AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:36 #21 Del Skrevet søndag kl 10:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du sende link? Anonymkode: d27bb...46b https://www.statsforvalteren.no/nb/portal/Folk-og-samfunn/separasjon-og-skilsmisse/separasjon/ Ønsker du å skilles fra din ektefelle? Hvis dere fortsatt bor sammen eller har bodd fra hverandre i mindre enn to år, må du først søke om separasjon. Dere kan også søke om separasjon i fellesskap. Merk deg dette Husk å skanne og laste opp nødvendige vedlegg når du er inne i det digitale søknadsskjemaet. Vi trenger vedleggene for å kunne behandle søknaden din. Har dere felles barn under 16 år, må du/dere legge ved meklingsattest. Les mer om mekling på denne siden. Dersom ekteskapet er inngått i utlandet, må du/dere legge ved vigselattest. Dette gjelder ikke dersom dere giftet dere på en norsk ambassade i utlandet eller i en norsk sjømannskirke. Anonymkode: 36c8c...1d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet søndag kl 10:36 #22 Del Skrevet søndag kl 10:36 Brunello skrev (22 minutter siden): Du tar ut separasjon er det korrekte svaret. Men jeg vil tro spørsmålet ditt egentlig er: jeg ønsker at noen andre skal forsørge meg og barna mine. Hvordan går jeg frem for å få mest mulig penger. Say what? Misforstår jeg deg nå eller vil du skilles fordi mannen ikke har nok penger i dine øyne? Sorry Mac men tror det blir vanskelig i din situasjon å finne en sugar daddy ass 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet søndag kl 10:36 #23 Del Skrevet søndag kl 10:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du sende link? Jeg får ikke kopiert inn linken. Men Google er din venn. Søk på "søke seperasjon". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet søndag kl 10:37 #24 Del Skrevet søndag kl 10:37 Du må snakke med mannen din først, med mindre du er i et forhold der du er redd for din og barnets sikkerhet. Så søker du om separasjon, og finner deg et annet sted å bo. Når du har et annet sted å flyttet til, kan du søke NAV om diverse, så ta kontakt med dem og hør om de kan hjelpe deg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:37 #25 Del Skrevet søndag kl 10:37 Uansett hva du bestemmer deg for, så ikke nekte han tilgang til sine egne barn. Når tiden er inne for at barna kan sove hos han, så ikke nekte han % fordi du taper penger på det. Det er hans barn også.... Anonymkode: 2cd97...a68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet søndag kl 10:39 #26 Del Skrevet søndag kl 10:39 (endret) Maleficenta skrev (4 minutter siden): Say what? Misforstår jeg deg nå eller vil du skilles fordi mannen ikke har nok penger i dine øyne? Sorry Mac men tror det blir vanskelig i din situasjon å finne en sugar daddy ass Du misforstår. Jeg er ikke den som skilles. Jeg har antatt det hun lurer på er hvordan hun skal klare skilsmissen økonomisk. For det er et ganske håpløst utgangspunkt å være alene med to veldig små barn og ha dårlig økonomi og helse (som man ofte har når en går på aap) Og med noen andre mener jeg ikke en annen mann. Jeg mener samfunnet. Endret søndag kl 10:41 av Brunello 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet søndag kl 10:40 #27 Del Skrevet søndag kl 10:40 Brunello skrev (Akkurat nå): Du misforstår. Jeg er ikke den som skilles. Jeg har antatt det hun lurer på er hvordan hun skal klare skilsmissen økonomisk. For det er et ganske håpløst utgangspunkt å være alene med to veldig små barn og ha dårlig økonomi og helse (som man ofte har når en går på aap) Å sorry. Var litt kjapp i svingene når jeg leste innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:40 #28 Del Skrevet søndag kl 10:40 Stor pike skrev (2 minutter siden): Jeg får ikke kopiert inn linken. Men Google er din venn. Søk på "søke seperasjon". Ok. Gaia skrev (2 minutter siden): Du må snakke med mannen din først, med mindre du er i et forhold der du er redd for din og barnets sikkerhet. Så søker du om separasjon, og finner deg et annet sted å bo. Når du har et annet sted å flyttet til, kan du søke NAV om diverse, så ta kontakt med dem og hør om de kan hjelpe deg. Huff, har ikke lyst til det. Men har første time til parterapi i morgen kanskje det blir lettere å si noe da. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uansett hva du bestemmer deg for, så ikke nekte han tilgang til sine egne barn. Når tiden er inne for at barna kan sove hos han, så ikke nekte han % fordi du taper penger på det. Det er hans barn også.... Anonymkode: 2cd97...a68 Han er en veldig god far. Er ikke bekymret for dette. Vi bare passer ikke sammen som par. Takk uansett for godt råd. Anonymkode: d27bb...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:43 #29 Del Skrevet søndag kl 10:43 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Huff, har ikke lyst til det. Men har første time til parterapi i morgen kanskje det blir lettere å si noe da. Han er en veldig god far. Er ikke bekymret for dette. Vi bare passer ikke sammen som par. Takk uansett for godt råd. Anonymkode: d27bb...46b Å det har du funnet ut først nå? Å hvis det er det som er problemet, hvorfor kan du ikke snakke med han? Er du redd for din og barnas egen sikkerhet? Anonymkode: 2cd97...a68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:43 #30 Del Skrevet søndag kl 10:43 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Huff, har ikke lyst til det. Men har første time til parterapi i morgen kanskje det blir lettere å si noe da. Han er en veldig god far. Er ikke bekymret for dette. Vi bare passer ikke sammen som par. Takk uansett for godt råd. Anonymkode: d27bb...46b Du MÅ snakke med mannen din. Du har fått link 2 ganger i tråden om å søke seperasjon. Det er obligatorisk å måtte reise på Meklingsmøte ved samlivsbrudd og man har barn under 16 år. Meklingsattesten må lastes opp som vedlegg å seperasjons søknaden.... Anonymkode: 36c8c...1d0 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:44 #31 Del Skrevet søndag kl 10:44 Kanskje du skal vente til du er over den verste kneika? Så får du hjelp om natten etc.? Dette er kanskje det eneste tidspunktet en ikke stikker når forholdet er helt OK? Du kan jo stikke siden, og så kan du bearbeide "sorgen" samtidig som dere hjelper til i den første fasen? Så lenge du ikke blir mishandlet etc.? Anonymkode: b04cc...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:48 #32 Del Skrevet søndag kl 10:48 Følt på dette hele veien eller no når du er gravid. Husk at kroppen er full av hormoner. Og ting forsterkes mye mer. Anonymkode: bf46c...e8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Clara Skrevet søndag kl 10:50 #33 Del Skrevet søndag kl 10:50 Hvis det handler om at du føler dere ikke passer sammen. Så husk at småbarns fasen og en ny graviditet i tillegg masse hormoner og slikt, fører til litt unntakstilstand. Forhold går opp og ned, men kommunikasjon er en viktig nøkkel for å få det til fungere. Gresset er sjeldent grønnere på andre siden. Pass på at du ikke forhaster deg med avgjørelsen, du har flere en bare deg selv å tenke på nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:51 #34 Del Skrevet søndag kl 10:51 Tenk å ikke en gang klare å finne ut av hvordan man søker separasjon….. sikker på at du har ressursene til å oppdra to barn? Anonymkode: a2781...683 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:51 #35 Del Skrevet søndag kl 10:51 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du MÅ snakke med mannen din. Du har fått link 2 ganger i tråden om å søke seperasjon. Det er obligatorisk å måtte reise på Meklingsmøte ved samlivsbrudd og man har barn under 16 år. Meklingsattesten må lastes opp som vedlegg å seperasjons søknaden.... Anonymkode: 36c8c...1d0 Og er du redd ts, så kan du avtale med meklingskontoret at du kan komme 5 min for sent til timen, og gå litt før. Anonymkode: c1181...c02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:52 #36 Del Skrevet søndag kl 10:52 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenk å ikke en gang klare å finne ut av hvordan man søker separasjon….. sikker på at du har ressursene til å oppdra to barn? Anonymkode: a2781...683 Hun er vel stressa, og full av hormoner. Kanskje ikke beste tidspunktet og flytte på, men.. Anonymkode: c1181...c02 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:36 #37 Del Skrevet søndag kl 11:36 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Å det har du funnet ut først nå? Å hvis det er det som er problemet, hvorfor kan du ikke snakke med han? Er du redd for din og barnas egen sikkerhet? Anonymkode: 2cd97...a68 Funnet ut hva? AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Kanskje du skal vente til du er over den verste kneika? Så får du hjelp om natten etc.? Dette er kanskje det eneste tidspunktet en ikke stikker når forholdet er helt OK? Du kan jo stikke siden, og så kan du bearbeide "sorgen" samtidig som dere hjelper til i den første fasen? Så lenge du ikke blir mishandlet etc.? Anonymkode: b04cc...bdd Er bare redd jeg sitter enda mer fast om jeg venter. Har vurdert skilsmisse før men bare ombestemt meg når jeg ikke får ut fingern med en gang. AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Følt på dette hele veien eller no når du er gravid. Husk at kroppen er full av hormoner. Og ting forsterkes mye mer. Anonymkode: bf46c...e8c Husker ikke helt. Ja syns det definitivt er verre at de dårlige tingene skjer mens jeg er gravid. Miss Clara skrev (44 minutter siden): Hvis det handler om at du føler dere ikke passer sammen. Så husk at småbarns fasen og en ny graviditet i tillegg masse hormoner og slikt, fører til litt unntakstilstand. Forhold går opp og ned, men kommunikasjon er en viktig nøkkel for å få det til fungere. Gresset er sjeldent grønnere på andre siden. Pass på at du ikke forhaster deg med avgjørelsen, du har flere en bare deg selv å tenke på nå. Orker ikke denne unntakstilstanden i flere år til. Har ikke tenkt meg å finne en ny mann, skal være alenemor. Ja det har jeg, vil skåne barna fra å oppleve skilsmisse når de er blitt store nok til å forstå det og føle på smerten. Anonymkode: d27bb...46b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:12 #38 Del Skrevet søndag kl 14:12 Altså, du må jo snakke med mannen din. Har dere prøvd terapi? Eller kanskje det hadde vært godt for deg med en time hos psykolog eller noe, man er jo ikke helt seg selv i et svangerskap? Kan dette være begynnelsen på en depresjon for eksempel? Hvis ikke mannen din utgjør en direkte fare for deg og barna er det jo kjemperart å ordne alt bak ryggen hans og brått flytte. Anonymkode: 3642a...8f1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:15 #39 Del Skrevet søndag kl 14:15 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det siste jeg ønsker nå er en ny mann. Blir fysisk kvalm av tanken. Vennligst hold deg til trådens tema hvis du skal skrive her inne. Ts Anonymkode: d27bb...46b Men du forsørger ikke deg selv. Du får penger fra staten. Og det er i hovedsak menn som bidrar med overskuddet til staten Anonymkode: 8cf6d...b1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:16 #40 Del Skrevet søndag kl 14:16 Hvorfor kan ikke folk holde seg til tema? Er jo hennes sak om og hvorfor hun vil skilles. Hun lurte på prosessen, thats it Anonymkode: b8075...047 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå