Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det veldig mye løvetann i år? Flere som har registrert det? Over alt hvor jeg har gått og kjørt i det siste så har det vært tett med løvetann. Både grøftekanter, hage og fotballbaner. Fotballbanen (lekebane, ikke proff) ble klippet denne uken og få dager etter så er løvetannen vokst seg gul og fin. Bra for bier og humler. Men kan ikke huske det har vært så mye tidligere år? Kan det ha noe med gode vekstforhold med kjølige netter og at ugress vokser på lavere temp enn gress?

Anonymkode: 931b4...381

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tror det er ganske likt fra år til år, men alt er mye tidligere iår. Naturen ligger 2-3 uker foran skjema, så kanskje det er uvant å se så mye så tidlig? 

Anonymkode: a6850...21b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den har i alle fall kommet mye tidligere enn før hos oss. Dette er også det første året jeg har sett løvetann før hestehov. Vanligvis kommer hestehoven ca. en måned før.

Anonymkode: 98ce1...564

AnonymBruker
Skrevet

Jakt er tidligere i år, men kan ikke huske å ha sett så gule heldekkende områder med løvetann om en måned frem i tid heller…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jakt er tidligere i år, men kan ikke huske å ha sett så gule heldekkende områder med løvetann om en måned frem i tid heller…

Skulle stå «Ja det er»

AnonymBruker
Skrevet

Er det tørt der du bor? Her er det veldig tørt nå, og da blomstrer plantene raskt for å sikre at de får spredd frø. Om det regner mer så blir det mer blader og gress, så man ser ikke blomstene like godt, og de har ikke like mye hastverk med å blomstre heller.

Anonymkode: c478f...9e6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har observert det samme, Ts. Uvanlig mye løvetann som blomstrer samtidig i år. En nabo gikk hardt til verks for å luke bort langs en mur, og nå et par uker etterpå er det omtrent like mye igjen :D 

Det er sjelden det er så enormt mye overalt her på samme tid. 

Ikke har det vært særlig tørt her heller, som en over skriver.

Men det er også uvanlig mye blomster på rips- og andre bærbusker, og en del frukttrær, så det har nok vært spesielt gunstige forhold i år. Selv blåbærblomster/-kart er det ekstremt mye av i år.

Anonymkode: 529b3...b25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det er mye løvetann i år, og også mye engkarse! 

Anonymkode: dfaa3...3bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes også det er mye løvetann i år, og også mye engkarse! 

Anonymkode: dfaa3...3bc

Enig i engkarse også!

Måtte google hva engkarse er, og lærte noe nytt, har aldri hatt et navn på den.

Men har også lagt merke til at det er uvanlig mye engkarse også overalt her.

Anonymkode: 529b3...b25

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...