AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Hei Vi har bodd 5 år i en studentbolig og nå er det på tide å flytte ut. Vi holder på med utvask av leiligheten. Men det er noen vanskelige flekker på kjøkkenskapet som ikke går vekk. (Se bilde) Jeg har prøvd zalo på svamp og jif skurekrem på svamp. Men disse flekkene går ikke vekk. Disse flekkene er på kjøkkenskapet rundt håndtaket. Jeg er også redd for å ødlegge skapet av å bruke sterke midler Vet noen hvordan jeg får disse vekk? Anonymkode: ce24e...064
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Prøvd zalo/oppvaskmiddel? Mye zalo, liten dråpe vann og så en klut. Og så må du selvsagt vaske vekk såpa etterpå Anonymkode: 3df14...c35
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Salmiakk er best på fett på kjøkken. Men er usikker på hva denne overflaten er. Det kan være uheldig på malte overflater/lakk. Men skal gå fint på vanlige kjøkkenfronter. Men mistenker nesten at dette er materiale som er "mettet" av fett, og da får man ikke vasket det bort. Du kan sammenligne det med hvis du søler litt olivenolje på ubehandlet tre. Da er det umulig å vaske det bort igjen. Anonymkode: 993c0...6fb 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøvd zalo/oppvaskmiddel? Mye zalo, liten dråpe vann og så en klut. Og så må du selvsagt vaske vekk såpa etterpå Anonymkode: 3df14...c35 Ts skriver jo at Zalo er prøvd? Anonymkode: 639e4...b5d
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Prøvd zalo/oppvaskmiddel? Mye zalo, liten dråpe vann og så en klut. Og så må du selvsagt vaske vekk såpa etterpå Anonymkode: 3df14...c35 Prøvd å lese hi? Anonymkode: 7ce62...92a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai Lag en blanding av lunkent vann, litt zalo og en klunk med salmiakk. Det pleier å gjøre susen på det meste. Syns også strikkede kjøkkenkluter fungerer mye bedre enn mikrofiber kluter. Anonymkode: 7ce62...92a
PhilosopherSe7en Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai Gå på bilextra, så kjøper du skum beregnet til bilglass. Disse gjør underverker på kjøkkenfronter der zalo og andre ting ikke har noen effekt
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai PhilosopherSe7en skrev (1 time siden): Gå på bilextra, så kjøper du skum beregnet til bilglass. Disse gjør underverker på kjøkkenfronter der zalo og andre ting ikke har noen effekt Noen andre som har prøvd den?? Ts Anonymkode: ce24e...064
PhilosopherSe7en Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen andre som har prøvd den?? Ts Anonymkode: ce24e...064 Du finner video fra den originale Sinnasnekker'n som bruker den, samt Ikea anbefaler den også til sine fronter som er plaget med mye fingermerker https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.tiktok.com/%40tipsogtriksihverdagen/video/7290146539878616353&ved=2ahUKEwie4N7auJuNAxXTKRAIHdtuNGQQo7QBegQIEBAE&usg=AOvVaw3GREiz88x43Xb_nbBiBTXt Endret 11. mai av PhilosopherSe7en
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Prøvd å lese hi? Anonymkode: 7ce62...92a Ja, men ikke zalo på svamp. En tjukk blanding av zalo og bare litt vann-det funker på en litt anna måte når noe er fettete. Anonymkode: 3df14...c35
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei Vi har bodd 5 år i en studentbolig og nå er det på tide å flytte ut. Vi holder på med utvask av leiligheten. Men det er noen vanskelige flekker på kjøkkenskapet som ikke går vekk. (Se bilde) Jeg har prøvd zalo på svamp og jif skurekrem på svamp. Men disse flekkene går ikke vekk. Disse flekkene er på kjøkkenskapet rundt håndtaket. Jeg er også redd for å ødlegge skapet av å bruke sterke midler Vet noen hvordan jeg får disse vekk? Anonymkode: ce24e...064 Jif er en skurekrem, skuresvam er en enda mer skurrete måte å ødelegge materialer som ikke er stål, glass eller tre. Begge deler lager riper, enorme mengder små riper, der du i tillegg polerer problemet inn i materialet som syne så være syntetisk. Ta bildet med deg til en fargehandler eller en kjøkkenbutikk og spør om hjelp der ekspertisen finnes. Prøver og feiler du særlig mye mer så kan du like godt kjøpe nye skapdører. Anonymkode: d8ac9...e3e
AnonymBruker Skrevet 12. mai #13 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jif er en skurekrem, skuresvam er en enda mer skurrete måte å ødelegge materialer som ikke er stål, glass eller tre. Begge deler lager riper, enorme mengder små riper, der du i tillegg polerer problemet inn i materialet som syne så være syntetisk. Ta bildet med deg til en fargehandler eller en kjøkkenbutikk og spør om hjelp der ekspertisen finnes. Prøver og feiler du særlig mye mer så kan du like godt kjøpe nye skapdører. Anonymkode: d8ac9...e3e Jeg tok med bilde til obs og obs bygg. Men de fleste som jobber der er kanskje 20 åringer som ikke har så mye erfaring og liten kunnskap om dette. Så fikk ingen hjelp der Ts Anonymkode: ce24e...064
newman01 Skrevet 12. mai #14 Skrevet 12. mai Isopropanol eller vanlig alkohol kan fungere, men ville sjekket på et litt diskret og lite synlig område først i tilfelle alkoholen løser opp fargen eller matter fronten. Ellers er Selaclean glassrens til bil, som nevnt oppi her, et veldig bra alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå