Gå til innhold

Hvor ofte pleier dere å vaske gulvet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid pleid å vaske gulvet en gang i uken, da vi hadde hund, for han elsket å ligge på parkett så da ble det slik. Nå har vi ikke hund lenger og mannen sier at det ikke er behov å vaske så ofte lenger, da vi bare er to.

Jeg er litt enig med han, for jeg pleier å støvsuge ofte så kanskje vaske gulvet annenhver uke holder? Men det er liksom vanskelig å la være, men det hadde vært litt deilig å.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 2d20c...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med mannen din, men er jo veldig forskjellige meninger om sånt. Hvis dere støvsuger/feier ofte trenger dere ikke vaske mer enn hver 14. dag tenker jeg. Kanskje sjeldnere også.

Anonymkode: 96fba...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker gulvet en gang hver tredje måned. Men jeg bor alene og har ikke dyr, så det blir ikke skittent. 

Anonymkode: d75d1...f15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker ikke engang gulvet hver mnd.

Jeg støvsuger 2-3 ganger i uka og tar eventuelle flekker ved behov.

Vi er bare to voksne uten vaner som å gå inn med sko eller leke i gjørma så det funker fint her. Hvite sokker er fortsatt hvite etter å ha tassa rundt i leiligheten hele dagen, da er det rent nok for min del.

Anonymkode: 44cdb...665

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker gulvene ett par ganger i måneden, enslig og ingen dyr, men jeg går mye barbeint og synes det blir så fort fettete på laminatgulvet....

Anonymkode: 9e628...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vasker gulvet en gang hver tredje måned. Men jeg bor alene og har ikke dyr, så det blir ikke skittent. 

Anonymkode: d75d1...f15

Jeg er også der. Folk tar av seg på føttene i gangen (som jeg støvsuger og vasker ved behov), så da blir det ikke skittent inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker gulvene rett og slett når jeg ser at det er nødvendig. Støvsuging skjer minst et par ganger i uka, flekker blir tatt etter hvert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stua og soverommet er kanskje en gang i halvåret. Kjøkken, gang og baderommet oftere. Bor alene, så blir ikke skittent. Støvsuger hver uke, da. 

Anonymkode: 28233...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det trengs! Akkurat der er jeg ikke kontrollfreak og må gjøre det så og så ofte. Og så kommer det an på hvilket gulv det er, kjøkken vaskes oftere enn stue, bad vaskes en gang i uka ca, ganger støvsuges eller kostes og vaskes sjelden. osv. 

Anonymkode: 82886...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet.. når jeg får ånden over meg. Tror man kan telle på en hånd hvor mange ganger det gjøres i året.

Vi er 4 i familien, ingen dyr. Støvsuger ofte. Fjerner flekker ved behov. Bruker mopp på Støvsuger innimellom 

Eneste gulvet som vaskes jevnlig er badet.

Anonymkode: 8c5d8...ef0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har robotstøvsuger, så da passer jeg på å sette på mopp etter at den har støvsugd. Greit å gjøre når jeg likevel har ryddet plass til den.

Likevel blir det ikke mer enn et par ganger i uka, men oftere nå enn da jeg vasket for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sånn at jeg vasket gulvet sjeldent, kanskje hver 3 mnd maks. Tenkte støvsuging av nok. Men så tok jeg sokke-testen med hvite sokker, og nå vasker jeg det oftere. 

Anonymkode: e955f...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulv skal ikke vaskes ofte. Det er ikke bra for gulvet. Støvsuging/tørrmopp evt lett fuktig gulvmopp uten såpe. Jeg støvsuger flere ganger i uken og vasker gulvet med såpe og vann ca 1 gang per måned. Badet hver uke, og yttergang vaskes ved behov. Oftere enn resten, sjeldnere enn badet. 

Anonymkode: 2d21e...cb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vasker gulvene 1-2 ganger i året. Badegulv oftere. 2 voksne, ingen unger.

Anonymkode: f99ba...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I snitt kanskje fire ganger i året? Jeg har parkett så ikke bra mer overdreven vasking.

Tar naturligvis og vasker vekk synlig flekker eller om jeg søler. Har teppe i gangen

Anonymkode: ae240...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I snitt kanskje fire ganger i året? Jeg har parkett så ikke bra mer overdreven vasking.

Tar naturligvis og vasker vekk synlig flekker eller om jeg søler. Har teppe i gangen

Anonymkode: ae240...e6b

Hva kan skje med overdreven vasking på parkettgulv?

Anonymkode: 2d20c...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer veldig an på hvilket rom det er. Bad og kjøkken blir jo oftere skittent enn soverommet. Om vinteren og høsten blir entreen ofte våt og skitten, og må vaskes ofte.

Som oftest vasker vi bad, kjøkken og entre en gang i uka, andre rom etter behov. Kan bli så sjelden som et par ganger i året på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde nok ha vasket gulvet mye oftere enn jeg gjør!
Som en over skriver, så er det en håndfull ganger i året maks!
Men baderomsgulvet blir vasket 1-2 ganger i måneden. 
Jeg har flere barn og støvsuger for sjeldent og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi støvsuger hver dag og vasker gulvet hver uke. Vi går jo på gulvet med enten bare føtter eller med sokker som har blitt brukt en hel dag. Si hva dere vil, men hverken føtter eller brukte sokker er spesielt rene. Så her blir gulvet vasket ofte. Liker å ha det rent og pent. Vi er to voksne. 

Anonymkode: 56316...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...