Gå til innhold

Dere med pollenallergi mot bjørk, får dere kløe i halsen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva gjør du da? Går du inn? Eller fortsetter du med det du holder på med?

dette plages jeg med..å kunne stå i situasjonen uten å bli redd 🙈

Anonymkode: 9e308...181

Tar allergimedisin, drikker vann og håper at det går fort over.  Jeg se ann situasjonen, er det fordi jeg river av et gammelt teppe så fullfører jeg hvis ikke noen andre kan ta over jobben. Er det også pollen ute jeg reagerer på så velger jeg stort sett å være ute til jeg har gjort det jeg var ute for. Jeg er ikke den som gir opp lett, noe som og kan straffe seg. 

Jeg pleier å kjenne det i ganen før øyne og nese renner. Det er jo altoppslukende der å ha en sånn irritasjon, og på en plass det ikke kan kløs noe særlig også. Vanligvis så flasser ganen og innsiden av gommene etter en slik reaksjon. 

Var strandet på ei gammel hytte, ca 200 år gammel nå i vinter, og jeg reagerte nok på muggsopp eller noe i veggene der. Jeg klødde og snufset og rant i øynene, etterhvert så slet jeg kraftig med pusten. Da ble jeg bekymret og da åt jeg trippel dose allergimedisin, fikk astmamedisin av en annen som var der og da vurderte jeg å legge meg i bilen i minusgrader. Der kan jeg ikke dra igjen desverre. 

Jeg brukte måneder på å komme meg etter det døgnet, og første gang etter å ha hatt allergi i 40 år så skjønte jeg alvoret. 

Anonymkode: 5ab5f...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva gjør du da? Går du inn? Eller fortsetter du med det du holder på med?

dette plages jeg med..å kunne stå i situasjonen uten å bli redd 🙈

Hva blir du redd for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (55 minutter siden):

Hva blir du redd for? 

Jeg blir redd for å hovne igjen i halsen å ikke få puste 🙈 har en greie med å ha angst for allergiske reaksjoner pga at jeg var veldig allergisk som liten, og hadde en mamma som var veldig redd for at jeg skulle reagere på noe. Så det sitter i..har gått hos psykolog for dette..og det ble litt bedre. Helt til jeg begynte å få pollenallergi for et par år siden, å da er det jo som en eneste stor trigger hver gang jeg skal ut i pollensesongen🤪 prøver å stå i det og normalisere reaksjonene..derfor jeg spør her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klør som f ja! Går på aerius hele året pga jeg har støvallergi. En ting som hjelper (som absolutt ikke burde brukes som medisinering!) er alkohol. Jeg spurte legen om dette her, hvorfor slutter jeg å klø når jeg drikker alkohol. Jo, fordi det bedøver slimhinnene sa han. Og sa jeg kan jo drikke litt men ikke bruke det som medisinering på noen måte. Så jeg tar meg et lite glass et par ganger i uka og da slutter jeg å klø. Gjelder ikke øl, men vin og cider i mitt tilfelle. Vin er best. 

Anonymkode: 252be...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vond hals får jeg før bjørken bryter ut, så tenker det er pga andre tresorter

Når jeg reagerer på bjørk nyser jeg, klør i øyne og er tett

Anonymkode: 879e0...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Noen år kjenner jeg det i halsen. Noen år kjenner jeg det i ørene🙄 

Folk som ikke har allergier aner ikke hvor heldige de er!

Anonymkode: f135f...810

Selvfølgelig vet vi det

Anonymkode: 0f49e...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kløe i hals og i øret, til tider smerter i hals som lett halsbetennelse 

Anonymkode: 0d2c9...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg klør i ganen

Anonymkode: 5ab5f...d6b

Kløen starter i ganen hos meg samt litt i ørene.

Det går over etter en ukes tid og først da merker jeg typiske plager som øyne og nese.

Anonymkode: f79d2...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I all verden, kunne vært skrevet av meg. Kan du linke til denne infoen?

Anonymkode: ef478...8ee

https://yourtasteforhealth.wordpress.com

https://www.allergifriutensitronsyreogand.com

http://frifranallergi.se/?fbclid=IwAR3mV1enheKGDAycnkXRppVzy3_81mCTrDr88kWNJWS1MFJXZe6UycYT_Po

Er også diverse facebookgrupper, søk på Citronsyra (svensk) eller citric acid så kommer det opp noen 

Anonymkode: 3c4fb...3fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...