Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en vekt som har gått litt opp og ned i alle år. Aldri vært over 26 i bmi, så ikke snakk om noe ekstrem overvekt. Men føler meg mest vel med en bmi rundt 22, både fysisk og psykisk. 

Men har gått opp 7 kg siden sommeren i fjor, og nå vil jeg ha de av....... Men for flere gang i livet rører ikke vekten på seg! Tidligere har det vært lett å miste samme type vekt, senest for en tre år siden mistet jeg en ca 10 covid kilo på to måneder! 

Er akkurat blitt 49, og har alltid hørt at det blir verre med årene, kan det handle om hormoner? Ikke kommet i overgangsalderen ennå heller, så burde vel ikke være det? 

Trener på lavt nivå, sover nok, spiser variert.

Andre som opplever det samme? Noen tips? 

Anonymkode: d67c4...3f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kiloene mine holder seg godt hvis jeg spiser mye korn og mat med mye stivelse. Så jeg må bort med det, fokusere på mat med mye protein og fett, grønt, bær, slike ting. Kjøtt, fisk, egg, meieri, mat fra bunnen. 

Anonymkode: b9f0a...98c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du registrert hvor mye kalorier du får i deg da?

Anonymkode: b6167...b13

AnonymBruker
Skrevet

Siden kiloene har sniket seg på over tid, senk kalori inntaket bitte litt og se om det gjør noe forskjell over noen uker. Holder du deg da på stedet hvil på vekten, spis bitte litt mindre igjen. Når du finner en balanse, så vil du langvarig klare holde deg på en vekt du ønsker. Mye bedre enn jojo slanking. Tenk langsiktig!

Anonymkode: 32948...1f3

AnonymBruker
Skrevet

Det som løsnet det for meg var noe så enkelt som å gå en kort tur etter alle måltider. Var antakelig blitt insulinresistent.

Evt gjorde jeg noen kneløft og slikt om det ikke passet å gå en tur. På do på jobben f.eks 🤪

Om du ikke har vært hos legen kan det være lurt å få tatt en kjapp test av langtidsblodsukker.

Gjorde ingen andre endringer med kostholdet enn å konsekvent bevege meg litt etter alle måltider, da jeg alt spiste sunt og i passelige mengder.

Anonymkode: 10984...faa

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...