AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Min datter leker med en gruppe jenter i nabolaget. De er såpass store at de fleste har begynt å invitere kun de som de leker med i bursdag. Skal sies at dette er i en storby og skal man invitere alle i klassen/alle av samme kjønn blir de ganske mange. Vi har invitert alle til og med sist bursdag og var nok da noen av de siste i trinnet som gjorde dette, da de fleste andre har gått over til å invitere mindre grupper. Min jente har alltid invitert og blitt invitert av en av disse nabojentene, men ble ikke det i år. Hun følte seg nok litt utenfor og spurte hvorfor, de leker fortsatt sammen innimellom og har som sagt invitert hverandre frem til sist år. Hun fikk da til svar at hun ikke var «jentete nok» fordi hun hadde en sminkebursdag og mente at min datter ville ikke like det. Nå skal min datter feire sin bursdag med nærmeste venner og jeg er veldig ambivalent i forhold til å invitere denne jenta som altså ikke inviterte min datter. Hva sier KG? Anonymkode: bb5b8...262
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Hvem ønsker datteren din å invitere? Det er hennes bursdag, ikke din. Anonymkode: d2ab6...a3e 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Jeg inviterer ikke de som ikke inviterer mine barn. I barnehagen var det litt annerledes men når de blir eldre så praktiserer vi dette. Anonymkode: 722aa...1e9
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvem ønsker datteren din å invitere? Det er hennes bursdag, ikke din. Anonymkode: d2ab6...a3e Hun er usikker selv. Hun har høy grad av empati og liker ikke konflikt, samtidig følte hun seg utestengt når hun ikke var invitert i den andre jenta sin bursdag, pluss at det er andre forhold mellom dem som gjør at hun har begynt å trekke seg litt unna. Med det sagt bor vi ganske tett på hverandre med mange andre jevnaldrende barn så de vil uansett ende opp med å leke sammen i større eller mindre grad. Hadde min datter vært tydelig på at hun ønsket det ene eller andre hadde jeg selvfølgelig rettet meg etter det. Anonymkode: bb5b8...262
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg inviterer ikke de som ikke inviterer mine barn. Anonymkode: 722aa...1e9 Takk for svar. Det er egentlig hva jeg også heller mest mot. Anonymkode: bb5b8...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå