atferd i feks barnets alder og prøver vri det om til noe som er mye verre enn det er, stakkars barn som må også gå gjennom samtaler og full analyse . Vært hos leger og måtte kle seg av naken.  Samvær med tilsyn med far og stadig spørsmål til de etter samvær. Føler de opplever å bli belastet og sett de bli redd når de kommer på besøk feks. Og synes dette begynner bli ganske mye for de. Samtidig føler jeg at jeg mister selvtilliten pga jeg valgte bli så lenge i voldig forhold og stadig må være på vakt at alt jeg gjør er riktig i følge oppdragelse osv. Jeg klarer ikke slappe av og lurer på hvordan jeg kan ta dette opp med dem? Uten å virke kritisk. Har stor tillitt til bv men synes det blir veldig mye ekstra belastning for oss alle.

Anonymkode: 01112...b8c

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barna trenger vel like mye terapi og hjelp som deg? Har ikke de også levd i dette helvete?

Anonymkode: 9804a...7f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barna trenger vel like mye terapi og hjelp som deg? Har ikke de også levd i dette helvete?

Vi alle går gjennom terapi sammen..

Skrevet

Hva med far som var voldelig? Har han blitt anmeldt? Går han løs i samfunnet?

Ønsker deg alt det beste ts. Du går i terapi og du forlot mannen,  du gjør det riktige for barna.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Fint at barna får god hjelp nå, og det er synd på barna som har levd i denne type familieliv over år. Tenk på alt barna har fått med seg, som du ikke aner engang. Tenk på hvilke inntrykk og forståelse barna sitter igjen med. 

Angående samvær med far, er det kun du som kan stoppe det, om retten mener det er det eneste riktige. Når barna er frivillig plassert er det du (og far) som har omsorgen for barna, ikke barneverntjenesten. De betaler riktignok kostnadene for at barna er plassert, og moren din utøver omsorgen på vegne av dere foreldre mens barna er hos henne, men utover det er det foreløpig du og far som har omsorgen for barna. 

Anonymkode: b6b53...bc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi alle går gjennom terapi sammen..

du skriver jo at du ikke ønsker det da det blir for mye for barna. 

Anonymkode: ebf8c...423

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fint at barna får god hjelp nå, og det er synd på barna som har levd i denne type familieliv over år. Tenk på alt barna har fått med seg, som du ikke aner engang. Tenk på hvilke inntrykk og forståelse barna sitter igjen med. 

Angående samvær med far, er det kun du som kan stoppe det, om retten mener det er det eneste riktige. Når barna er frivillig plassert er det du (og far) som har omsorgen for barna, ikke barneverntjenesten. De betaler riktignok kostnadene for at barna er plassert, og moren din utøver omsorgen på vegne av dere foreldre mens barna er hos henne, men utover det er det foreløpig du og far som har omsorgen for barna. 

Anonymkode: b6b53...bc7

Ikke helt slik det fungerer. Selv om det er frivillig så styret bv veldig på selv 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke helt slik det fungerer. Selv om det er frivillig så styret bv veldig på selv 

Det er svært alvorlig det du beskriver.

Veldig bra at barnevernet tar dette seriøst. Alt arbeide som blir gjort nå, er med på å forebygge mot psykiske skader barna dine kan slite med senere i livet på grunn av dette.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

du skriver jo at du ikke ønsker det da det blir for mye for barna. 

Anonymkode: ebf8c...423

Ønsker terapi men ikke en bv som graver og sliter oss ut 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo stå i at dem prøver å rydde opp etter alt du har utsatt barna for ved å være sammen med en sånn mann! Men snakk direkte med dem på en ordentlig måte om hva du føler på. Barna bør jo på ingen måte ha samvær med far. Men det styrer du kanskje ikke

Anonymkode: 00a93...ab7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å takke nei. Si at det blir for mye for både deg og barna å ha bv såpass mye involvert. 

Hvorfor er bv involvert nå for øyeblikket?

Anonymkode: a879a...e03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ikke så mye om prosessen omkring dette, TS. Er det bare snakk om å hjelpe barna med bearbeidelsen, eller innebærer det også sikring av evt. bevis mot din eksmann? Det er vel ikke normalt å kle barn nakne når de skal i traumebehandling? 

Du som mor, har all anledning til å be instansene rundt om å fare mer forsiktig med barna. Det er du som er dem nærmest, og som ser hvordan atferden deres er i det daglige. 

Du skal ikke gå rundt og ha dårlig samvittighet for at du har blitt i et usunt forhold. All forskning tilsier at det er umåtelig vanskelig å bryte ut av forhold preget av fysisk og/ eller psykisk vold. Det er ikke du som skal gjennom en rettssak nå. Det er det faren til barna som skal. 

Sender deg mange gode tanker på din vei videre. 💜

Anonymkode: fdbaa...0bb

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er lov å takke nei. Si at det blir for mye for både deg og barna å ha bv såpass mye involvert. 

Hvorfor er bv involvert nå for øyeblikket?

Anonymkode: a879a...e03

Sånne råd synes jeg er dårlige. Her må man gi barna all den profesjonelle hjelpen de kan få. Det er åpenbart mannen som skal klandres. Men ts har latt barna leve under slike forhold i mange år. Da bør andre vurdere hva som er best for barna.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Beklager jeg var utydelig, men det er rettsak pågående mot barnefar opprettet av politiet. Pga vold han utøvd mot meg og barna.

Bv har i kartleggingen med sykehuset bedt om nøyaktig utredning av barna som er veldig bra, men de ble nødt å kle seg av foran leger. Og det synes jeg er drøyt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Sånne råd synes jeg er dårlige. Her må man gi barna all den profesjonelle hjelpen de kan få. Det er åpenbart mannen som skal klandres. Men ts har latt barna leve under slike forhold i mange år. Da bør andre vurdere hva som er best for barna.

Ja og i alle år har jeg bedt om hjelp fra bv og desverre ikke blitt hørt før han tok siste steget. 

Skrevet

Forstår jeg deg riktig i at saksbehandler i BV gir indirekte «stikk» på at det er kjipt for barna å motta traumebehandling?

Hvis ja hadde jeg kontaktet seksjonsleder eller annen kontakt over saksbehabdlernivå og bedr om bytte til annen da denne ikke virker støttende mot å la barna få bearbeide sine opplevelser. 

Så kan du gjerne legge ved noe faglig fra feks Stine Sofies Stiftelse som viser til det nyttige og viktige om slike tiltak. 

Så kan du skrive at dersom BV opplever grunn til å utrede din omsorgsevne, så må nesten det skje på en mer ordentlig måte enn tilfeldige spørsmål her og der som du ikke forstår hensikten med. 

Be om å få litt ro til å kunne gjennomføre denne delen av prosessen dere nå står i.

Er barna pålagt å gjennomføre samvær med far? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Beklager jeg var utydelig, men det er rettsak pågående mot barnefar opprettet av politiet. Pga vold han utøvd mot meg og barna.

Bv har i kartleggingen med sykehuset bedt om nøyaktig utredning av barna som er veldig bra, men de ble nødt å kle seg av foran leger. Og det synes jeg er drøyt. 

Hva var begrunnelsen for å kle av seg?

Var dette ifbm «fersk» voldsutøvelse som ble anmeldt? Og da se etter bevis? 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Hva var begrunnelsen for å kle av seg?

Var dette ifbm «fersk» voldsutøvelse som ble anmeldt? Og da se etter bevis? 

Nei i følge bv var det standard kartlegging alle bv barn må gjennom i samarbeid med sykehuset 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (5 minutter siden):

Forstår jeg deg riktig i at saksbehandler i BV gir indirekte «stikk» på at det er kjipt for barna å motta traumebehandling?

Hvis ja hadde jeg kontaktet seksjonsleder eller annen kontakt over saksbehabdlernivå og bedr om bytte til annen da denne ikke virker støttende mot å la barna få bearbeide sine opplevelser. 

Så kan du gjerne legge ved noe faglig fra feks Stine Sofies Stiftelse som viser til det nyttige og viktige om slike tiltak. 

Så kan du skrive at dersom BV opplever grunn til å utrede din omsorgsevne, så må nesten det skje på en mer ordentlig måte enn tilfeldige spørsmål her og der som du ikke forstår hensikten med. 

Be om å få litt ro til å kunne gjennomføre denne delen av prosessen dere nå står i.

Er barna pålagt å gjennomføre samvær med far? 

Barna er pålagt samvær med far, med tilsyn . Selv om de opplever reaksjoner, far har selv krevd mer samvær og oppsøker både meg og familien hele tiden. Han hadde besøksforbud tidligere men politiet har ikke godkjent nytt besøksforbud da de mener han oppfører seg fint nå. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på barna. De må igjennom dette. Tenk på alt du har utsatt de for. Du kunne gått mye tidligere for å ikke skade de. Men du legger overalt på du er sliten av dette. De er pålagt å måtte be barna kle av seg i forbindelse med eventuelle overgrep, og merker på barna. Ja, forstår du er sliten samtidig. Men du må være en bedre mor nå enn  hva du har vært. En hendelse burde vært nok for deg å gå. 

Anonymkode: bd974...9e6

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...