Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er du som vil virke perfekt og rakker ned på andre på kvinneguiden? Du som tar ting ut av sammenheng og fokuserer på helt andre ting? Som antar en hel masse og ikke klarer å hverken ha empati eller sympati?

Jeg har bare vært på kvinneguiden av forumer på nettet. Det er så mange innlegg her inne som sporer av til helt andre ting. Hvor det er en eller annen (eller flere) som egentlig bare fremhever seg selv og drar andre ned? Hvorfor gjøres det så lett? 

Er det noe forståelse for at man faktisk ikke har hele bilde her inne? Man kan ikke forklare alt, fortid, familiehistorie, vennehistorier, kanskje er det diagnoser på en og annen som man ikke forklarer (fordi det i utgangspunktet ikke er relevant).

Jeg vet selv at når man har en litt dårlig dag og om man da finner på å skrive ett innlegg her inne så må man tåle ganske mye. Syns jeg da. Hvem er forumet til egentlig? Er det ikke for at HI skal få veiledning, hjelp, støtte? Eller bare å få Hi til å føle seg enda dårligere? 

Vet ikke hva jeg vil med dette, bare en liten utblåsning til de som vil lese. 

Får se hvor mange dårlige tilbakemeldinger det blir på denne da. 

" Når du først er på et forum må du tåle såpass. Vi andre har opplevd mye verre så dette er ingenting." 

" På tide å våkne. Alt sirker ikke rundt deg, virkeligheten er tøff. Du må gå i seg selv."

Blææ. 

Anonymkode: b738a...9d9

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ånei! 

Glemte å nevne ALLE skrivefeilene mine. I både overskriften og innlegget. Ar det går an! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ånei! 

Glemte å nevne ALLE skrivefeilene mine. I både overskriften og innlegget. Ar det går an! 

Ja, gikk ikke du på skolen eller? 

Jeg er enig med deg, og har vært her på forumet i mange år. Det virker som veldig mange som svarer på den måten misliker sårbarhet rett og slett, spesielt når noen er i en tøff situasjon hvor de mest av alt trenger empati, omtanke, hjelp til å se hele bildet, blir en fort sparket ned her.

Mange her inne tar utgangspunkt i seg selv når de skal svare andre, i stede for å prøve å sette seg i andres situasjon.

Anonymkode: c3572...925

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, gikk ikke du på skolen eller? 

Jeg er enig med deg, og har vært her på forumet i mange år. Det virker som veldig mange som svarer på den måten misliker sårbarhet rett og slett, spesielt når noen er i en tøff situasjon hvor de mest av alt trenger empati, omtanke, hjelp til å se hele bildet, blir en fort sparket ned her.

Mange her inne tar utgangspunkt i seg selv når de skal svare andre, i stede for å prøve å sette seg i andres situasjon.

Anonymkode: c3572...925

🤣

Akkurat dette tror jeg er helt riktig også! Mer interessert i å snakke om seg selv og sine erfaringer enn å faktisk prøve og se hva ts trenger. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

🤣

Akkurat dette tror jeg er helt riktig også! Mer interessert i å snakke om seg selv og sine erfaringer enn å faktisk prøve og se hva ts trenger. 

Eller erfaringer er kanskje ikke riktig at de snakker om. Heller at de går ut i fra helt andre faktorer og utgangspunkt enn det som er tilfelle hos ts. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forumet har med årene fått en kultur som tiltrekker seg stakkarslige mennesker som elsker å spre gørra si til andre. De som gir gode råd og som genuint vil hjelpe blir presset ut grunnet all kvalmen. Så i bunn og grunn er forumet til for å spre gørr, med enkelte, veldig få gode tråder innimellom. 

Anonymkode: 10d2d...6ab

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Forumet har med årene fått en kultur som tiltrekker seg stakkarslige mennesker som elsker å spre gørra si til andre. De som gir gode råd og som genuint vil hjelpe blir presset ut grunnet all kvalmen. Så i bunn og grunn er forumet til for å spre gørr, med enkelte, veldig få gode tråder innimellom. 

Anonymkode: 10d2d...6ab

For en negativ holdning😱De fleste innleggene her inne er relativt saklige og velinformerte, og skiller seg iallfall ikke negativt ut i forhold til sammenligbare norske fora. Det er forøvrig viktig at et slikt forum ikke degenerer til et ekkokammer eller rosetog, slik man ofte ser på SoMe. Kritisk, men saklig meningsutveksling, er som regel det som bidrar best til å belyse og opplyse et emne.

Anonymkode: 503c8...b74

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er kvinne guiden. Du kjenner til uttrykket "kvinner er kvinner verst"? Det er dessverre sånn mange av dem er

Anonymkode: bba2a...a55

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen folk utrykker sine innerste tanker her inne. Tenker at anonym er totalt anonymt 🙈 de fleste hadde blitt overrasket over hvor små mennesker egentlig kan være. Har hatt flere vennskap gjennom livet hvor jeg for sent har innsett dette. Folk jeg trodde likte meg som har gjennom flere år sagt at jeg passer best med kort hår, for at det mange år senere kom frem at hun var sjalu siden hun ikke kunne ha samme sveis pga tykkelse på håret. Sånne pitty ting kommer frem her over en lav sko.

Det er synd, for mennesker feeder slike tanker jo mer de skriver om det, gir mer plass til det og blir enda mer bitre. Normaliserer at det er greit å tråkke andre ned, når det egentlig er dem selv som har en usikkerhet. 

Andre kan bar svære ærlige, f eks med lang hår si rett ut at de syntes sånt er stygt. Greit nok det, men det skaper også en atmosfære hvor det igjen normaliserer å snakke slikt til hverandre. Jeg syntes det er fint at folk er forskjellig, men folkeskikk blir for ofte glemt og gjemt bak «anonym» 🙈

Jeg pleier bare å drite i negative folk. Ikke mat dem med motkommentar. Det skaper bare mer negativitet 

Anonymkode: 0e946...811

AnonymBruker
Skrevet

jeg syn det har blitt mye bedre her inne og all driten har kommet på foreldre forum i stedet

Anonymkode: 9c222...593

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg syn det har blitt mye bedre her inne og all driten har kommet på foreldre forum i stedet

Anonymkode: 9c222...593

Ts 

Det kan hende ja! Jeg er mest på foreldreforum, men er mindre og mindre aktiv da jeg ikke alltid orker å stå i det negative. 

Skrevet

Jeg kan gørre litt en og annen gang når livet går en i mot. Men passer stort sett på å gjøre det under Nicket / ikke anonym. For da rekker jeg å tenke etter om jeg kan stå for det senere eller ikke.

SoMe, kommentarfelt og forum fungerer liksom som en slags ventilasjonskanal for mange, et usynlig sted å dumpe dritten på.

Men man kan også bli trigga til å være overdrevent positiv i tråder der toget har spora helt av. Og da kaster man bare bensin på bålet og får popcorntime. 😉

Skrevet

Jeg har vært på forumet i 17 år, og det var en surmaga gjeng her da også. Jeg var 16 og fikk beskjed om å komme tilbake når jeg var tørr bak ørene. For jeg var faktisk for ung til å ha den meningen jeg hadde. Men jeg hadde nå de livserfaringer jeg hadde og kanskje var det litt uvanlig at en på 16 snakket sånn, men å bli snakket sånn til av en voksen som visste jeg var 16, var ikke så hyggelig. Ikke at jeg tok meg nær av det, men det er et eksempel på at det var smålige og sure folk på forumet da også.

Men når det er sagt så kan jeg ikke utelukke at det har blitt verre her. Jeg har en ganske så usynlig "plass" her på forumet. Ytrer ikke så mange sterke meninger og holder meg alltid saklig så er lenge siden jeg selv fikk sleivspark. 

Men jeg blir absolutt oppgitt over hvordan selv den mest uskyldige tråd kan bli vridd om til å handle om noe annet. Feks at en mor spør om hvilke frisører er billigst i Oslo for hun er ufør og har dårlig råd. I stedet for å hjelpe ts med dette så blir hun kritisert for å være ufør, at hun var egoistisk som fikk barn oppi det hele. Både at hun var syk på et vis og mottar DERES skattepenger. Nei hun fikk kjøpe seg saks og klippe ungen selv. Hadde jeg visst hvem du var så hadde jeg varslet barnevernet. 

Det verste av alt er at selv om jeg satte det litt på spissen så traff jeg spikeren på hodet for sånn der utvikler det seg ofte. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...