AnonymBruker Skrevet 13. mai #61 Skrevet 13. mai Brunello skrev (1 minutt siden): Ikke jeg. Det mest dustete er at folk som har god råd også får støtte i en del situasjoner. Skjønner, så du mener man heller skal bli i et dårlig forhold dersom man av ulike grunner ikke har god nok økonomi til å forlate en partner. Det er forøvrig ikke flust av stønader man har krav på heller. Anonymkode: 42adf...83a 1
mommyaka Skrevet 13. mai #62 Skrevet 13. mai Husk at det er kjempe vanskelig å få lån med aap. Og om du blir sendt i tiltak etc må du få noen til å passe baby/ barn
Brunello Skrevet 13. mai #63 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner, så du mener man heller skal bli i et dårlig forhold dersom man av ulike grunner ikke har god nok økonomi til å forlate en partner. Det er forøvrig ikke flust av stønader man har krav på heller. Anonymkode: 42adf...83a Dersom du er i et litt dårlig forhold, mener jeg ja. Dersom man blir utsatt for vold eller på annen måte trakasseres, bør vi ha hjelpeordninger. min sjef som tjener over to millioner i året fikk ekstra barnetrygd. Det er bevis godt nok for at det er noe galt.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #64 Skrevet 13. mai mommyaka skrev (10 minutter siden): Husk at det er kjempe vanskelig å få lån med aap. Og om du blir sendt i tiltak etc må du få noen til å passe baby/ barn Man blir ikke sendt på tiltak når man mottar foreldrepenger… Anonymkode: ad769...044 2
Tiuren Skrevet 13. mai #65 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Skjønner, så du mener man heller skal bli i et dårlig forhold dersom man av ulike grunner ikke har god nok økonomi til å forlate en partner. Det er forøvrig ikke flust av stønader man har krav på heller. Anonymkode: 42adf...83a Hvor dårlig må det være for at samfunnet, altså oss andre, skal støtte det økonomisk? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #66 Skrevet 13. mai Brunello skrev (20 minutter siden): Dersom du er i et litt dårlig forhold, mener jeg ja. Dersom man blir utsatt for vold eller på annen måte trakasseres, bør vi ha hjelpeordninger. min sjef som tjener over to millioner i året fikk ekstra barnetrygd. Det er bevis godt nok for at det er noe galt. Og hvordan mener du den skjønnsmessige vurderingen skal foregå, om det er vold eller trakassering i hjemmet? Hva med psykisk vold? Utroskap? Kostnaden for å vurdere hvem som skulle fått støtte og ikke hadde vært langt større enn hva det er i dag. At noen med en inntekt på 2 mill ikke behøver utvidet barnetrygd, er en helt annen diskusjon. Anonymkode: 42adf...83a 1 2
Brunello Skrevet 13. mai #67 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og hvordan mener du den skjønnsmessige vurderingen skal foregå, om det er vold eller trakassering i hjemmet? Hva med psykisk vold? Utroskap? Kostnaden for å vurdere hvem som skulle fått støtte og ikke hadde vært langt større enn hva det er i dag. At noen med en inntekt på 2 mill ikke behøver utvidet barnetrygd, er en helt annen diskusjon. Anonymkode: 42adf...83a Det vet jeg ikke. Jeg er bare lei av at så mye penger går til folk som roter bort livet sitt på fjas. Folk må gjøre hva de vil, men ikke la fellesskapet betale for det.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #68 Skrevet 13. mai Tiuren skrev (8 minutter siden): Hvor dårlig må det være for at samfunnet, altså oss andre, skal støtte det økonomisk? Det er ikke mulig å legge opp til en stønadsordning som skulle hatt en slik skjønnsmessig vurdering, det sier seg selv. Anonymkode: 42adf...83a
Sydvesta Orkana Skrevet 13. mai #69 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har vi ikke kommet litt lenger enn å si til en kvinne "men har du råd til å dra fra mannen din da"? Anonymkode: 42adf...83a 👆👏 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #70 Skrevet 13. mai Brunello skrev (Akkurat nå): Det vet jeg ikke. Jeg er bare lei av at så mye penger går til folk som roter bort livet sitt på fjas. Folk må gjøre hva de vil, men ikke la fellesskapet betale for det. Det finnes langt mer "fjasete ting" fellesskapet betaler for som er mer verdt å irritere seg over. Anonymkode: 42adf...83a
Brunello Skrevet 13. mai #71 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes langt mer "fjasete ting" fellesskapet betaler for som er mer verdt å irritere seg over. Anonymkode: 42adf...83a Selvsagt. Det blir bare så mye når man summerer alt. Folk klarer ingen ting selv lenger.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #72 Skrevet 13. mai Brunello skrev (1 minutt siden): Selvsagt. Det blir bare så mye når man summerer alt. Folk klarer ingen ting selv lenger. Men slik er det: enten har vi stønadsordninger for enslige forsørgere, eller så har vi det ikke. Har vi det, så kan også kvinner/menn som er i et "litt dårlig forhold" søke og få dette. Det må vi som samfunn tåle, akkurat som vi tåler at storrøykere og overspisere mottar helsehjelp. Har vi det ikke, vil det ramme mange som da enten blir værende i forhold med fysisk vold/psykisk vold/svært dårlig oppvekstmiljø for barn, eller som får en svært dårlig økonomi etter brudd som også går utover barn. Slike stønadsordninger kan som sagt ikke være lagt opp som en skjønnsmessig vurdering av hvem som bør få/ikke få. Utvidet barnetrygd kunne derimot vært behovsprøvd basert på inntekt, det er jeg helt enig i. Anonymkode: 42adf...83a 1
Brunello Skrevet 13. mai #73 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men slik er det: enten har vi stønadsordninger for enslige forsørgere, eller så har vi det ikke. Har vi det, så kan også kvinner/menn som er i et "litt dårlig forhold" søke og få dette. Det må vi som samfunn tåle, akkurat som vi tåler at storrøykere og overspisere mottar helsehjelp. Har vi det ikke, vil det ramme mange som da enten blir værende i forhold med fysisk vold/psykisk vold/svært dårlig oppvekstmiljø for barn, eller som får en svært dårlig økonomi etter brudd som også går utover barn. Slike stønadsordninger kan som sagt ikke være lagt opp som en skjønnsmessig vurdering av hvem som bør få/ikke få. Utvidet barnetrygd kunne derimot vært behovsprøvd basert på inntekt, det er jeg helt enig i. Anonymkode: 42adf...83a Man kunne selvsagt stilt langt strengere vilkår. Men der blir i mange tilfeller ett fett. Det dreier seg om enten den ene eller den andre ytelsen de har krav på. En del ytelser er laget for at folk skal slippe å søke sosialstønad.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #74 Skrevet 13. mai Ang det å ha økonomi til å dra fra mannen.. det høres sikkert utrolig provoserende ut for mange, men noen ganger må man faktisk ta ansvar for en situasjon man har valgt for seg selv og sine barn. Det høres ut som så lenge en kvinne har lyst til å skille seg, så for all del… Om ikke ts holder tilbake noe om psykisk vold, manipulering, utroskap ol, men bare at de ikke passer sammen lengre slik at hun vil ut og realisere seg selv, så er det noen ganger man faktisk må høre etter om det kanskje ringer noen ansvarsbjeller i det fjerne. Anonymkode: 9ac72...4c5 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai #75 Skrevet 14. mai Brunello skrev (20 timer siden): Det vet jeg ikke. Jeg er bare lei av at så mye penger går til folk som roter bort livet sitt på fjas. Folk må gjøre hva de vil, men ikke la fellesskapet betale for det. Jeg gikk fra mannen og det eneste jeg får er barnetrygd. Så vet ikke helt hva du sikter til 🤷♀️ Anonymkode: 2c493...d12 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #76 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gikk fra mannen og det eneste jeg får er barnetrygd. Så vet ikke helt hva du sikter til 🤷♀️ Anonymkode: 2c493...d12 Skulle du hatt så mye mer? Du ansvarlig for eget liv... Anonymkode: 2cd97...a68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå