AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Hei. Jeg er 34 uker gravid og har et barn til under 3 år. Har funnet ut at jeg ønsker skilsmisse fra mannen. Jeg går på AAP for øyeblikket. Hvordan går jeg fram i denne prosessen? Anonymkode: d27bb...46b 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Har du en plass å flytte til? Det er vel kanskje det første du må tenke på. Vet ikke helt hva du trenger råd om, er det praktisk, økonomisk, papirarbeid, osv.? ❤️ Anonymkode: 2c493...d12 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Vel, du må vel først starte med å ta en prat med mannen din og tar ut seperasjon. https://www.statsforvalteren.no/portal/folk-og-samfunn/separasjon-og-skilsmisse/ Anonymkode: 36c8c...1d0 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Jeg er 34 uker gravid og har et barn til under 3 år. Har funnet ut at jeg ønsker skilsmisse fra mannen. Jeg går på AAP for øyeblikket. Hvordan går jeg fram i denne prosessen? Anonymkode: d27bb...46b Snakk med nav. Som alenemor kan du få støtte til ungen er 3 tror jeg. Når du har kontroll på økonomien finner du sted å bo, eller om du kan flytte inn til familie for en stund. Du må ha mekling på familievernkontoret for å lage samværsavtale når det gjelder 3 åringen. Anonymkode: 049b2...11c 1
Brunello Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Du tar ut separasjon er det korrekte svaret. Men jeg vil tro spørsmålet ditt egentlig er: jeg ønsker at noen andre skal forsørge meg og barna mine. Hvordan går jeg frem for å få mest mulig penger. 18 9
Miss Clara Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai Har du tenkt igjennom hvordan du skal forsørge deg selv og barna som alenemor? 4 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du en plass å flytte til? Det er vel kanskje det første du må tenke på. Vet ikke helt hva du trenger råd om, er det praktisk, økonomisk, papirarbeid, osv.? ❤️ Anonymkode: 2c493...d12 Bare alt fra a til å. Har aldri vært i denne situasjonen før og trodde jo ekteskapet skulle vare mye lenger.. men nå er det en gang sånn. Vi deler bolig sammen. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vel, du må vel først starte med å ta en prat med mannen din og tar ut seperasjon. https://www.statsforvalteren.no/portal/folk-og-samfunn/separasjon-og-skilsmisse/ Anonymkode: 36c8c...1d0 Jeg har ikke lyst å snakke med han, er så dårlig stemning allerede. Mulig å gjøre dette og den dagen vi flytter fra hverandre slipper jeg bomben? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snakk med nav. Som alenemor kan du få støtte til ungen er 3 tror jeg. Når du har kontroll på økonomien finner du sted å bo, eller om du kan flytte inn til familie for en stund. Du må ha mekling på familievernkontoret for å lage samværsavtale når det gjelder 3 åringen. Anonymkode: 049b2...11c Sender jeg melding til min nav-veileder i første omgang? Brunello skrev (3 minutter siden): Du tar ut separasjon er det korrekte svaret. Men jeg vil tro spørsmålet ditt egentlig er: jeg ønsker at noen andre skal forsørge meg og barna mine. Hvordan går jeg frem for å få mest mulig penger. Det siste jeg ønsker nå er en ny mann. Blir fysisk kvalm av tanken. Vennligst hold deg til trådens tema hvis du skal skrive her inne. Ts Anonymkode: d27bb...46b 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai Brunello skrev (2 minutter siden): Du tar ut separasjon er det korrekte svaret. Men jeg vil tro spørsmålet ditt egentlig er: jeg ønsker at noen andre skal forsørge meg og barna mine. Hvordan går jeg frem for å få mest mulig penger. Jeg var veldig usikker på prosessen med separasjon, samvær osv. Jeg kunne jo ikke bare ta med barna og dra. Resten var veldig enklelt, alt fikses digitalt. Eventuell økonomisk hjelp er jo null stress. Anonymkode: 049b2...11c
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai Du sier ikke hvorfor du ønsker skilsmisse. Hvis du ikke har noen reell grunn utenom følelser kan det være hormoner - da venter du med tankene om skilsmisse til det har gått en stund. Ellers starter det vel med at du må planlegge og tenke godt igjennomhvor du skal bo, hvordan du skal ta deg av baby og hva du gjør med det eldre barnet. Er det gjennomførbart på en god måte akkurat nå? Hva gjør du under fødselen? Anonymkode: 1815a...e00 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai Miss Clara skrev (1 minutt siden): Har du tenkt igjennom hvordan du skal forsørge deg selv og barna som alenemor? Vil gjøre mitt beste selvfølgelig og tror nok det skal gå greit. Lurer bare på hvordan jeg starter denne prosessen. Anonymkode: d27bb...46b
Brunello Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare alt fra a til å. Har aldri vært i denne situasjonen før og trodde jo ekteskapet skulle vare mye lenger.. men nå er det en gang sånn. Vi deler bolig sammen. Jeg har ikke lyst å snakke med han, er så dårlig stemning allerede. Mulig å gjøre dette og den dagen vi flytter fra hverandre slipper jeg bomben? Sender jeg melding til min nav-veileder i første omgang? Det siste jeg ønsker nå er en ny mann. Blir fysisk kvalm av tanken. Vennligst hold deg til trådens tema hvis du skal skrive her inne. Ts Anonymkode: d27bb...46b Hvor har jeg skrevet at en ny mann skal inn. Men siden du svarer som du gjør, har du fått svaret på spørsmålet ditt. Du ber om separasjon og flytter. Regner med at du har råd til å forsørge deg og barna med egen inntekt og barnebidrag. 5 3
Miss Clara Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil gjøre mitt beste selvfølgelig og tror nok det skal gå greit. Lurer bare på hvordan jeg starter denne prosessen. Anonymkode: d27bb...46b Du starter med å snakke med din man, har dere vært i terapi? 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #13 Skrevet 11. mai Du søker om separasjon og går i gang med prosessen for å selge hus og finne ny bolig. Å gjøre dette like før fødsel blir slitsomt.. Anonymkode: 39201...dc2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #14 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sier ikke hvorfor du ønsker skilsmisse. Hvis du ikke har noen reell grunn utenom følelser kan det være hormoner - da venter du med tankene om skilsmisse til det har gått en stund. Ellers starter det vel med at du må planlegge og tenke godt igjennomhvor du skal bo, hvordan du skal ta deg av baby og hva du gjør med det eldre barnet. Er det gjennomførbart på en god måte akkurat nå? Hva gjør du under fødselen? Anonymkode: 1815a...e00 Jeg føler jeg har en reelt grunn. Regner med vi må kjøpe leilighet eller leie. Har jobbet før jeg havnet på aap, hvis det er relevant. Jeg vet ikke helt, det er jo noen uker igjen til fødselen. Kanskje jeg tar med mamma eller ei venninne. Anonymkode: d27bb...46b 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #15 Skrevet 11. mai Det første du må gjøre er at du og mannen signerer separasjonspapirer, de sendes til fylket og når fylket har godkjent søknaden, fra den dagen har du rettigheter som enslig. Hos fylket avvikler de ferie så hvis du somler med å sende inn så kan behandlingstiden bli lang. Anonymkode: e4a78...ae0 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #16 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du søker om separasjon og går i gang med prosessen for å selge hus og finne ny bolig. Å gjøre dette like før fødsel blir slitsomt.. Anonymkode: 39201...dc2 Ok. Skal finne de papirene. Ja, er ingen drømmescenario dette.. TS Anonymkode: d27bb...46b 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #17 Skrevet 11. mai Du sier til mannen din at det er slutt, du vil skilles. Så tar du ut separasjon. Minst en av dere må flytte og det må dere bli enige om. Dere må til mekling på familievernkontoret pga barnet. Det er det hele. I tillegg bør du legge plan for permisjonen til det ufødte barnet, det er vel kanskje rimelig at hele tilfaller deg. Anonymkode: 773b8...2c3 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #18 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har ikke lyst å snakke med han, er så dårlig stemning allerede. Mulig å gjøre dette og den dagen vi flytter fra hverandre slipper jeg bomben? Anonymkode: d27bb...46b Da legger du hvert fall til rette for tidenes hevnaksjon og trassing fra hans side. Har selv ei venninne som har bodd hjemme hos moren sin i halvannet år fordi mannen er dritsur fordi hun ikke orket mer. Han okkuperer hele boligen og hun betaler halvparten da de har 3 barn sammen og hun er avhengig av en ok tone. Anonymkode: 5216b...b82 1
Stor pike Skrevet 11. mai #19 Skrevet 11. mai (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det første du må gjøre er at du og mannen signerer separasjonspapirer, de sendes til fylket og når fylket har godkjent søknaden, fra den dagen har du rettigheter som enslig. Hos fylket avvikler de ferie så hvis du somler med å sende inn så kan behandlingstiden bli lang. Anonymkode: e4a78...ae0 Du trenger ikke å signere noe som helst. Du finner papirene/linken på nettet og fyller i, og klikk, du er registrert deparert. Etter ett år søker du skilsmisse på samme måte. Det holder at en av dere (du) gjør dette. Endret 11. mai av Stor pike 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai #20 Skrevet 11. mai Stor pike skrev (Akkurat nå): Du trenger ikke å signere noe som helst. Du finner papirene/linken og fyller i, og klikk, du er registrert. Etter ett år søker du skilsmisse på samme måte. Det holder at en av dere (du) gjør dette. Kan du sende link? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da legger du hvert fall til rette for tidenes hevnaksjon og trassing fra hans side. Har selv ei venninne som har bodd hjemme hos moren sin i halvannet år fordi mannen er dritsur fordi hun ikke orket mer. Han okkuperer hele boligen og hun betaler halvparten da de har 3 barn sammen og hun er avhengig av en ok tone. Anonymkode: 5216b...b82 Jeg har ikke lyst å si noe og gi han muligheten til å få meg på gli igjen. Anonymkode: d27bb...46b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå