PhilosopherSe7en Skrevet 11. mai 2025 #21 Skrevet 11. mai 2025 Vet ikke hva grunnen til at dere skal ha to besøk, men kan dere likevel få til et samarbeid rundt pynt, kaker og den type ting? I så fall ville jeg kjørt besøket samme helg, så får en brukt opp igjen bordpynt, kaker kan spises fremfor å kastes osv.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #22 Skrevet 11. mai 2025 Jeg vet om noen som har hatt selskap to forskjellige helger. Jeg vet ikke om noen som har hatt to selskaper samme helg. Anonymkode: 1da9c...a2c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #23 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som hadde to selskaper for barnet deres (pga skilsmisse eller andre ting); hadde dere begge selskaper samme helg? Eller hadde dere på ulike helger? Litt usikker på hvordan vi skal løse det. Blir det slitsomt for konfirmanten med selskap to dager på rad, evnt om det blir rart å ha selskap en annen helg når alle andre er ferdig med konfirmasjon? Noen som har noen innspill? Anonymkode: 38cf2...f46 Er det ikke mulig at voksne foreldre kan klare en dag eller noen timer, sammen dere dere har ett selskap, for et barn, dere sammen, en gang i fortiden, har laget? Dette er en tråd med et tema der voksne folk bør gå og skamme seg. Skal denne poden en dag måtte ha to selskap i tilknytning til bryllup og? Ett for far og et annet for mor? Eller enda verre, måtte begraves to ganger fordi foreldre ikke kan klare å enes om en begravelse? (Måtte det aldri skje at dere må begrave barnet deres). Anonymkode: ac29a...65c 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #24 Skrevet 11. mai 2025 Jeg skal i delt konfirmasjon der de fleste har litt reisevei, så begge selskapene er samme helg. De fleste av oss ønsker å få med seg både konfirmasjon og selskap. Så her drar konfirmanten til den ene siden av familien den ene dagen og til den andre neste dag. Helt ok. Lett å synse masse på nett om en situasjon man ikke kjenner til. Anonymkode: 5b21c...f73 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #25 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): I alle dager 😅 Spesielt at alt skal tolkes i verste mening her inne. Konfirmantens ønske var 2 konfirmasjoner rett og slett fordi h*n har nye hel- og halvsøsken, bonusbesteforeldre og venner. Det er to store flokker og helt naturlig å ha 2 store selskaper istedenfor et med ca 80-90 gjester... Ikke alt må være negativt TS Anonymkode: 38cf2...f46 Usikker på hvor positivt det er uansett. Men det er kun konfirmanten som kan avgjøre hva som blir mest slitsomt for hn. To selskaper på samme helg, eller måtte igjennom det samme opplegget to ulike helger. Hvordan har dere tenkt å gjøre det med seremonien da? Anonymkode: 153e9...151 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #26 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er det ikke mulig at voksne foreldre kan klare en dag eller noen timer, sammen dere dere har ett selskap, for et barn, dere sammen, en gang i fortiden, har laget? Dette er en tråd med et tema der voksne folk bør gå og skamme seg. Skal denne poden en dag måtte ha to selskap i tilknytning til bryllup og? Ett for far og et annet for mor? Eller enda verre, måtte begraves to ganger fordi foreldre ikke kan klare å enes om en begravelse? (Måtte det aldri skje at dere må begrave barnet deres). Anonymkode: ac29a...65c Skamme meg? Du kan jo lese forrige siden i tråden, der jeg forklarer hvorfor konfirmanten selv ønsker 2 selskap før du lirer av deg ting uten å vite noe som helst TS Anonymkode: 38cf2...f46 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #27 Skrevet 11. mai 2025 Er barnet en som blir lett sliten når hen må være med mange personer over lang tid? Jeg er sånn, og jeg var helt død etter min konfirmasjon. Hadde vi skulle hatt to fester, ville det vært best å legge det på to forskjellige helger. Pluss, hvis et eller annet skjer på festen (noe som det nesten alltid gjorde i min familie i hvertfall) så slipper man å dra med seg det inn neste dag på ny fest. Anonymkode: c1bf4...288
Brunello Skrevet 11. mai 2025 #28 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som skriver at det er så fælt, det er ikke alle som har plass til å ha alle hjemme og som heller ikke har råd til å leie et svært lokale samt mat. Vi har veldig godt samarbeid men kommer til å ha to konfirmasjoner rett og slett på grunn av at det blir for svært om vi skal inkludere alle i en fest. Anonymkode: 730e6...c9b Hva hadde du gjort om dere fortsatt var sammen? Bedt halvparten? 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #29 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jesus 🙈 Jeg spurte ikke om meninger om det å ha to selskaper - det er allerede bestemt og planlagt etter konfirmantens eget ønske Jeg spør om hvordan dere andre i samme situasjon har løst det. Anonymkode: 38cf2...f46 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnet selv ønsker to selskaper. Anonymkode: 38cf2...f46 Det betyr ikke at barnet i utgangspunktet ønsker to selskap... Det kan være alt fra pga stemningen, andre familiemedlemmers utsagn, føler seg presset til det osv, det betyr ikke at det er det barnet innerst inne ønsker, men at det er det det ønsker ut fra omstendighetene. Og da er det kanskje greit å se hva man kan gjøre med omstendighetene så barnet slipper å leve i det der... Anonymkode: d421d...233 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #30 Skrevet 11. mai 2025 Brunello skrev (1 time siden): Hva hadde du gjort om dere fortsatt var sammen? Bedt halvparten? Da hadde vi neppe hatt to ekstra inngiftede familier å be.. Anonymkode: 730e6...c9b 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #31 Skrevet 11. mai 2025 Min venninne valgte 2 konfirmasjon selskap for sønnen. Selve konfirmasjonen var kl 11. Selskap hos mor kl 13- 17. Og hos far fra kl 18. Gutten ville ha det på samme dag Anonymkode: 1388e...acf 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #32 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jesus 🙈 Jeg spurte ikke om meninger om det å ha to selskaper - det er allerede bestemt og planlagt etter konfirmantens eget ønske Jeg spør om hvordan dere andre i samme situasjon har løst det. Anonymkode: 38cf2...f46 På det ene søskenet så hadde de hvert sitt selskap to helger på rad. Da var det far i min slekt sin helg som konfirmasjonen landet på, så vi var med i kirken og i selskap rett etter. Mors slekt feiret helgen etter. For det andre søskenet landet konfirmasjonsdato på mors helg. Da var mors slekt i kirken, og hadde selskap etterpå. Far syntes vel det var tøvete med to selskap, så det var ikke noe for hans slekt hverken den dagen eller senere. Så vi har ikke feiret det barnet. Selv ikke fadderne. Så det er jo rart. Jeg synes nesten det hadde vært bedre om begge slektene hadde hvert sitt selskap på selve konfirmasjonsdagen. Så kunne konfirmanten vært første halve middag på ene, og andre halve kaffe og kaker på det andre. Anonymkode: 2a26d...0cf
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #33 Skrevet 11. mai 2025 Synes det er veldig rart å ha selskap en annen dag enn konfirmasjonen faktisk er. Så å ta det en helt annen helg er bare merkelig for meg. Til nød lørdag og søndag samme helg, men man konfirmeres bare en gang så synes det beste er ett selskap. Jeg kjenner ingen som har splittet seg den dagen uansett om de er skilt. Et par venninner opplevde at ex’en var ganske avskrudd ift planlegging, men det har forsåvidt en del venninner som fortsatt er sammen med barnefar slitt med og… Så de kamelene svelget de bare og hadde et hyggelig selskap sammen, uansett om familiestemningen til vanlig ikke var 100%. Anonymkode: 2dce1...c27 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #34 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere som hadde to selskaper for barnet deres (pga skilsmisse eller andre ting); hadde dere begge selskaper samme helg? Eller hadde dere på ulike helger? Litt usikker på hvordan vi skal løse det. Blir det slitsomt for konfirmanten med selskap to dager på rad, evnt om det blir rart å ha selskap en annen helg når alle andre er ferdig med konfirmasjon? Noen som har noen innspill? Anonymkode: 38cf2...f46 Ja tenk deg godt om her. Er gift med en i dag hvor dette skjedde i barndommen og det er fortsatt et vondt minne. Ikke tilpass dere i disse situasjonene, skjønner at man kan gjøre det i andre situasjoner som årlige jul og bursdager, men dette er en stor dag en gang i livet og skal vøre et godt minne for konfirmanten. Inviter alle i konfirmasjonen så er det opp til den enkelte om de vil komme eller ei. Dere kan ikke ta ansvar for alles følelser, de får ta ansvar for å tåle hverandre slik at det blir hyggelig for konfirmanten eller la være å møte opp. Sett standarden nå. Anonymkode: 96cdc...973 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #35 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere som hadde to selskaper for barnet deres (pga skilsmisse eller andre ting); hadde dere begge selskaper samme helg? Eller hadde dere på ulike helger? Litt usikker på hvordan vi skal løse det. Blir det slitsomt for konfirmanten med selskap to dager på rad, evnt om det blir rart å ha selskap en annen helg når alle andre er ferdig med konfirmasjon? Noen som har noen innspill? Anonymkode: 38cf2...f46 Dette har jeg aldri hørt om. Det må jaggu være helt ekstraordinære tilstander når dere voksne ikke klarer å sette deres egne følelser og problemer til side én dag for at hovedpersonen - konfirmanten - skal få ha festen sammen med hele familien sin. Jeg har hørt om bitre mødre som setter sine egne følelser foran feiring av barnebursdag, men at dette skal gjelde konfirmasjon var nytt. Blir det to bryllupsfester også da, hvis den dagen kommer? Seriøst, skjerp dere. Anonymkode: d3465...d49 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #36 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): På det ene søskenet så hadde de hvert sitt selskap to helger på rad. Da var det far i min slekt sin helg som konfirmasjonen landet på, så vi var med i kirken og i selskap rett etter. Mors slekt feiret helgen etter. For det andre søskenet landet konfirmasjonsdato på mors helg. Da var mors slekt i kirken, og hadde selskap etterpå. Far syntes vel det var tøvete med to selskap, så det var ikke noe for hans slekt hverken den dagen eller senere. Så vi har ikke feiret det barnet. Selv ikke fadderne. Så det er jo rart. Jeg synes nesten det hadde vært bedre om begge slektene hadde hvert sitt selskap på selve konfirmasjonsdagen. Så kunne konfirmanten vært første halve middag på ene, og andre halve kaffe og kaker på det andre. Anonymkode: 2a26d...0cf Tenker at den beste løsningen er at de som liksom skal være voksne oppfører seg som nettopp voksne denne dagen, og gir konfirmanten en felles feiring. Det er ikke han eller hennes skyld at foreldrene ter seg som om de går i barnehagen. Anonymkode: d3465...d49 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #37 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ta to helger. En hos mor og en hos far. Så får de som hører til mors side komme den helga, og de som hører til fars side komme den helga. Anonymkode: 2ca68...cec Sett at ikke hele slekta bor i umiddelbar nærhet til konfirmanten - Skal det holdes en ekstra konfirmasjonsseremoni også da, eller skal de trekke lodd om hvem av slektene som får lov til å være med i kirken (hvis det er i kirken)? Urealistisk at slekt som har et stykke å reise kommer til å dra to helger for å få med seg alt. Anonymkode: d3465...d49
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #38 Skrevet 11. mai 2025 En i min familie hadde to selskaper for begge sine og eksens barn. De hadde begge selskapene samme helg, et på lørdag og et på søndag, begge sider deltok i kirken i seremonien. Og bare for å tilføye; Ja, barna syntes det var kjipt å dele det opp, og ja, det er kjipt at ikke voksne kan skjerpe seg. I dette tilfellet ønsket også mor til barna å ha felles selskap og jobbet hardt og svelget mange kameler for å forsøke å få det til. Men når far nektet plent, er det ikke så lett å få til. «Vanskeligheter med å samarbeide» trenger ikke bety at begge foreldrene er dust… Anonymkode: 80b38...d70 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #39 Skrevet 11. mai 2025 Jeg hadde to selskaper, og takk og lov for det. Det hadde ikke blitt hyggelig verken for foreldrene mine eller meg. Det er fint når samarbeidet er såpass bra at man kan feire sammen, men det er jaggu meg bedre med to koselige selskaper enn ett kjipt. For mange er det det som er alternativet. Hos oss falt selve konfirmasjonen på mammas helg, så hun hadde full kakefest med sanger og baluba. Så hadde pappa familiemiddag for sin side av slekta på restaurant helga etter. Ikke trist i det hele tatt, jeg fikk kose meg uten å føle på den skvisen som så ofte oppsto når foreldrene mine var i samme rom. Anonymkode: c2dae...96d 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #40 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde to selskaper, og takk og lov for det. Det hadde ikke blitt hyggelig verken for foreldrene mine eller meg. Det er fint når samarbeidet er såpass bra at man kan feire sammen, men det er jaggu meg bedre med to koselige selskaper enn ett kjipt. For mange er det det som er alternativet. Hos oss falt selve konfirmasjonen på mammas helg, så hun hadde full kakefest med sanger og baluba. Så hadde pappa familiemiddag for sin side av slekta på restaurant helga etter. Ikke trist i det hele tatt, jeg fikk kose meg uten å føle på den skvisen som så ofte oppsto når foreldrene mine var i samme rom. Anonymkode: c2dae...96d Altså, vi hadde prøvd felles feiringer før, fordi de også hadde en slik oppfatning om at det var så veldig viktig for barna at hele familien var samlet (til tross for at de hadde gode grunner til å flytte fra hverandre). Og de trodde jo selv at de gjorde det hyggelig for oss. Men de julaftnene var som å gå på eggeskall, alle blikk og replikker kunne tolkes i alle retninger, alt var skikkelig påtatt. Hvem det var hyggelig for kan jeg til dags dato ikke begripe. Ikke for meg i alle fall. De kom i bryllupet mitt begge to, men da var det også nesten 20 år siden skilsmissen og begge hadde gått videre. En helt annen setting. Anonymkode: c2dae...96d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå