Gå til innhold

Sønnen min tror jeg er alkoholiker 😳

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg hadde trodd du var alvorlig psykisk syk om jeg hadde vært vennen til barna dine🙈

Anonymkode: e17db...17a

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er dette samme trollet som kastet 12-åringen sin i bassenget og så synes alle på KG er teite når alle enstemming var uenig med TS?

Anonymkode: f4f3d...659

Ja.

Anonymkode: 1fd37...ef4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp dere folkens! La TS være fri til å være den hun er tullete og rar uten å kritiseres. Kan hende sønnen er i den alderen der de blir flaue og bare leter etter en grunn, kanskje bare for å provosere? Enig i forslaget om å kjøpe alkomåler og bevise for sønnen. Ta en alvorsprat med gutten og be han stoppe å henge deg ut. Du fortjener respekt for å tørre være deg selv. 

Anonymkode: 7fe6a...2ed

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjerp dere folkens! La TS være fri til å være den hun er tullete og rar uten å kritiseres. Kan hende sønnen er i den alderen der de blir flaue og bare leter etter en grunn, kanskje bare for å provosere? Enig i forslaget om å kjøpe alkomåler og bevise for sønnen. Ta en alvorsprat med gutten og be han stoppe å henge deg ut. Du fortjener respekt for å tørre være deg selv. 

Anonymkode: 7fe6a...2ed

Skjerp deg selv! Retten til å være seg selv trumfer faktisk ikke det å ta hensyn til de rundt seg når oppførselen åpenbart gjør dem ukomfortable. Det handler om at det er en tid og et sted for alt. Kollegaer kan trekke seg vekk fra ts hvis de ikke liker «humoren», men det privilegiet har ikke sønnen. Du snakker om at ts fortjener respekt for å tørre å være seg selv - Hvorfor fortjener hun respekt når hun ikke klarer å respektere andre? 

Anonymkode: 3091a...225

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tenker jo at det sier veldig mye om hvor konformt samfunn vi lever i, hvis man trekker konklusjonen om at noen må være ruset hvis de spontant lager en tullete sang eller går med et merkelig ganglag. Og dermed desto viktigere å utfordre dette - at VELDIG mange fasetter av mennesketyper er normalt og innenfor det som kan, må og skal aksepteres.

Anonymkode: 4ebc9...e23

Her avslører du deg selv ts. Du gjør det som en motreaksjon, for å "utfordre". Du hadde ikke gjort det om det ikke var et publikum til stede. Du har en tanke om at du skal "korrigere samfunnet" med din aktivisme og demonstrasjon. Hvor kommer dette behovet fra? Hvorfor har du behov for å endre på andre? 

De fleste av oss er litt rar på en eller flere måter. Forskjellen er at når det er naturlig og vi aksepterer oss selv, så har vi ikke behov for å gjøre oss til, og, når vi eier vår rarhet så vil de fleste rundt oss også akseptere oss uten å gjøre noe nummer ut av det.

Og hvis du er så brennende opptatt av inkludering, annerledeshet og aksept. Hvorfor ikke begynne med å lytte til sønnen din som har et annet syn på saken enn deg, og andre behov i relasjonen til deg? Hvor er aksepten av din sønn, som han er? Klarer du å ta av deg masken og lytte?

Anonymkode: 6ec53...a0c

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 12. I den alderen er det flaut at foreldre i det hele tatt eksisterer. Og foreldre som ikke er helt A4 er ekstremt flaut. Så ro deg ned et par hakk til det ikke lenger er så flaut.

Anonymkode: 8ec90...7ce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han er 12. I den alderen er det flaut at foreldre i det hele tatt eksisterer. Og foreldre som ikke er helt A4 er ekstremt flaut. Så ro deg ned et par hakk til det ikke lenger er så flaut.

Anonymkode: 8ec90...7ce

Jeg er 35 år, og hvis min mor hadde laget sommerfuglbriller med hendene foran meg og mine venner eller proklamert at hun skulle på hoggormjakt på loftet, så hadde jeg fortsatt syns at dette var pinlig. Pinlig for henne selv som ikke er i nærheten av å klare å lese publikumet sitt. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt i å tulle og fjase, men det du driver med er rett og slett helt tåpelig. Du tror selv du er morsom og alle ler av deg, men tviler på ungene dine og vennene deres synes du er noe annet enn klein. De ler fordi det er ubehagelig.

Anonymkode: 53cf5...999

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og dermed desto viktigere å utfordre dette - at VELDIG mange fasetter av mennesketyper er normalt og innenfor det som kan, må og skal aksepteres.

Anonymkode: 4ebc9...e23

Og DER avslørte du deg selv gitt….

Anonymkode: 8fdce...cb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du høres gøy ut TS (men det kommer jo litt an på i hvor store doser du kommer i), og jeg skjønner at du syns det er ekkelt at din sønn har fått det for seg at du er alkoholiker. 

Jeg tenker at her må faktisk far på bana og ta en alvorsprat med sinn sønn, forklare at han tar feil, og si at det ikke er bra å gå rundt og si sånn om folk - og at han sårer dine følelser ved å komme med slike påstander. Og så får han få grei beskjed om å legge dette tullet fra seg. 

Anonymkode: 01ccc...cee

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Og så får han få grei beskjed om å legge dette tullet fra seg. 

Når skal mor legge tullet sitt fra seg da?

Anonymkode: 8fdce...cb2

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes du høres gøy ut TS (men det kommer jo litt an på i hvor store doser du kommer i), og jeg skjønner at du syns det er ekkelt at din sønn har fått det for seg at du er alkoholiker. 

Jeg tenker at her må faktisk far på bana og ta en alvorsprat med sinn sønn, forklare at han tar feil, og si at det ikke er bra å gå rundt og si sånn om folk - og at han sårer dine følelser ved å komme med slike påstander. Og så får han få grei beskjed om å legge dette tullet fra seg. 

Jeg nekter å tro at ts er sammen med barnas far. Denne oppførselen må jo være turn off deluxe for de aller fleste menn... 

Anonymkode: e1b0b...b3f

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gøy?! Hvor «gøy» tror du at det er å være barnet hennes? De har ingen mulighet til å velge hvilken dose hun kommer i, fordi de bor med henne og har null mulighet til å trekke seg vekk.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg nekter å tro at ts er sammen med barnas far. Denne oppførselen må jo være turn off deluxe for de aller fleste menn... 

Anonymkode: e1b0b...b3f

Hun skrev nå iallfall at hun kunne dele en flaske med vin med mannen på terrassen. Jeg synes ikke TS virker like teit som dere andre gjør, men vi vet jo at barn og familiedelen på forumet består for det meste av noen gørrkjedelige, dømmende tørrpinner. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gøy?! Hvor «gøy» tror du at det er å være barnet hennes? De har ingen mulighet til å velge hvilken dose hun kommer i, fordi de bor med henne og har null mulighet til å trekke seg vekk.

Slapp av. Det er helt vanlig at folk tuller. Og du vet heller ikke hvor ofte TS holder på sånn. Hun er ikke et forferdelig menneske selv om hun ikke er din smak. Folk kommer i mange varianter og kan være flotte mennesker likevel. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Slapp av. Det er helt vanlig at folk tuller. Og du vet heller ikke hvor ofte TS holder på sånn. Hun er ikke et forferdelig menneske selv om hun ikke er din smak. Folk kommer i mange varianter og kan være flotte mennesker likevel. 

Du har helt rett i at jeg ikke syns slik humor er det spor morsomt. Men hva jeg syns er helt irrelevant. Det som derimot er svært relevant er at sønnen hennes tydeligvis heller ikke syns at hun er morsom når hun driter seg selv (og dermed han) ut foran vennene hans, og dét burde hun respektere og innrette seg etter. Noe annet er bare helt utrolig egoistisk. Det har ingenting med å «dyrke mangfold» eller «få være seg selv» å gjøre. Vi må alle innrette og regulere oss etter situasjon og omgivelser. Hun kan leke klovn uten at det går utover andre.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tenker du at det er ok å drite ungene dine ut foran vennene deres så lenge det bare er innimellom? Jeg tenker derimot at ungene fortjener å føle seg trygge og respekterte i eget hjem. Tenåringer syns at foreldre er kleine nok uten at de behøver å gjøre en ekstra innsats for å tiltrekke seg oppmerksomhet.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du har helt rett i at jeg ikke syns slik humor er det spor morsomt. Men hva jeg syns er helt irrelevant. Det som derimot er svært relevant er at sønnen hennes tydeligvis heller ikke syns at hun er morsom når hun driter seg selv (og dermed han) ut foran vennene hans, og dét burde hun respektere og innrette seg etter. Noe annet er bare helt utrolig egoistisk. Det har ingenting med å «dyrke mangfold» eller «få være seg selv» å gjøre. Vi må alle innrette og regulere oss etter situasjon og omgivelser. Hun kan leke klovn uten at det går utover andre.

Det vet du ikke. Du vet bare at sønnen til TS har fått for seg at hun er alkoholiker.

Anonymkode: fa1a9...964

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør lignende ting og holder på med det fordi datteren min synes det er festlig. Jeg kommer til å slutte med det når hun går lei. Du kan jo tone det ned litt. Men jeg skjønner virkelig ikke at han har koblet det til alkoholisme, all den tid han er oppvokst med at du er sånn? Og så fjaser du ikke etter å ha drukket? Merkelig altså. 

Anonymkode: f32ea...3ba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det vet du ikke. Du vet bare at sønnen til TS har fått for seg at hun er alkoholiker.

Anonymkode: fa1a9...964

Hvordan vil du forklare at sønnen mener at oppførselen hennes ikke kan forklares på annen måte enn at hun har et rusproblem? Tror du at han er sur på henne og beskylder henne for å være alkoholiker fordi han finner hennes forsøk på å være morsom helt rasende underholdende?

Du må gjerne kverulere, men innimellom er det lov til å bruke hodet for å finne den mest logiske forklaringen også.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...