AnonymBruker Skrevet 10. mai #1 Skrevet 10. mai Jeg står midt i det nå, og hvor enn krevende det er krøker jeg meg på jobb og fungerer sånn halvveis. Men merker alt tærer på til bristepunktet snart. Overveldes av en følelse som om jeg skal drukne i alt av oppgjør, emosjoner og praktiske ting ifm salg av bolig og finansiering av ny bolig. Er det vanlig å sykemelde seg i en sånn setting? Jeg klarer ikke se hvordan jeg skal hente drivkraften til å klare alt dette i tillegg til 100% jobb (og mer da det er en jobb hvor overtidsarbeid er "pålagt"). Skal sies at jeg var på bristepunktet før bruddet også da jeg har vært utsatt for ugreie ting over lang tid i forholdet. Anonymkode: 6ec81...d6a 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai #2 Skrevet 10. mai Du må først si nei til overtidsarbeid i alle fall. Ellers kan du jo takke deg selv at du blir syk. Anonymkode: c1622...8ad 10
AnonymBruker Skrevet 10. mai #3 Skrevet 10. mai Ville snakket med fastlegen din og eventuelt arbeidsgiver. Hvis du legger det fram som "jeg trenger sykemelding fordi jeg går gjennom et samlivsbrudd" så er det nok ikke sikkert du får det, men sånn som du legger det fram her så virker det jo som du trenger det. Arbeidsgiver plikter vel også til å tilpasse arbeidet ditt hvis du skulle trenge det, så om du ikke får sykemelding akkurat nå så må du jo høre om arbeidet kan bli tilpasset litt mer så du unngår en lengre sykemelding lengre fram i tid Anonymkode: 53f12...68a 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai #4 Skrevet 10. mai Legen min sykmeldte meg. Jeg fungerte ikke. Jeg ble dypt deprimert. Anonymkode: a5998...769 2 4
Doris Becker Skrevet 10. mai #5 Skrevet 10. mai Noen blir syke av samlivsbrudd. Som Anonymkode: a5998...769 skriver, så er depresjon vanlig. Noen finner glede i å arbeide, andre må sykemeldes. Hør med legen om gradert sykemelding, det bruker å gå fint. Det kan lønne seg å gå til en terapeut, eller søke annen type samtalehjelp. Jeg føler med deg! ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai #6 Skrevet 10. mai Jeg ble tilbudt sykemelding, men da måtte jeg få diagnosen deprimert. Det var helt uaktuelt. Jeg var overlykkelig. Depresjon vil man ikke ha på seg mtp forsikringer osv. Anonymkode: ec0ae...5a4 7 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai #7 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ble tilbudt sykemelding, men da måtte jeg få diagnosen deprimert. Det var helt uaktuelt. Jeg var overlykkelig. Depresjon vil man ikke ha på seg mtp forsikringer osv. Anonymkode: ec0ae...5a4 Hvis du er overlykkelig har du kanskje ikke noe problem med å komme gjennom jobbhverdagen heller? Anonymkode: c1622...8ad 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai #8 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du er overlykkelig har du kanskje ikke noe problem med å komme gjennom jobbhverdagen heller? Anonymkode: c1622...8ad nei, det var ikke noe problem heller. Var legen som tilbøy meg sykemelding, jeg spurte ikke. Hadde tilfeldigvis time der for noe anet og han spurte hvordan det gikk med meg. Anonymkode: ec0ae...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #9 Skrevet 10. mai Jeg ble helt mentalt gåen av samlivsbrudd, føltes som om alt raknet. Husker jeg var så fortvilet og ikke visste hva jeg skulle gjøre. Jeg bestilte en legetime, ikke at jeg helt visste hva legen kunne gjøre for meg, men tenkte kanskje hun hadde noen tips. Jeg var et vrak den legetimen og ble delvis sykemeldt og tilbud om samtaler med noe lavterskeltilbud i kommunen. Jeg følte det var vel drastisk med sykemelding, så det sto «psykisk ubalanse situasjonsbetinget» på sykemeldingen og tenkte det var helt feil. Når jeg nå, flere år senere, ser tilbake på det så var det helt riktig. Både sykemeldingen og samtaler med en sykepleier. Godt å få snakket med noen der jeg ikke følte jeg var en byrde som bare snakket om det samme hele tiden. Bestill en legetime for å undersøke hva mulighetene er Anonymkode: 47487...55a 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai #10 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må først si nei til overtidsarbeid i alle fall. Ellers kan du jo takke deg selv at du blir syk. Anonymkode: c1622...8ad Ts er nok lærer e.l, slik at det ikke går. Det er ganske vanlig å bli sykemeldt i forbindelse med samlivsbrudd, har jeg inntrykk av. Hvis du kjenner at du er helt på bristepunktet, så er det bedre at du får en kort sykemelding nå, enn at du tøyer strikken litt til og blir langvarig sykemeldt. Anonymkode: 6999e...068 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai #11 Skrevet 10. mai Avsluttet litt brått der. Samlivsbrudd er helt jævlig når det stormer som verst, men tåken letter og det blir bedre❤️ Anonymkode: 47487...55a 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai #12 Skrevet 10. mai Ta en tur til legen. Du kan få sykmelding før du knekker helt sammen. Det er innafor. Det har null betydning for forsikringene dine, som noen nevner her. En krise er en krise, og du står midt oppi en. Anonymkode: 456cf...f56 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #13 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må først si nei til overtidsarbeid i alle fall. Ellers kan du jo takke deg selv at du blir syk. Anonymkode: c1622...8ad Det er ikke rom for å komme seg unna overtiden. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville snakket med fastlegen din og eventuelt arbeidsgiver. Hvis du legger det fram som "jeg trenger sykemelding fordi jeg går gjennom et samlivsbrudd" så er det nok ikke sikkert du får det, men sånn som du legger det fram her så virker det jo som du trenger det. Arbeidsgiver plikter vel også til å tilpasse arbeidet ditt hvis du skulle trenge det, så om du ikke får sykemelding akkurat nå så må du jo høre om arbeidet kan bli tilpasset litt mer så du unngår en lengre sykemelding lengre fram i tid Anonymkode: 53f12...68a Jeg har ikke en type arbeid det er mulig å tilpasse, dessverre. Det er 'alt eller ingenting', meget hektisk arbeidsplass. Doris Becker skrev (1 time siden): Noen blir syke av samlivsbrudd. Som Anonymkode: a5998...769 skriver, så er depresjon vanlig. Noen finner glede i å arbeide, andre må sykemeldes. Hør med legen om gradert sykemelding, det bruker å gå fint. Det kan lønne seg å gå til en terapeut, eller søke annen type samtalehjelp. Jeg føler med deg! ❤️ Jeg føler ikke depresjon passer meg, men jeg er mentalt utkjørt og har ikke overskudd etter alt som har vært og fortsatt er. Det er likevel meget høy terskel for meg å gå inn i en sykemelding, jeg er aldri syk eller borte fra jobb. Takk for omtanken ❤️ Anonymkode: 6ec81...d6a 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai #14 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er ikke rom for å komme seg unna overtiden. Jeg har ikke en type arbeid det er mulig å tilpasse, dessverre. Det er 'alt eller ingenting', meget hektisk arbeidsplass. Jeg føler ikke depresjon passer meg, men jeg er mentalt utkjørt og har ikke overskudd etter alt som har vært og fortsatt er. Det er likevel meget høy terskel for meg å gå inn i en sykemelding, jeg er aldri syk eller borte fra jobb. Takk for omtanken ❤️ Anonymkode: 6ec81...d6a Hvorfor kan du ikke tilpasse arbeidet ditt nå i denne perioden? Ønsker deg lykke til med ny livssituasjon, det går nok bedre dag for dag. Anonymkode: b19e8...fcc
AnonymBruker Skrevet 10. mai #15 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke rom for å komme seg unna overtiden. Anonymkode: 6ec81...d6a Nei da så. Da er det vel ikke tid å være i et forhold heller, eller ha familie, så da faller jo brikkene på plass. Anonymkode: c1622...8ad
AnonymBruker Skrevet 10. mai #16 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke rom for å komme seg unna overtiden. Jeg har ikke en type arbeid det er mulig å tilpasse, dessverre. Det er 'alt eller ingenting', meget hektisk arbeidsplass. Jeg føler ikke depresjon passer meg, men jeg er mentalt utkjørt og har ikke overskudd etter alt som har vært og fortsatt er. Det er likevel meget høy terskel for meg å gå inn i en sykemelding, jeg er aldri syk eller borte fra jobb. Takk for omtanken ❤️ Anonymkode: 6ec81...d6a Jeg forstår hva du mener. Føler heller ikke jeg er deprimert, bare emosjonelt utslitt. Har skjønt det også kan gå under deprimert, for depresjon er så mangt. Står i samlivsbrudd og det er ikke pent. Synes det er vanskelig, for jeg kjenner jeg trenger tid alene, men klarer ikke sykmelde meg jeg heller. Føler det er skamfullt også.. Anonymkode: ff687...865
AnonymBruker Skrevet 10. mai #17 Skrevet 10. mai Jeg gikk helt i kjelleren. Kom veldig plutselig, fikk streng beskjed av legen om å dra hjem til familien og fire uker sykemelding. Anonymkode: 20f84...adf 1
Luringa Skrevet 11. mai #18 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei da så. Da er det vel ikke tid å være i et forhold heller, eller ha familie, så da faller jo brikkene på plass. Anonymkode: c1622...8ad Ufint. 5 1
Filifjonkamor Skrevet 11. mai #19 Skrevet 11. mai Så trist å høre og det er trist at du ikke klarer å fungere i jobb Her ville jeg tatt en samtale med leder og forklarte situasjonen. Og jeg ville sagt at om ikke det blir tilrettelagt for deg så har du ingen annen utvei enn å sykemelde deg. De er pliktige til å tilrettelegge Fra arbeidstilsynets sider: Til enhver tid tilrettelegge arbeidet for alle arbeidstakere (generell tilretteleggingsplikt) 2. Så langt som mulig tilrettelegge arbeidet generelt ut fra forutsetningene til den enkelte arbeidstakeren (individuell tilretteleggingsplikt) 3. Så langt som mulig tilrettelegge arbeidet for arbeidstakere med redusert arbeidsevne (særskilt tilretteleggingsplikt)
AnonymBruker Skrevet 11. mai #20 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ble tilbudt sykemelding, men da måtte jeg få diagnosen deprimert. Det var helt uaktuelt. Jeg var overlykkelig. Depresjon vil man ikke ha på seg mtp forsikringer osv. Anonymkode: ec0ae...5a4 Er dette sant? Kan man bli straffet av for eksempel forsikringsselskap fordi man har vært deprimert? Anonymkode: 3eb02...119
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå