Gå til innhold

Dere med pollenallergi mot bjørk, får dere kløe i halsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste par årene fått økende pollenallergi, spesielt mot bjørk. Går fast på aerius fra før pga kronisk kløende hud.

Fikk i år skikkelig kløe i halsen når bjørkepollenet begynte å komme, tar nå to aerius pr dag, en morgen og en på kvelden. Men det klør likevel i halsen. Nesten så jeg føler jeg blir litt tett, ikke i pusten, men halsen om du skjønner. Jeg syns dette er merkelig da jeg ikke har noe kløe i øyne og nese.  Er det normalt da? Å kun få kløe i hals? 
hvordan er det hos deg?

Anonymkode: 9e308...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får masse kløe i halsen, egentlig av all type pollen. Nese og øyne varierer mer ut i fra type. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Queen19 skrev (22 minutter siden):

Jeg får masse kløe i halsen, egentlig av all type pollen. Nese og øyne varierer mer ut i fra type. 

Kjekt å vite at vi er flere da.. får du så kløe at det kjennes trangt ut? Eller er det bare jeg som stresser med det kanskje?🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er allergisk mot "alt", men i varierende grad. Av gresspollen klør jeg ofte (men ikke alltid, det er jo enda rarere) i halsen!

Anonymkode: 8d500...156

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, merker det faktisk mest i halsen. Både kløe og vond hals. Trodde jeg hadde fått halsbetennelse frem til jeg begynte på allergitabletter. 

Anonymkode: 4b069...b50

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kjekt å vite at vi er flere da.. får du så kløe at det kjennes trangt ut? Eller er det bare jeg som stresser med det kanskje?🙈

Ja, jeg kan få så kraftig kløe at det føles trangt. Noen ganger er det så ille at jeg våkner av det og må ta meg medisin. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen år kjenner jeg det i halsen. Noen år kjenner jeg det i ørene🙄 

Folk som ikke har allergier aner ikke hvor heldige de er!

Anonymkode: f135f...810

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen år kjenner jeg det i halsen. Noen år kjenner jeg det i ørene🙄 

Folk som ikke har allergier aner ikke hvor heldige de er!

Anonymkode: f135f...810

Oj, i ørene faktisk 😳

ja det er så sant!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jepp, merker det faktisk mest i halsen. Både kløe og vond hals. Trodde jeg hadde fått halsbetennelse frem til jeg begynte på allergitabletter. 

Anonymkode: 4b069...b50

Å da har du ikke kløe i øyne/nese?

Blir du hes da?

det er noe dritt med allergi altså😕

AnonymBruker
Skrevet
Queen19 skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg kan få så kraftig kløe at det føles trangt. Noen ganger er det så ille at jeg våkner av det og må ta meg medisin. 

Såpass ja. Hvilken medisin tar du da? Ekstra allergitabletter?

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er mange her som får kløe i halsen ja..

er det slik at dere prøver å unngå eksponering eller driter dere bare i det og lar det stå på? Blir det værre da? Eller holder det seg på samme «nivå»?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Såpass ja. Hvilken medisin tar du da? Ekstra allergitabletter?

Ekstra tablett ja, og eventuelt nesespray, føler det kan lindre kløen noen ganger, alt ettersom hvor høyt i halsen kløen sitter. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser det er mange her som får kløe i halsen ja..

er det slik at dere prøver å unngå eksponering eller driter dere bare i det og lar det stå på? Blir det værre da? Eller holder det seg på samme «nivå»?

Prøver å begrense hvor mye jeg er ute når det er kraftig spredning. De verste periodene må jeg vaske håret hver kveld, det er også helt uaktuelt å sove med åpent vindu. 

Endret av Queen19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har de siste par årene fått økende pollenallergi, spesielt mot bjørk. Går fast på aerius fra før pga kronisk kløende hud.

Fikk i år skikkelig kløe i halsen når bjørkepollenet begynte å komme, tar nå to aerius pr dag, en morgen og en på kvelden. Men det klør likevel i halsen. Nesten så jeg føler jeg blir litt tett, ikke i pusten, men halsen om du skjønner. Jeg syns dette er merkelig da jeg ikke har noe kløe i øyne og nese.  Er det normalt da? Å kun få kløe i hals? 
hvordan er det hos deg?

Klør i halsen av gresspollen. 
Helt normalt. 

Anonymkode: ef478...8ee

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. I år har jeg også klødd en del i ørene, av en eller annen grunn.

Anonymkode: 6a564...805

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært superallergisk mot «alt» - høysnue/kløe osv. Trodde jeg skulle bli sprø!!

Har funnet ut at den egentlige årsaken er sitronsyre (den syntetiske varianten som er laget av svartmugg) og det er i så og si alt! Også i en del sunn mat. Unngår jeg sitronsyre (e330/e331 + noen andre e-stoffer..) trenger jeg ikke allergimedisin/nesespray/antihistaminer osv..  Er en blogg om det «allergifri uten sitronsyre» som jeg tilfeldigvis ramlet over og det åpnet et rabbithole og en ny verden for min del…!

Anonymkode: 3c4fb...3fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har alltid vært superallergisk mot «alt» - høysnue/kløe osv. Trodde jeg skulle bli sprø!!

Har funnet ut at den egentlige årsaken er sitronsyre (den syntetiske varianten som er laget av svartmugg) og det er i så og si alt! Også i en del sunn mat. Unngår jeg sitronsyre (e330/e331 + noen andre e-stoffer..) trenger jeg ikke allergimedisin/nesespray/antihistaminer osv..  Er en blogg om det «allergifri uten sitronsyre» som jeg tilfeldigvis ramlet over og det åpnet et rabbithole og en ny verden for min del…!

Oj det må jeg sjekke 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I all verden, kunne vært skrevet av meg. Kan du linke til denne infoen?

Anonymkode: ef478...8ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klør i ganen, og noen ganger så kjennes det ut som om jeg blir vablete, får masse bittesmå blemmer. Da blir jeg også tørr i halsen. 

Anonymkode: 5ab5f...d6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg klør i ganen, og noen ganger så kjennes det ut som om jeg blir vablete, får masse bittesmå blemmer. Da blir jeg også tørr i halsen. 

Anonymkode: 5ab5f...d6b

Hva gjør du da? Går du inn? Eller fortsetter du med det du holder på med?

dette plages jeg med..å kunne stå i situasjonen uten å bli redd 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...