AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai ....og det er klart jeg setter pris på de gangene han gjør dette av seg selv. Men det ligger som regel endel støv og rusk/smuler igjen. Jeg skjønner bare ikke hvorfor han ikke kan gjøre jobben ordentlig når han først gjør den? Jeg har spurt, og han påstår at han ikke ser det, men det har jeg egentlig vanskelig for å tro. Det er godt synlig, det som ligger igjen. Noen som har tilsvarende erfaring? Anonymkode: e0657...bab
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Svaret er robotstøvsuger Anonymkode: d888e...677 10 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Løsningen heter roborock (q8/s8 max). Du gir han valget, jobb hardere eller handle inn. Han har bestillt innen 5 minutter. Anonymkode: 6e008...6de 5
senior Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Løsningen heter roborock (q8/s8 max). Du gir han valget, jobb hardere eller handle inn. Han har bestillt innen 5 minutter. Anonymkode: 6e008...6de Tar en sånn robot hybelkaninene og støvet i hjørnene og inntil gulvlistene? Det er sånne steder det samler seg hos meg . . . Støvsuging er heller ikke min yndligsbeskjeftigelse . . . Men heldigvis er jeg ikke alergisk mot støv, bare mot støvsuging . . 4
Meowmere Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Ja, har tilsvarende erfaring. Problemet her var at jeg er en del høyere en samboer, og hun ser det fra en annen vinkel. Da jeg fikk støvsuger med ledlys lyste støvet opp, og det var lett å se. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): ....og det er klart jeg setter pris på de gangene han gjør dette av seg selv. Men det ligger som regel endel støv og rusk/smuler igjen. Jeg skjønner bare ikke hvorfor han ikke kan gjøre jobben ordentlig når han først gjør den? Jeg har spurt, og han påstår at han ikke ser det, men det har jeg egentlig vanskelig for å tro. Det er godt synlig, det som ligger igjen. Noen som har tilsvarende erfaring? Anonymkode: e0657...bab Svaret er at du må øke kravene til hvem du logger med. Tenk etikk, ikke bare lyst. Dersom et barn på 10-16 støvsuger av seg selv og gjør en dårlig jobb så er det greit - som forventet. Ungdommer er uferdige. Dersom et barn under 10 støvsuger på forespørsel og gjør en dårlig jobb så er det også som forventet, etter alder. Dersom et fysisk voksent menneske verken støvsuger av seg selv eller gjør en ok jobb så er mennesket psykisk fortsatt i aldersgruppen 6-10, og i så fall er du etisk langt ute på viddene hva angår å ha etablert et voksent forhold til vedkommende og må avvikle det umiddelbart. Det spiller ingen rolle hvor vidt han gjør seg udugelig med vilje - slike handlinger tilhører også aldersgruppen under den seksuelle lavalder. Anonymkode: a3270...712 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai Har ikke folk et system på hvordan de støvsuger gulv? Jeg kan støvsuge i mørket og få med alt av støv som ligger på gulvet. Alt blir støvsugd uavhengig om det er synlig støv eller ikke. Anonymkode: 8a2b5...6ae 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Svaret er robotstøvsuger Anonymkode: d888e...677 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Løsningen heter roborock (q8/s8 max). Du gir han valget, jobb hardere eller handle inn. Han har bestillt innen 5 minutter. Anonymkode: 6e008...6de Vi har gulvtepper med frynser, som robotstøvsugeren tygger i stykker, så det må vente til vi bytter ut teppene. Anonymkode: e0657...bab
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai Meowmere skrev (8 minutter siden): Ja, har tilsvarende erfaring. Problemet her var at jeg er en del høyere en samboer, og hun ser det fra en annen vinkel. Da jeg fikk støvsuger med ledlys lyste støvet opp, og det var lett å se. Det har jeg faktisk ikke tenkt på, mannen er neste 2 meter høy. Da kan det sikkert være noe av årsaken, i alle fall. - ts Anonymkode: e0657...bab 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai Kan han få andre ansvarsområder i huset som han fikser bedre? Mener ikke at han skal gjøre mindre enn deg, men hvis du blir oppgitt av måten han gjør det på kan han kanskje ta ansvar for andre ting? Anonymkode: c0941...b4d
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke folk et system på hvordan de støvsuger gulv? Jeg kan støvsuge i mørket og få med alt av støv som ligger på gulvet. Alt blir støvsugd uavhengig om det er synlig støv eller ikke. Anonymkode: 8a2b5...6ae Jeg har det, men ikke mannen. Litt pussig egentlig, han er ingeniør og landmåler, og svært systematisk i jobben. -ts Anonymkode: e0657...bab
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai Er ikke "weponized incompetence" da? 😅 Synes jeg leser så mye om dette nå. Ikke at jeg tror det er veldig utbredt, men sånn, skal du slippe unna en oppgave så gjør du den dårlig. Klisjeen er jo mannen som gjør husarbeid dårlig, så blir kvinnen irritert og sier jeg gjør det bare selv. Kan det være fyren trenger briller? 😛 Og som en annen sier, gitt at støvsugeren er god, så skal det gå greit å få opp alt om man systematisk går over gulvet og ikke bare står og tar det etter hvor man ser skiten. Forslag om robostøvsuger er også godt, jeg har det og har aldri sett meg tilbake. Tar det bort en bekymring i livet, spesielt en kilde til gnisninger, så er det verdt pengene. Nå er det forskjell på kvaliteten deres da, men en god en tar alt, og går systematisk over hele gulvet flere ganger. Dere ser jo evt hvor den ikke kommer til, så da blir støvsugingsoppgaven å bare ta akkurat de områdene, og dermed mye lettere. Anonymkode: 9153f...b55 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai #13 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har gulvtepper med frynser, som robotstøvsugeren tygger i stykker, så det må vente til vi bytter ut teppene. Anonymkode: e0657...bab Da hadde jeg faktisk heller brettet frynsene inn under teppet og tapet dem fast, om det var mulig å gjøre det på en pen måte. Robotstøvsuger er helt gull! ❤️ Anonymkode: ad662...d84 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #14 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da hadde jeg faktisk heller brettet frynsene inn under teppet og tapet dem fast, om det var mulig å gjøre det på en pen måte. Robotstøvsuger er helt gull! ❤️ Anonymkode: ad662...d84 God ide, men det lar seg dessverre ikke gjøre🙂 -ts Anonymkode: e0657...bab
AnonymBruker Skrevet 11. mai #15 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har gulvtepper med frynser, som robotstøvsugeren tygger i stykker, så det må vente til vi bytter ut teppene. Anonymkode: e0657...bab Jeg klipte frynsene vekk, var absolutt verdt den prisen Anonymkode: 6e008...6de 3 1
Thyra Skrevet 11. mai #17 Skrevet 11. mai Meowmere skrev (36 minutter siden): Ja, har tilsvarende erfaring. Problemet her var at jeg er en del høyere en samboer, og hun ser det fra en annen vinkel. Da jeg fikk støvsuger med ledlys lyste støvet opp, og det var lett å se. Da ser vel du også støv som hun ikke ser? 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #18 Skrevet 11. mai Det er sånn her også. Han tar ikke hjørnene, han flytter aldri rundt på noe, støvsuger aldri i eller under sofaen (høy sofa, så trenger knapt å bøye seg...). Det er bare så innmari mye som ligger igjen, selv midt på gulvet. Anonymkode: 0d5f9...356 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #19 Skrevet 11. mai Herregud, klart at en voksen person på 2 meter klarer å støvsuge et gulv! Han er bare lat og vil at du skal gjøre det i stedet. Anonymkode: cc581...77b 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai #20 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dersom et fysisk voksent menneske verken støvsuger av seg selv eller gjør en ok jobb så er mennesket psykisk fortsatt i aldersgruppen 6-10, og i så fall er du etisk langt ute på viddene hva angår å ha etablert et voksent forhold til vedkommende og må avvikle det umiddelbart. Det spiller ingen rolle hvor vidt han gjør seg udugelig med vilje - slike handlinger tilhører også aldersgruppen under den seksuelle lavalder. Anonymkode: a3270...712 Ok. Kvinner som ikke vasker bilen, ikke polerer den eller støvsuger den inni er altså mentalt tilbakestående? Takk for info, jeg skal nevne det for min kjære ved en passende anledning. Anonymkode: 408f0...79a 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå