AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Det ser ut som baby må ut tidlig. Det er over en time til sykehus og jeg har barn hjemme jeg må ta vare på også. Noen som har vært i en lignende situasjon? Hvordan løste dere det? Anonymkode: fa392...4b9
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Har du ikke noe nettverk som kan passe barna mens du er på sykehuset? Familie, venner, foreldre av barnas venner eller en ansatt i barnehagen? Har ingen av barna en far? Anonymkode: 8c35c...f49
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Er du alene eller har du en partner? Annen familie i nærheten som har mulighet til å hjelpe dere? Har du en partner men ingen annen barnevakt, må vel hxn passe eldstemann. Eller så må dere betale en barnevakt da. Anonymkode: d2866...f86 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du ikke noe nettverk som kan passe barna mens du er på sykehuset? Familie, venner, foreldre av barnas venner eller en ansatt i barnehagen? Har ingen av barna en far? Anonymkode: 8c35c...f49 Lite nettverk. Jeg og pappan må jo bytte på, men han har en jobb som gjør han er mye borte. Anonymkode: fa392...4b9
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Hadde familie som barnevakt til de hjemme. Babyen trengte jo meg tilstede, så måtte bli slik, så kom de hjemmefra på besøk. Anonymkode: 35197...e61
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde familie som barnevakt til de hjemme. Babyen trengte jo meg tilstede, så måtte bli slik, så kom de hjemmefra på besøk. Anonymkode: 35197...e61 Det blir vansklig. Jeg har ikke nettverk til å ta over alt hjemme. Så er det skole osv så barna må være hjemme. Jeg har ikke fått svar på hvordan det blir å skulle ha en unge som må være på sykehus over tid heller. Anonymkode: fa392...4b9
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir vansklig. Jeg har ikke nettverk til å ta over alt hjemme. Så er det skole osv så barna må være hjemme. Jeg har ikke fått svar på hvordan det blir å skulle ha en unge som må være på sykehus over tid heller. Anonymkode: fa392...4b9 Hva lurer du på da? Foreldrene må jo være på sykehuset, man må ta seg av babyen sin. Anonymkode: 35197...e61 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det blir vansklig. Jeg har ikke nettverk til å ta over alt hjemme. Så er det skole osv så barna må være hjemme. Jeg har ikke fått svar på hvordan det blir å skulle ha en unge som må være på sykehus over tid heller. Anonymkode: fa392...4b9 Det eldste barnet har vel en far? Har dere ingen til å passe, må far være hjemme da. Anonymkode: d2866...f86 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Lite nettverk. Jeg og pappan må jo bytte på, men han har en jobb som gjør han er mye borte. Anonymkode: fa392...4b9 Da må han faktisk bare bli hjemme. Anonymkode: c0fdd...fc5 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai Samme situasjon for oss i fjor sommer. Så lenge baby er innlagt så har begge foreldre pleiepenger. Far var hjemme med de eldre barna, og jeg var på sykehuset. Han var innom et par dager i uka da barna var i bhg. Ellers ble det mye facetime. helt pyton p sitte der alene, men slik måtte det bli Anonymkode: 4a007...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai Far må jo være hjemme da. Hvis babyen skal ut veldig tidlig så må du belage deg på å være på sykehuset en stund… Så lenge baby er innlagt får dere begge pleiepenger , da får far være på sykehuset mens de andre barna er i barnehage / skole, også får han ta ansvar for de når de er hjemme… Anonymkode: 4b5da...364
Melus Skrevet 21. mai #12 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 12.23): Lite nettverk. Jeg og pappan må jo bytte på, men han har en jobb som gjør han er mye borte. Anonymkode: fa392...4b9 Så lenge babyen er innlagt kan dere få 100% pleiepenger. Vi var i samme situasjon. Jeg bodde på sykehuset mens pappaen var hjemme med det eldre barnet.
AnonymBruker Skrevet 21. mai #13 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 12.15): Det ser ut som baby må ut tidlig. Det er over en time til sykehus og jeg har barn hjemme jeg må ta vare på også. Noen som har vært i en lignende situasjon? Hvordan løste dere det? Anonymkode: fa392...4b9 Leverer de eldste til søstera mi. Hun kjener til skolen og bhg, og skal levere dem/hente så mange dager det trengs mens vi er på føden/barsel. Gjorde det slik tidligere også. Barnehagen blir advart at tanta skal få lov til å hente/levere. Ellers bor de hos rante et par dager til jeg og babyen er tilbake hjemme. Anonymkode: b1039...dd4
AnonymBruker Skrevet 21. mai #14 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 12.23): Lite nettverk. Jeg og pappan må jo bytte på, men han har en jobb som gjør han er mye borte. Anonymkode: fa392...4b9 Men i sånne situasjoner reiser ikke pappaen på jobb. Da passer han på mormor barn Anonymkode: 0bb74...b11 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #15 Skrevet 21. mai Meg over. Jeg og babyen var på sykehyset i 10 dager etter fødselen (babyen var operert på dag 2). Den eldsre bodde hos tante, men hun leverte til bhg/skole (både mine to barn og sine 2 barn) før hun dro på jobb. Hentet dem etter jobb sammen med egna barn. Selv om det var snakk om 2 ulike barnehager og 2 ulike skoler i nabokommunene. Gikk helt fint. Anonymkode: b1039...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #16 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 12.23): Lite nettverk. Jeg og pappan må jo bytte på, men han har en jobb som gjør han er mye borte. Anonymkode: fa392...4b9 Bytte på hva da? han får pleiepenger, tar ferie, ulønnet permisjon eller lignende, og så er han hjemme med de store og kommer på dagsbesøk til dere. Anonymkode: e5c49...abd 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #17 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 12.15): Det ser ut som baby må ut tidlig. Det er over en time til sykehus og jeg har barn hjemme jeg må ta vare på også. Noen som har vært i en lignende situasjon? Hvordan løste dere det? Anonymkode: fa392...4b9 Slike unormale normale forhold planlegger man for før man blir gravid. Man ordner seg med barnevakt når man vet man er gravid, og når man vet at Dete r over en time til fødeklinikken. Enten må du føde alene dersom dere ikke får barnevakt, så må mannen være hjemme. Eller du får ta både mann og barn med og skaffe barnevakt på fødestedet. Er man to, så må man dele seg når der er barn som må passes og en som må føde. Det er slutt på den tiden da husmorvikarene kom hjem og passet barn og gjorde husarbeid, når mor fødte og far jobbet. Anonymkode: 64c6f...098 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #18 Skrevet 21. mai Hvor tidlig og hvorfor? Kan godt være dere kan reise hjem ganske fort, selv om barnet er tidlig født. Anonymkode: 90895...467
AnonymBruker Skrevet 21. mai #19 Skrevet 21. mai Hvor gamle er barna da? Har de eller dere venner eller naboer? Familie? Og hvorfor kan ikke far være hjemme med barna sine? Jeg skjønner liksom ikke hva problemet eller spørsmålet er? Anonymkode: ef4c3...776
Brunello Skrevet 21. mai #20 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 12.15): Det ser ut som baby må ut tidlig. Det er over en time til sykehus og jeg har barn hjemme jeg må ta vare på også. Noen som har vært i en lignende situasjon? Hvordan løste dere det? Anonymkode: fa392...4b9 Da må du være alene på sykehuset mens mannen passer barna. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå