AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med kjæresten min. Vi har vært sammen i 1 år, men ser hverandre kun når jeg besøker ham i helgene. Da vi møttes, var han litt interessert i yoga o.l., men ikke noe mer enn vanlig. Litt pusteøvelser og meditasjon nå og da, og noen korte økter. Jeg synes det var spennende, og ble med på en del av det. Men så har det bare blitt mer og mer. Nå er det mange ritualer: pusteøvelser, kalddusj, yogaøkt, og meditasjon. Og han vil bare se på "yogadokumenterar" med guruer som snakker osv., og høre på alternativ "yogamusikk". Når vi legger oss, "må" han høre på noe sånt der en dame leser opp mantraer - noe jeg synes er vanskelig å sovne til, og har sagt til ham... Dette tar selvsagt tid, og jeg føler egentlig at han ikke har tid til at jeg der. Jeg må evt. bare bli med på det han gjør, men selv om jeg kan like noe av det, er jeg ikke så interessert. Det verste er kanskje likevel at jeg føler at han ikke anerkjenner min måte å leve livet mitt på. Når jeg f.eks. sier at jeg tror jeg får like mye ut av å lese en god bok eller en tur i skogen som han gjør av meditasjon, eller at dette med kalddusj ikke gir meg noe, er det nesten som han blir litt sur, og/eller tenker at jeg er litt "dum" som bare ikke har skjønt det ennå. Her i går hadde vi en slags krangel fordi jeg sa at jeg ikke ville være med og meditere, men heller ta med meg en bok ut for å lese mens han gjorde det. Da mente han at jeg var redd og ikke tør å møte følelser osv. Hvis noen har sett Love is blind Sverige, føler at jeg at vi er litt som Ola og Milly. Har noen opplevd noe liknende? Jeg tror ikke det funker sånn som det er nå, men tror dere det går an å løse det? PS: Vil gjøre det klart at jeg er åpen for at han får mye utav dette, og det er ikke sånn at jeg ser ned på det eller synes det er teit... Det blir bare så mye, og jeg kunne ønske han respekterte at jeg er fornøyd med min måte å leve livet mitt på. Anonymkode: 63c6b...a0c 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Hvor realistisk er det å dele et liv med en som vil ha en helt annen livsstil enn deg selv, i så stor grad at det påvirker det dagligdagse? Anonymkode: aca3c...e8b 8 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Kanskje dette er en fase som går over? Anonymkode: a9858...a12 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Høres ikke ut som han respekterer deg, hadde fullstendig mistet interessen av dette.. Anonymkode: 2d361...62b 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Jeg hadde tenkt at våre liv har utviklet seg i helt ulike retninger og at det ikke lenger er liv laga. Dere ser jo også hverandre nesten aldri uansett. I tillegg får jeg litt ‘ick’ (i mangel på bedre ord) når folk blir helt altoppslukt i noe, får litt sånn hjernevaskingsfølelse og blir usikker på om vi uansett er kompatible i bunn. Anonymkode: f7efb...8ae 11
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai Det er litt feminint. Hadde han vært opphengt i biler eller noe hadde en ikke reagert. Anonymkode: 5c867...668 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er litt feminint. Hadde han vært opphengt i biler eller noe hadde en ikke reagert. Anonymkode: 5c867...668 Haha, tenkte det samme. Trodde det var en dame, så var det en mann. Anonymkode: 90db0...f1d 3
fru Alving Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai Yoga er nok noe som kan bli altoppslukende og gi litt "menighetsvibber". Folk som driver med yoga blir ofte påvirket til å endre livet sitt, mat (vegetar) osv Jeg kjenner og flere som har bodd på yogasenter i perioder fordi de har blitt så fasinert av dette. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai Dette minner meg om alternative folk jeg kjenner. For noen blir det altoppslukende, som en religion. Og ja, mest sannsynlig tenker han at du ikke har skjønt det, enda. Og at du er litt "dum". Han ønsker nok å omvende deg og at du tar del i dette. Etter min erfaring er slike folk kompatible med andre som lever samme eller lignende liv. Anonymkode: c1b64...f30 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er litt feminint. Hadde han vært opphengt i biler eller noe hadde en ikke reagert. Anonymkode: 5c867...668 Jeg hadde glatt reagert om typen bare ville skru / snakke om / se på biler den ene helgen i uka jeg så han, og i tillegg høre på bilpodcast for å sovne. Tror de fleste ville det. Anonymkode: f7efb...8ae 5 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai Er ikke dette typisk mannfolk? De går en tur på langrenn, og plutselig er boden full av ski og smøreutstyr. Eller en fisketur, og plutselig er de borte halve året på fisketur. Menn i midtlivskrise er ekstra utsatt. Anonymkode: 7a3e7...872 2 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai #13 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke dette typisk mannfolk? De går en tur på langrenn, og plutselig er boden full av ski og smøreutstyr. Eller en fisketur, og plutselig er de borte halve året på fisketur. Menn i midtlivskrise er ekstra utsatt. Anonymkode: 7a3e7...872 Det er det. Bare litt uvanlig at det blir yoga og ikke fisking eller sykkel. Anonymkode: 651a7...f3f 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #14 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er litt feminint. Hadde han vært opphengt i biler eller noe hadde en ikke reagert. Anonymkode: 5c867...668 Jo. Menn som elsker biler eller fotball er så turn off. Alt som er så oppslukende at det går ut over hverdagen er irriterende. Anonymkode: 97565...a32 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #15 Skrevet 11. mai Det som ikke går, er at han ikke respekterer deg. Og mener at han sitter på den eneste sannheten. Jeg er selv spirituell, men jeg har respekt for andre, at de overhodet ikke tror på noe av dette. Og jeg ønsker ikke å prakke det på andre. Prater veldig lite om det. Og jeg får og god energi av turer i skogen, lese en bok, sjøen osv. Ikke bare meditasjon og yoga. Anonymkode: a1d20...ae8 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #16 Skrevet 11. mai Gøy at du selv nevner Ola og Milly, for det var de jeg tenkte på når jeg startet å lese dette! Ville tatt en prat med han for å se om dere har en framtid sammen selv om du ikke ønsker å hive deg på yogabølgen. Hvis han ikke respekterer deg og ditt liv, så ersvaret klart. Anonymkode: 9b9f8...979 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #17 Skrevet 11. mai Selv om en er sprituell kan en se seg selv fra utsiden av og til. Anonymkode: 5c867...668 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #18 Skrevet 11. mai Å gud, sånne folk er så slitsomme! Han er usikker på seg selv, og bruker det for å lage en identitet, da han ikke har funnet seg selv. Og så prøver han å bruke deg til å validere han, fordi han er så usikker. Det kunne vært en hvilken som helst hobby, problemet her er at han ikke vet hvem han er. Anonymkode: cfa23...0ac 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #19 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Gøy at du selv nevner Ola og Milly, for det var de jeg tenkte på når jeg startet å lese dette! Ville tatt en prat med han for å se om dere har en framtid sammen selv om du ikke ønsker å hive deg på yogabølgen. Hvis han ikke respekterer deg og ditt liv, så ersvaret klart. Anonymkode: 9b9f8...979 Ja, for dere som ser tv er jo så mye bedre enn de som driver med yoga 😆 Anonymkode: 90db0...f1d
AnonymBruker Skrevet 11. mai #20 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja, for dere som ser tv er jo så mye bedre enn de som driver med yoga 😆 Anonymkode: 90db0...f1d Men poenget er at jeg ikke føler at jeg er bedre enn ham. Men jeg tror han føler at han er "bedre" enn meg... eller i alle fall livsstilen min. For å si det enkelt: Det er greit for meg at han holder på meg yoga, men jeg kunne ønske han synes det var greit at jeg ser på "Love is blind" noen ganger også... Og til dere som kommenterer dette med kjønn: Ja, kanskje yoga er noe de fleste anser som typisk kvinnelig, i alle fall i Norge. Men det er egentlig ikke noe problem for meg. Som noen sier, hadde jeg nok hatt de samme følelsene hvis det var bil eller jakt han hadde tatt like mye av oppmerksomheten hans. Imidlertid er kanskje yoga m.m. litt spesielt siden det er like mye et livvsyn og en livsstil som en "ren hobby"? TS Anonymkode: 63c6b...a0c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå