Gå til innhold

Bør man bo i Oslo som singel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i Rogaland nå,og har hørt at. Det er i Oslo man bør bo, om man skal få  relasjoner.  Er omkring 40, så føler at tiden ebber ut.

Anonymkode: 2b45d...604

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. Hele Norge kan jo ikke bo i Oslo, og folk treffer hverandre, bygger relasjoner og har meningsfulle liv som single også andre steder i landet. Hva du har lyst til er jo en helt annen sak, så om du gjerne vil flytte og få deg en jobb i Oslo, er det jo bare å flytte så sant du har anledning. Det bor jo helt klart flere folk der og sånn sett er det jo større sjanse for å møte noen. Men betinger jo også at de du omgås gjennom jobb og hobbyer, har lyst til å bli kjent med nye. For egen del ville det vært en fordel å ha noen flere venner der fra før, så jeg kjente noen flere før jeg flytta. Hvis ikke er jeg redd jeg kunne følt meg litt ensom. 

Anonymkode: 3b7e1...652

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du vil føle deg fullstendig utbyttbar hver sving du går i de gatene. Det er så mange mennesker der at det er vanskelig å se for seg at noen skal ense en eller at du kan finne en nål i en så stor dunge med høy.

Tenker liggekukturen i Oslo når nye høyder.

Du må inn i sosiale kretser med noen du kan bli sammen med i. 

Anonymkode: 1f772...358

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er et upersonlig sted med mye mennesker. De fleste har nok med seg og sitt og er lite interessert i å bli kjent med nye mennesker.

Anonymkode: a5ec9...828

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ville nok det. Mer bevegelse , flere folk å møte, og hvis du skulle forbli singel så er det mer givende å være singel på et sted der ikke alt er lagt opp for par og familier. 

kanskje dyrt men hvis man bruker mye tid på å jobbe og være sosial, så kan man klare seg med ganske lite - bomessig

Anonymkode: 933df...481

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ikke tenke meg å bo noe annet sted enn Oslo som singel. Kanskje Bergen hvis jeg ble tvunget. 

Anonymkode: a741f...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann, ja. Som kvinne er det omvent, flest single menn på bygda 

Anonymkode: 308a0...d22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags relasjon? Oslo er ikke akkurat stedet man prater med naboer, folk på bussen eller går alene på pub. Sånn sett er Stavanger ( siden du nevner Rogaland ) mye enklere. Og mindre steder selvsagt. Antar det ikke er venner du ønsker? Hvis du ønsker deg ligg er det mye Tinder muligheter, men relasjoner er vanskelig . Hva med jobb, skal du jobbe i et stort og sosialt firma så du kan starte der? 

Anonymkode: 2e44f...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lettere å bli ensom i Oslo enn på mindre steder. Ja, de har et større kulturtilbud, MEN de aller fleste har nok med sitt og sine. På mindre steder er man mer åpne for å bli kjent med nye, og utnytter de ressursene og tilbudene som finnes.

Anonymkode: 7b0c8...a0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som mann, ja. Som kvinne er det omvent, flest single menn på bygda 

Anonymkode: 308a0...d22

Betyr ikke at det blir verken kjærlighet eller sex. Mange av dem er veldig skittent kledd. 

Anonymkode: 1f772...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lettere å bli ensom i Oslo enn på mindre steder. Ja, de har et større kulturtilbud, MEN de aller fleste har nok med sitt og sine. På mindre steder er man mer åpne for å bli kjent med nye, og utnytter de ressursene og tilbudene som finnes.

Hvis man først er litt ensom er det lettere å være det i Oslo :)

Anonymkode: 933df...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bor i Rogaland nå,og har hørt at. Det er i Oslo man bør bo, om man skal få  relasjoner.  Er omkring 40, så føler at tiden ebber ut.

Anonymkode: 2b45d...604

Jeg tenker at du skal bo der hvor du trives best. Det å skulle tilpasse seg og late som om man er en man ikke er, er starten på katastrofe for ethvert forhold.

Jeg tenker også at hvis du nå har blitt 40 år og middelaldrende, og fremdeles er enslig, så er det vel på tide å innse at familietoget har kjørt. 

Anonymkode: 7e261...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo bare tull. Små steder er kjent for å være innavl-lignende steder hvor "alle kjenner alle" og man sliter hardt med å få innpass. Bygdedyret dominerer med tanke på rykter og hvem som er "godkjent" og "akseptabel" som menneske. 

Er man minoritet eller innvandrer, så er Oslo-området best.

Er man kvinne som liker høyere utdanning, tenker å finne seg jobb, så er Oslo-området best. 

Liker man kunst, kultur og mangfold, så er Oslo best.

Liker man å bidra med noe frivillig og er opptatt av frivillighet, så er Oslo best. Det finnes en hel haug med organisasjoner.

Denne her er spesielt viktig. Liker man og er opptatt av politikk, søker etter en sterk venstreside og er drittlei av Frp-ere og Trump-ister på bygda, så er Oslo suverent best med massive marginer. Det er her man finnes sine partier som har sterk støtte, med mindre man er en pro-Trump gris. 

Jobbmarkedet, frivillighetssektoren, det politiske, høyere utdanning, mangfold, mer tolerante for å være annerledes, osv. Alt er i og rundt Oslo-området. 

Anonymkode: f2c74...fe1

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...