Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Typisk stikk motsatt svar av det TS etterspør. KG-fenomen.

Anonymkode: f72a0...02f

TS spør om noen med erfaring, hvordan er det feil å poengtere at det er veldig krevende drive med boligflipping uten kunnskap, og råde til å droppe det pga manglende kunnskap?

TS etterspør erfaringer, ikke kun positive erfaringer.

Anonymkode: db2bc...f2c

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der pengene virkelig flyr er på våtrom, elektrisk og kjøkken, og her må du nesten ha riktige papirer når du skal selge.

Kjenner du elektrikker og rørlegger så du kan få god pris på dette så kan det lønne seg, men må du betale full pris på bad og elektrisk så spørs det.

Det er enkelt å sjekke på finn hva andre boliger i nabolaget er solgt for. Da kan du også se på samme type, hva de selges for nyoppusset opp mot prisen den ligger ute for nå. Da får du fort et budsjett du kan gå ut i fra.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS spør om noen med erfaring, hvordan er det feil å poengtere at det er veldig krevende drive med boligflipping uten kunnskap, og råde til å droppe det pga manglende kunnskap?

TS etterspør erfaringer, ikke kun positive erfaringer.

Hvorfor svarer og motsier du deg selv?

Skrevet

Hvordan har du kommet frem til at boligflipping er tingen? Ut fra din egen beskrivelse av din kompetanse er mitt beste råd å la være.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (44 minutter siden):

Hvorfor svarer og motsier du deg selv?

Hæ? Hvordan motsier jeg meg selv?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du svarer på dine egne innlegg.

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (55 minutter siden):

Jeg har gjort det: La vær.

«Høy risiko er kanskje mitt sterkeste kort. Hardt arbeid er heller ikke langt nede på listen. God teft er kanskje det store usikkerhetsmomentet her. Kanskje jeg har det, kanskje ikke. Jeg vet ikke

Du forstår ikke dynamikken i risiko, og du kan ikke markedet, og kan derfor heller ikke anslå hovedrisikoene.

Du er kanskje flink til å jobbe, men har hverken skills, en plan eller strategisk kompetanse.

Jeg skriver ikke dette for å være kjip, dette er mitt beste råd til deg.

Jeg forstår alt dette. Mulig du siterer feil person.

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Du svarer på dine egne innlegg.

Tror ikke det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler dere er en del av hvprfor mange ikke kommer seg inn på markedet. De uoppussede boligene er noen ganger noens eneste fot inn den døra og hva gjør dere? Lager stygg opppussede kjedelige men dyre hus og leiligheter.

Anonymkode: 9ca77...fca

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tok visst feil. Beklager at jeg beskyldte deg for noe du ikke har gjort. Skal følge bedre med!

AnonymBruker
Skrevet

U L8

Anonymkode: af5d0...b71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å aller først bygge en utebod fra bunnen? Den kan du selge på finn. Sørg for at det er ok størrelse mtp frakt, sånn at folk lett kan hente den. Bare ved et slikt prosjekt vil du få en pekepinn på hva det innebærer. 

Det tar lang tid og mye feiling å lære seg hvilke verktøy man trenger til hva, hva som gir best resultat av forskjellige fremgangsmåter, hvilke metode er raskest osv. Og disse tingene er også med i vurderingen kontinuerlig, skal du prioritere kvalitet eller effektivitet, mtp målgruppen for boligen du flipper? 

Regler og lovverk er viktig siden du vil kunne bli erstatningsansvarlig i etterkant om noe er feil. 

Hvis jeg skulle valgt noe sånt ville jeg heller satset på å bygge minihus på/uten hjul. Der tror jeg det blir et heftig marked etterhvert, for folk har ikke råd til annen type bolig før de er godt voksne. 

Anonymkode: 62d0b...fa8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du pusset opp mye fra før? 

Jeg har gjort småoppussing av huset mitt ved siden av jobb og synes det har vært krevende. Å legge fliser over kjøkkenbenken tok lang tid fordi jeg er uvant med å kutte fliser. Det eneste som har gått smertefritt er maling

Anonymkode: d094a...ece

AnonymBruker
Skrevet

Alle bolig-flippers fuckers i tillegg til bolig-haiene som har et visst antall leiligheter burde sendes ned til det beryktede fengselet i El-Salvador.

Dere er på samme nivå som MS-13 gjengen, for de sosiale- og helsemessige konsekvensene av et totalt ødelagt boligmarked i Norge koster enormt med penger der vi har over 1.000.000 individer som lever i ufrivillig leieforhold. 

Anonymkode: beea7...a19

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

La vær TS. Penger spart er penger tjent. Husk at det blir mange tusen "ut vinduet" i rentekostnader i måneden i mellomfasen før du får solgt. Så mange ting å tenke på her. 

Anonymkode: a5786...413

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Alle bolig-flippers fuckers i tillegg til bolig-haiene som har et visst antall leiligheter burde sendes ned til det beryktede fengselet i El-Salvador.

Dere er på samme nivå som MS-13 gjengen, for de sosiale- og helsemessige konsekvensene av et totalt ødelagt boligmarked i Norge koster enormt med penger der vi har over 1.000.000 individer som lever i ufrivillig leieforhold. 

Anonymkode: beea7...a19

Det var da rimelig voldsomt. Enkelte ganger er det hensiktsmessig å leie. I et kort perspektiv er det ugunstig å betale 100k i dok.avgift og 100k til megler for å bo i en by et års tid. Og noen ganger har ikke folk råd til å kjøpe rett og slett. Da er det fint at man kan leie. 
Tviler på at en million er ufrivillig leieboere. Mange er det fordi det er hensiktsmessig og økonomisk fornuftig 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Start med å kjøpe en leilighet med moderniseringsbehov. Så pusser du opp denne mens du bor der. Moderniseringsbehov er "lettere" enn oppussingsobjekter.

Bruk tiden på å lære deg hvordan legge gulv og lister, sparkle og pusse vegger, bygge kjøkken, og slikt. Sett deg inn i trender på boligmarkedet, les mange tilstandsrapporter og lær deg hva som vektlegges. Og når du setter opp budsjett i starten, så tenk at det blir dyrere enn du forventer, og så enda dyrere enn det igjen, og så legger du på litt ekstra oppå der.

Da ser du hvilken interesse du egentlig har av å pusse opp, og hvor lett du lærer deg teknikker, og om det er slik du vil bruke fritiden din.

Jeg liker pusse opp en del, men jeg er ikke i nærheten av å ha nok interesse og tid til å holde på med oppussing i så stor grad som man må for å kunne flippe.

Jeg begynte slik, og lærte mye, og fortsatte med å kjøpe boliger med stort oppussingsbehov. Større etterhvert som jeg lærte mer. Siste hadde behov for total renovering. 

Tjent mye på dette ja,men altså kun boliger jeg selv bodde i til de var ferdige. 

Å aldri ha pusset opp er ikke realistisk for dette, men å kjøpe en leilighet med behov for oppussing å bo i gir en bra lærekurve, og så får man heller satse mer etterhvert. Det er mye man bør kunne. 

Anonymkode: 549ec...6ca

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (På 11.5.2025 den 8.31):

Da må du lære deg snekkerarbeid først. Om du må leie inn folk går ikke økonomien i prosjektet. 
Om du ikke kan noe av det praktiske ved boligflipping, og kun har risikovilje er det kanskje ikke så lurt 

Dette er en ganske misforstått tankegang. Er det ikke økonomi til å leie inn andre, er det strengt tatt ikke økonomi i å gjøre det selv heller. I så fall beregner man for lite lønn til seg selv. Da vil det være mer lønnsomt å bruke tiden sin på andre ting som man tjener en normal timelønn på. 

Anonymkode: 945ec...782

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette er en ganske misforstått tankegang. Er det ikke økonomi til å leie inn andre, er det strengt tatt ikke økonomi i å gjøre det selv heller. I så fall beregner man for lite lønn til seg selv. Da vil det være mer lønnsomt å bruke tiden sin på andre ting som man tjener en normal timelønn på. 

Anonymkode: 945ec...782

Hvordan i all verden skal det fungere? Markedsprisen på en bolig er det den er verdt. Om den er ny har den TG0 eller TG1 på alt, og får et prisestimat ut fra dette. Om den er sliten blir verdien redusert, ideelt sett med noe som tilsvarer kostnaden med å utbedre avvikene. 

Om man skal tjene penger på boligflipping er man nødt til å kutte kostnader et eller annet sted. En del av snekkerabeidet er da et fint sted å starte, siden de færreste er elektriker og rørlegger med mulighet for å skrive ut samsvarserklæringer på de respektive arbeidene. 

Å leie inn en håndverker koster i området 750-1000kr/timen inkl.mva., så med mindre man er meget godt lønnet er det ikke sikkert det lønner seg å være på jobb for 450kr/timen før skatt for å leie inn en annen til 800kr/timen av din egen nettolønn. 

Endret av newman01
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 8.09):

Jeg vil inn i bolig-flipping-industrien. Men aner ikke hvordan jeg starter. Kan ingenting om oppussing, kan ingenting om regnskap og budsjetter, kan ingenting om lånemarkedet, kan ingenting om boligmarkedet.

Men jeg har masse tid, høy risikovilje og og lærvillighet.

Jeg tror jeg kan få det til om jeg bare kommer meg innenfor. Men det er hardt å komme i gang alene og uten noen å brainstorme med.

Er det noen her som har erfaringer å dele eller selv har lyst til å gjøre det samme?

Anonymkode: 94fb1...a2f

Gjør heller noe samfunnsnyttig 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...