AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Hvor lenge og hvor store doser brukte du i graviditeten? Og har du klart å slutte etterpå eller har du blitt avhengig? Anonymkode: cfa53...fc5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor lenge og hvor store doser brukte du i graviditeten? Og har du klart å slutte etterpå eller har du blitt avhengig? Anonymkode: cfa53...fc5 man skal helst bruke saltvann spray og den tror jeg man kan bruke en stund men det er bare og skjekke på trygg mamma siden Anonymkode: 48c12...815
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): man skal helst bruke saltvann spray og den tror jeg man kan bruke en stund men det er bare og skjekke på trygg mamma siden Anonymkode: 48c12...815 Ja, jeg vet, men den fungerer ikke litt en gang. Problemet mitt er ikke at jeg har snørr i nesa egentlig, det er at slimhinnene hovner opp og tetter seg igjen. Derfor er otrivin det eneste som fungerer. Jeg vet jeg gjør noe som ikke er anbefalt (bruker masse nesespray over lang tid), men jeg lurer på hvordan andre som var like «dumme» som meg endte opp Noen sa til meg at det som regel løser seg etter endt graviditet uansett, siden slimhinnene blir mindre hovne når østrogennivået synker igjen. Så jeg lurer på om det stemmer, eller om jeg er i deep shit nå. Anonymkode: cfa53...fc5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Bruker otrivin hver eneste kveld. Gjort siden uke 18-19. Får ikke sove uten. Akkurat samme forrige graviditet. Der trengte jeg ikke lengre nesespray etter ungen var ute. Anonymkode: 1169c...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, jeg vet, men den fungerer ikke litt en gang. Problemet mitt er ikke at jeg har snørr i nesa egentlig, det er at slimhinnene hovner opp og tetter seg igjen. Derfor er otrivin det eneste som fungerer. Jeg vet jeg gjør noe som ikke er anbefalt (bruker masse nesespray over lang tid), men jeg lurer på hvordan andre som var like «dumme» som meg endte opp Noen sa til meg at det som regel løser seg etter endt graviditet uansett, siden slimhinnene blir mindre hovne når østrogennivået synker igjen. Så jeg lurer på om det stemmer, eller om jeg er i deep shit nå. Anonymkode: cfa53...fc5 det er nok en del forskjell. jeg er bare i starten av graviditeten og har vært lenge avhengig av nesespray men under graviditeten så har jeg nesten ikke brukt det i det hele tatt Anonymkode: 48c12...815
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Bruker otrivin hver eneste kveld. Gjort siden uke 18-19. Får ikke sove uten. Akkurat samme forrige graviditet. Der trengte jeg ikke lengre nesespray etter ungen var ute. Anonymkode: 1169c...b9f Takk, det var veldig beroligende å høre ❤️ -ts Anonymkode: cfa53...fc5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai Jeg brukte otrivin med mentol hele svangerskapet, mange ganger om dagen. Alt gikk fint med baby. Men jeg klarte dessverre ikke slutte etter svangerskapet heller (det står vel i retningslinjene at man helst skal unngå mentol og heller bruke den vanlige, men jeg spurte jordmor og lege, de sa ikke noe på det, annet enn at jeg selv kanskje kom til å bli avhengig). Anonymkode: cf50d...81c
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai Har brukt otrivin nesten to år sammenhengende, flere ganger daglig pga. to tette graviditeter. Det er jo bare meg det går utover, og verken lege eller jordmor har brydd seg nevneverdig når jeg har fortalt det. Skal selvsagt gjøre det jeg kan for å slutte nå etter fødsel. Anonymkode: 936e0...be5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai Jeg ble avhengig i første graviditet og det er 9 år siden nå. Har klart å slutte et par ganger, men så kommer det en forkjølelse og så er det påan igjen. Anonymkode: b1cc6...f05
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai Jeg er gravid med fjerde barn, og har brukt otrivin i alle mine svangerskap, nesten fra dag en til fødsel. Har ikke hatt problemer med å slutte etterpå. Anonymkode: eb2b8...d64
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai Brukte vanlig otrivin 1-2 ganger daglig i ca 6 måneder, ca en uke etter fødsel hadde jeg ikke behov lenger, og har ikke brukt det på over ett år nå👍🏻 Anonymkode: b86e2...f45
AnonymBruker Skrevet 12. mai #12 Skrevet 12. mai Jeg brukte mye otrivin i begge mine graviditeter. Hadde ikke hatt sjanse å sove uten. Har født for kort tid siden, og etter 3-4 dager etter fødselen, så hadde jeg bare slutta uten å gå bevisst inn for det. Det samme skjedde etter første fødsel. Var hele veien redd for å bli avhengig, men fant ut at jeg måtte bare sove, og heller ta problemet i ettertid. Anonymkode: cc60a...b48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå