Gå til innhold

Skole svømming i havet, men jeg har mensen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det ingen i denne tråden som tenker på at alt er "åpent" der nede under mens, og man risikerer infeksjon ved å bade i havet?

Anonymkode: 60808...f16

Sjøvann er ikke farlig. 

Anonymkode: 8f610...9d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det ingen i denne tråden som tenker på at alt er "åpent" der nede under mens, og man risikerer infeksjon ved å bade i havet?

Tror det bare gjelder klorvann?

Anonymkode: 1b7d0...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ungdommer og voksne kvinner driver idrett på ulikt nivå også svømming x6-7 for uka, selv når de har mensen. 
Å skulle stå over på grunn av mens trenger du ikke. 

Anonymkode: 4b82a...000

Kommer helt an på mengde blødning. Jeg kan ikke bade de første dagene av mensen, hadde sett ut som en scene fra haisommer selv med største tampong, menstruse, kopp, bøtte (og ja alt er prøvd, minus bøtte.. blør rett gjennom). 

Anonymkode: fc6de...2e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er dette noe « nytt» ?  Vokste opp med at saltvann var bra for alt, men nå er jo alt farlig. 

Anonymkode: 69976...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips: Øv med tampong når du blør litt mye. Jeg slet også i litt i begynnelsen, men det var fordi jeg øvde når jeg blødde lite. Med litt øving skal det gå greit. 

Men det går nok greit uten denne gangen. Bare ha på deg mørke klær, og finn en do eller et privat sted du kan skifte rett etterpå. Sjekk det ut på forhånd så føler du deg tryggere. Snakk evt med lærer om hva du trenger. 

Anonymkode: e2dd7...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har prøvd den minste til ob, og jeg tror ikke heller jeg kan bruke menskopp desverre. Årsaken til at det ikke gikk tror jeg bare var at jeg ikke fikk den inn 

Hilsen ts

Anonymkode: 22294...e94

Du setter nok inn feil! 

https://www.ung.no/oss/6o3kE23Fas06Au2qSfaXQD#:~:text=Hold hudfoldene foran skjedeåpningen fra,før tampongen er på plass.

Anonymkode: dcbde...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men hvis dere skal ha på ulltøy, så kan du vel bare ha på bind, og kanskje to stramme truser så du ikke trenger å tenke på at det sklir ut? Så slipper du at det evt renner litt når du går opp. For et par minutter går det meste, tenker jeg da! Synes du har en bra innstilling til dette, istedenfor å tenke at "yes, jeg slipper unna!", måtte bare si det!

Anonymkode: 04187...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ikke man skal bade når man har mensen. Kan få infeksjoner og det er ubehagelig. Tamponger er det ikke alle som klarer å bruke heller. 

Anonymkode: 28dac...5ff

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvis dere skal ha på ulltøy, så kan du vel bare ha på bind, og kanskje to stramme truser så du ikke trenger å tenke på at det sklir ut? Så slipper du at det evt renner litt når du går opp. For et par minutter går det meste, tenker jeg da! Synes du har en bra innstilling til dette, istedenfor å tenke at "yes, jeg slipper unna!", måtte bare si det!

Anonymkode: 04187...3ea

Enig i denne. 

mer ikke sikkert de trenger ulltøy, på østlandet og sørlandet var det 15 grader i vannet i dag. (Sjøen)

Anonymkode: 8f610...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ingen problem å være ute i havet når du har mensen, selv uten tampong eller annet. Dere blir neppe lenge uti. Men ha med deg noe våtservietter sånn at du får vasket deg etterpå, pga forhøyet infeksjonsfare.

Anonymkode: c68da...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På dag 4 hadde iallefall jeg klart det uten, i det korte tidsrommet rekker det ikke å skje mye. Jeg klarer ikke tampong selv, men bruker kopp. Er litt sølete å finne ut av det, men øvelse gjør mester. Grunnen til at kopp går lettere er at den ikke har absorberende overflate og blir ikke friksjon i mot når man setter den inn. Jeg liker best de som bare klemmes sammen som en avlang o. Skulle ønske noen tipsa meg da jeg var 16.

Anonymkode: fb167...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lindex selger badetøy med mensbeskyttelse.

Anonymkode: 73548...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden ingen har nevnt det: Stå over badingen.

Anonymkode: e1575...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...