AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #41 Skrevet 11. mai 2025 Her hadde vi felles selskap for eldste. Det var helt jævlig. Jeg planla alt og ordnet alt, for pappaen nektet å snakke om det. 4 dager før selskapet var han sur pga gjesteliste, meny, innkjøp, pynt og div og lagde ett lite helvetw fordi jeg hadde ordnet alt og invitert familien hans... (helt ok familie, men de holder avstand pga oppførselen hans). Han gikk igjennom hele menyen og slaktet alt. Ingenting av maten jeg hadde laget var bra nok osv. Det var som vi fortsatt var gift. Barnet hadde det forferdelig i disse dagene. Jeg hadde det fælt og var helt psykisk utslitt etter konfirmasjon. Neste gang deler vi det. Orker ikke mer. Da blir det fest i min helg. Pappaen kan gjøre hva han vil. Regner med at han tar barnet og søsken ut på restaurant eller noe. Anonymkode: 5a710...fc6 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #42 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her hadde vi felles selskap for eldste. Det var helt jævlig. Jeg planla alt og ordnet alt, for pappaen nektet å snakke om det. 4 dager før selskapet var han sur pga gjesteliste, meny, innkjøp, pynt og div og lagde ett lite helvetw fordi jeg hadde ordnet alt og invitert familien hans... (helt ok familie, men de holder avstand pga oppførselen hans). Han gikk igjennom hele menyen og slaktet alt. Ingenting av maten jeg hadde laget var bra nok osv. Det var som vi fortsatt var gift. Barnet hadde det forferdelig i disse dagene. Jeg hadde det fælt og var helt psykisk utslitt etter konfirmasjon. Neste gang deler vi det. Orker ikke mer. Da blir det fest i min helg. Pappaen kan gjøre hva han vil. Regner med at han tar barnet og søsken ut på restaurant eller noe. Anonymkode: 5a710...fc6 Trist og egoistisk når voksne setter seg selv foran barna. I ditt tilfelle tenker jeg da på han. Anonymkode: d3465...d49
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #43 Skrevet 11. mai 2025 Her insisterte far på å ha 2 selskaper. Han presset på og konfirmanten sa ja til det, under forutsetning at selskapet hos meg ble på konfirmasjonsdagen. Endte opp med at også store deler av fars familie kom på feiringen hos meg. Det var veldig koselig Feiringen hos far besto av far, fars kjæreste, hennes foreldre og noen kollegaer av far. Stusslig opplegg, men han fikk nå den festen han ønsker seg Anonymkode: 17326...364
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #44 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): I alle dager 😅 Spesielt at alt skal tolkes i verste mening her inne. Konfirmantens ønske var 2 konfirmasjoner rett og slett fordi h*n har nye hel- og halvsøsken, bonusbesteforeldre og venner. Det er to store flokker og helt naturlig å ha 2 store selskaper istedenfor et med ca 80-90 gjester... Ikke alt må være negativt TS Anonymkode: 38cf2...f46 Hvorfor ønsker konfirmanten to selskap? Fordi hen vil please far og mor, og resten av slekta? Nei, dette er helt hinsides all fornuft. Kunne nesten tro det er samme person som laget flere tråder de siste dagene som ble slettet, som er igang igjen her. Anonymkode: ac29a...65c 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #45 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor ønsker konfirmanten to selskap? Fordi hen vil please far og mor, og resten av slekta? Nei, dette er helt hinsides all fornuft. Kunne nesten tro det er samme person som laget flere tråder de siste dagene som ble slettet, som er igang igjen her. Anonymkode: ac29a...65c TS forklarer jo hvorfor konfirmanten ønsker to selskap…? Anonymkode: 80b38...d70 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #46 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): I alle dager 😅 Spesielt at alt skal tolkes i verste mening her inne. Konfirmantens ønske var 2 konfirmasjoner rett og slett fordi h*n har nye hel- og halvsøsken, bonusbesteforeldre og venner. Det er to store flokker og helt naturlig å ha 2 store selskaper istedenfor et med ca 80-90 gjester... Ikke alt må være negativt TS Anonymkode: 38cf2...f46 Hen har nye helsøsken? Helsøsken fører ikke til ny slekt å invitere i konfirmasjon. Ellers må dere være en sinnsykt tallrik slekt for at hver side skal bidra med 40-50 stykker av «de nærmeste». I min slekt er det heller ikke normalt å invitere en bønsj av konfirmantens venner, og spesielt ikke viss slekta er så stor. Høres ut som unnskyldninger og bortforklaringer for å legitimere to voksne som ikke klarer å sette konfirmantens feiring foran sine egne følelser for min del, assa. Hører du sier at konfirmanten ønsker to selskaper. Det er ikke vanlig, men hvis dere foreldre lager et ubehagelig helvete hver gang dere er sammen, så er det forståelig. Men igjen: Da er det dere som er det egentlige problemet. Anonymkode: d3465...d49
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #47 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): I alle dager 😅 Spesielt at alt skal tolkes i verste mening her inne. Konfirmantens ønske var 2 konfirmasjoner rett og slett fordi h*n har nye hel- og halvsøsken, bonusbesteforeldre og venner. Det er to store flokker og helt naturlig å ha 2 store selskaper istedenfor et med ca 80-90 gjester... Ikke alt må være negativt TS Anonymkode: 38cf2...f46 Hen har nye helsøsken? Helsøsken fører ikke til ny slekt å invitere i konfirmasjon. Ellers må dere være en sinnsykt tallrik slekt for at hver side skal bidra med 40-50 stykker av «de nærmeste». I min slekt er det heller ikke normalt å invitere en bønsj av konfirmantens venner, og spesielt ikke viss slekta er så stor. Høres ut som unnskyldninger og bortforklaringer for å legitimere to voksne som ikke klarer å sette konfirmantens feiring foran sine egne følelser for min del, assa. Hører du sier at konfirmanten ønsker to selskaper. Det er ikke vanlig, men hvis dere foreldre lager et ubehagelig helvete hver gang dere er sammen, så er det forståelig. Men igjen: Da er det dere som er det egentlige problemet. Anonymkode: d3465...d49
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #48 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): I alle dager 😅 Spesielt at alt skal tolkes i verste mening her inne. Konfirmantens ønske var 2 konfirmasjoner rett og slett fordi h*n har nye hel- og halvsøsken, bonusbesteforeldre og venner. Det er to store flokker og helt naturlig å ha 2 store selskaper istedenfor et med ca 80-90 gjester... Ikke alt må være negativt TS Anonymkode: 38cf2...f46 Hen har nye helsøsken? Helsøsken fører ikke til ny slekt å invitere i konfirmasjon. Ellers må dere være en sinnsykt tallrik slekt for at hver side skal bidra med 40-50 stykker av «de nærmeste». I min slekt er det heller ikke normalt å invitere en bønsj av konfirmantens venner, og spesielt ikke viss slekta er så stor. Høres ut som unnskyldninger og bortforklaringer for å legitimere to voksne som ikke klarer å sette konfirmantens feiring foran sine egne følelser for min del, assa. Hører du sier at konfirmanten ønsker to selskaper. Det er ikke vanlig, men hvis dere foreldre lager et ubehagelig helvete hver gang dere er sammen, så er det forståelig. Men igjen: Da er det dere som er det egentlige problemet. Anonymkode: d3465...d49 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #49 Skrevet 12. mai 2025 Jeg og min ekskone hadde to selskaper. Vi var alle i kirken naturligvis, og jeg hadde en lunsj med min side samme dag, mens mor hadde selskap dagen etter. I denne situasjonen var det mor som ikke taklet et felles selskap. Som noen tidligere har påpekt her - det krever jo bare at en part setter seg på bakbena før «samarbeidet» ryker. Jeg er gift på ny med nye barn og fikk vite av konfirmanten at mor ikke ville ha barna våre til stede, og hadde overbevist henne om at det ble «bare styr». Yngste var spedbarn på dette tidspunktet, så hun visste nok også at dersom hun nektet barnet, måtte også min kone være hjemme. Min eks har aldri hilst på min kone selv om vi har vært gift i flere år, og jeg tipper hun ville synes det var ubehagelig, spesielt i lys av hvor ufin hun har vært alle disse årene. Vårt barn var redd mor skulle «skape drama» og foretrakk to selskaper. Hun er blitt ganske vant med tingenes tilstand virker det som. Mitt selskap var på restaurant, mors var hjemme hos henne. Anonymkode: 9e6de...993
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #50 Skrevet 12. mai 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Barnet selv ønsker to selskaper. Anonymkode: 38cf2...f46 Hvorfor ønsker barnet dette tror du? For sin egen del? Kom igjen a, du har hodet stukket relativt langt ned i sanden om du tror det. Alle barn og ungdom har best av samarbeidene foreldre. Om de ønsker noe annet er det jo fordi at dere voksne ikke klarer, slik at det blir ubehaglig. Ergo lettere for hen å ha to. Hadde en venn som hadde to komf. forøvrig.. Der hadde den ene siden maten, og den andre siden kaker og kaffe. så konfirmanten dro halvveis. Anonymkode: c99fc...8ff
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #51 Skrevet 12. mai 2025 Jeg vet om noen som har gjort det samme. Konfirmanten var inneforstått med grunnen og alt gikk helt fint. Det var ikke noe problem for noen. Folk er forskjellige. De tok det på ulike helger. Det er som regel godt med en rolig dag etter konfirmasjonen sin og ikke styre med to store fester på rad. Anonymkode: a57bf...44a 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #52 Skrevet 12. mai 2025 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor ønsker barnet dette tror du? For sin egen del? Kom igjen a, du har hodet stukket relativt langt ned i sanden om du tror det. Alle barn og ungdom har best av samarbeidene foreldre. Om de ønsker noe annet er det jo fordi at dere voksne ikke klarer, slik at det blir ubehaglig. Ergo lettere for hen å ha to. Hadde en venn som hadde to komf. forøvrig.. Der hadde den ene siden maten, og den andre siden kaker og kaffe. så konfirmanten dro halvveis. Anonymkode: c99fc...8ff Det er så fint med folk som bare antar ting og tror de vet alt om andres liv Jeg har et godt forhold til x-mann, de låner blant annet hytta vår støtt og stadig og vi har ingen problemer med å omgås. To konfirmasjoner er pga logistikk og at det er mer naturlig å ha 2 selskaper fordi vi er så mange og barnet vårt har selv ønsket det. H*n har totalt 8stk besteforeldre (inkl bonus) og vi er rett og slett ekstremt mange. Konfirmanten får to ulike selskaper med ulik mat og tema, og er fornøyd med det. Hadde konfirmanten ønsket å samle alle hadde fått til det på en måte. Det er ikke dette jeg spør om - jeg spør om hvordan andre har løst det med å velge dag / helg så det ikke blir slitsomt med 2 selskaper. TS Anonymkode: 38cf2...f46 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #53 Skrevet 12. mai 2025 Ikke hatt konfirmasjon enda. Men her blir konfirmasjonen delt i to. Tenker att vi får ha konfirmasjon på hver våres helg. Jeg nekter og sitte i samme rom som den andre part sin familie. I mitt hodet er dem døde, og den tanken har jeg tenkt og leve med resten av mitt liv 😊. Nå skal det sies att her ligger det mye bak, ikke bare dårlig samarbeid. Anonymkode: 389c5...945
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #54 Skrevet 12. mai 2025 Men herregud som folk gnåler om 2 selskaper i stedet for å svare på det ts spør om. Hun har jo forklart hvorfor det er ønsket med 2 selskaper. Alt må ikke skyldes dårlig samarbeid og elendighet. Hjelpes! Anonymkode: 1d048...852 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #55 Skrevet 12. mai 2025 Tenk over en ting før dere dømmmer ; en mor og far som ikke tåler synet av hverandre, kanskje en av partene drev med fysisk eller psykisk vold mot den andre. Det fører til en dårlig stemning om man er så ubekvem av å være i samme rom som partner da. Og da merker også konfirmanten det, tror du det gjør at dagen blir trivelig? Nei, i noen tilfeller er det absolutt det beste og holde seg unna hverandre. Jeg hadde ikke orket og samarbeide med eksen om noe slik idag. På KG er alle superperfekte og å være i selskap med en voldsmann eller morder er noe alle voksne bør greie... liksom! Haff! Anonymkode: e5afc...3ef 1 1
Fjaselina Skrevet 12. mai 2025 #56 Skrevet 12. mai 2025 (endret) Skal far arrangere eit selskap og mor eitt? I så fall er det vel gjennomførbart å ha det samme helg, men kanskje like praktisk å ha selskap på "si" helg? Eg har vore gjest i eit selskap arrangert av mor, dagen før konfirmasjonen og selskap arrangert av far. Endret 12. mai 2025 av Fjaselina
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #57 Skrevet 12. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor ønsker barnet dette tror du? For sin egen del? Kom igjen a, du har hodet stukket relativt langt ned i sanden om du tror det. Alle barn og ungdom har best av samarbeidene foreldre. Om de ønsker noe annet er det jo fordi at dere voksne ikke klarer, slik at det blir ubehaglig. Ergo lettere for hen å ha to. Hadde en venn som hadde to komf. forøvrig.. Der hadde den ene siden maten, og den andre siden kaker og kaffe. så konfirmanten dro halvveis. Anonymkode: c99fc...8ff Hjelpes for en kommentar. Det kan ligge så mange grunner bak som du ikke har peiling på. Og nei er ikke alltid det er det «beste» for barnet att foreldrene er samlet i samme rom. Anonymkode: 389c5...945 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #58 Skrevet 12. mai 2025 Tenk at to voksne folk er så tragiske at de ikke klarer å ha ett selskap for felles barn. 🙄 Stakkars unge. Anonymkode: fc589...c8b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #59 Skrevet 12. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenk at to voksne folk er så tragiske at de ikke klarer å ha ett selskap for felles barn. 🙄 Stakkars unge. Anonymkode: fc589...c8b Det er nesten like tragisk som å tro at alle familier kan følge samme oppskrift, så blir det bra. Merker meg for øvrig at ingen (såvidt jeg kan se) gadd å svare på min kommentar fra ståstedet voksent barn som er glad for at vi hadde to selskaper i stedet for ett påtvunget felles-selskap med giftige kommentarer og påklistrede smil. Passet ikke narrativet om at det er skuffelse og tragedie for barna om man ikke feirer sammen? Er det veldig vanskelig å skjønne at ikke alle ekser bør feire anledninger sammen? Ganske mange brudd er vanskelige. Samarbeidet vil kunne bære preg av det, særlig når bruddet er relativt ferskt. Flott med ett selskap der alle er glade! Også flott med to selskaper, hvis ett selskap blir lite hyggelig og fokus dras vekk fra konfirmanten. Også helt i orden med to selskaper av rent praktiske grunner, som at en bestemor bor på sykehjem i Hammerfest og den andre grenen av slekta er diger og holder til i Arendal. Må folk slutte å være så himla firkanta og tro at one size fits all. Dsjisess. Anonymkode: c2dae...96d 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #60 Skrevet 12. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er så fint med folk som bare antar ting og tror de vet alt om andres liv Jeg har et godt forhold til x-mann, de låner blant annet hytta vår støtt og stadig og vi har ingen problemer med å omgås. To konfirmasjoner er pga logistikk og at det er mer naturlig å ha 2 selskaper fordi vi er så mange og barnet vårt har selv ønsket det. H*n har totalt 8stk besteforeldre (inkl bonus) og vi er rett og slett ekstremt mange. Konfirmanten får to ulike selskaper med ulik mat og tema, og er fornøyd med det. Hadde konfirmanten ønsket å samle alle hadde fått til det på en måte. Det er ikke dette jeg spør om - jeg spør om hvordan andre har løst det med å velge dag / helg så det ikke blir slitsomt med 2 selskaper. TS Anonymkode: 38cf2...f46 Svakheten i denne tråden er at ts konsekvent bruker to konfirmasjoner. Ingen i dette landet får konfirmere seg to ganger. Man kan ha ti selskaper, men å konfirmere seg får man bare gjøre en gang, uansett. I mitt hode er dette trolling. Anonymkode: ac29a...65c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå